Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Baldurs Gate 2

Underdark

Natychmiast podążamy do miasta Elfów Ciemności - uważajcie, albowiem po drodze możemy natknąć się na znajomą grupę Githayanków pragnących odzyskać swój święty miecz - bez rozlewu krwi się nie obędzie.

Ust Natha

Kierujemy się wprost do świątyni, oddając Matronie Ardulace krew Mózgu Illithidów, Kuo-Toa i oko obserwatora - niestety, nie dostaniemy żadnej premii za nadprogramowe wykonanie zadania :,-(. Każdy z naszych herosów zdobędzie kolejne 22 000 punktów doświadczenia i status bohatera miasta Ust Natha. Na koniec Phaere ponownie zaprosi nas do swojego domu. Bez ociągania podążamy do Stowarzyszenia Wojowniczek. Tym razem Elfka poprosi nas o wykonanie niezwykle odpowiedzialnego zadania, wykradzenia jaj srebrnego smoka! No, nareszcie natrafiliśmy na trop przedmiotu, po który przybyliśmy do Ust Natha. Plan Phaere jest iście diabelski - prawdziwe jaja zamieniamy fałszywymi, które od niej otrzymamy - dzięki temu demon, którego zamierza przywołać Matrona Ardulace natychmiast ją zabije, a Phaere zostanie jako jej następczyni najbardziej wpływową kobietą w mieście.

Oczywiście zgadzamy się wykonać zadanie, choć plany co do przeznaczenia jaj mamy kompletnie inne - zabieramy klucz do skarbca i podążamy do świątyni. Przed wejściem napotkamy Solaufeina - przejrzał on plany Phaere i pomoże nam pokrzyżować jej szyki - otrzymamy od niego kolejny komplet fałszywych jaj. Wchodzimy do środka. Skarbiec znajduje się na w północno-wschodniej części (drzwi pilnuje dwóch strażników). Zamiast walczyć z ochroną, najłatwiej użyć zaklęcia lub napoju niewidzialności i niezauważonym dostać się do środka. W środku natkniemy się na kolejnych strażników - 5 kamiennych golemów - zabieramy prawdziwe smocze jaja, pozostawiając te, które otrzymaliśmy od Elfki (bardzo ważne - nie możecie o tym zapomnieć). Zamiast walczyć z golemami, szybciutko uciekamy. Wracamy do Phaere, by wręczyć jej fałszywe jaja, które otrzymaliśmy od Solaufeina - oszustwo przejdzie bez cienia podejrzeń, zdobędziemy 20 000 punktów doświadczenia, a podniecona Elfka zaprosi nas do świątyni na obejrzenie rytuału przywoływania demona i zarazem jej triumfu. W chwilę po tym, jak opuści pokój, teleportuje się Imp, wysłannik srebrnej smoczycy - poinformuje nas on, że po zakończeniu całej ceremonii musimy jak najszybciej opuścić miasto!

Udajemy się do świąiątyni. Ceremonia przebiegnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami - wściekły demon zabije obydwie niezwykle zaskoczone Elfki! Dzięki zdobytemu doświadczeniu nasz czarnoksiężnik awansuje na kolejny poziom, przez co zapamięta kolejne zaklęcie siódmego (proponuję Mordenkainen's Sword) i ósmego (np. Simulacrum) poziomu. Przed wyjściem nie zapomnijcie przeszukać zwłok, natrafimy na Ring of Spell Turning (rzuca zaklęcie odbijające czary ofensywne), Gorgon Plate +4 (klasa pancerza 0), ok. 4500 sztuk złota i olbrzymią ilość kamieni szlachetnych. Niezwykle szybko (przyda się zaklęcie przyspieszenie) podążamy do bramy miasta. Przed wyjściem proponuję wykonać ostatnie małe zadanko - z prawej strony znajduje się dżin Dola Fadoon torturowany przez grupę Drowów. Proponuję go zabić, kończąc tym samym jego cierpienia. Jedna z Elfek zażąda od nas odszkodowania - 2000 sztuk złota, dając nam dzień na zdobycie pieniędzy (jeśli stwierdzicie, że tyle nie posiadacie). Oczywiście nigdy jej nie zapłacimy. I jeszcze jedno, za całe zadanie otrzymamy 5000 punktów doświadczenia (niewiele, ale zawsze coś). Dobrze przyjrzyjcie się okolicy - więcej do miasta Ust Natha nie powrócimy.

Underdark

Podążamy oczywiście do groty srebrnej smoczycy, oddając jej prawdziwe jaja. W nagrodę otrzymamy Necaradan's Crossbow +3, a każdy z naszych bohaterów zdobędzie 78 500 punktów doświadczenia, co pozwoli awansować Valygarowi na kolejny poziom (dodatkowe zaklęcie trzeciego poziomu). Nareszcie wróciliśmy do dawnego wyglądu! Zgodnie z umową, Adalon teleportuje nas w pobliże wyjścia na powierzchnię, pomagając nam rozprawić się z grupką pilnujących go Drowów. Dziękujemy ślicznie, mówimy "do widzenia" i wychodzimy.

Exit from the Underdark

To jeszcze nie koniec naszych kłopotów. Aby dostać się do wyjścia, musimy przebić się przez armię Elfów Ciemności. Natychmiast czeka nas pierwsza potyczka: 6x wojowników, mag i trzy pająki do wyeliminowania - mogą być małe kłopoty. Podążamy na północ i wchodzimy do sali - grupka Elfów walczy ze swoimi kuzynami Drowami - oczywiście pomagamy tym pierwszym. Poproszą nas one o udanie się na rozmowę z ich królem - Elhanem. W sali na północy toczy się kolejna walka (można się przyłączyć), jednakże my koniecznie udamy się na zachód. Tu też toczy się mała bitwa - eliminujemy Elfy Ciemności, podążamy na północny zachód i ostatecznie wychodzimy na powierzchnię!

Jak dobrze zobaczyć znowu drzewa i niebo, i ptaki, i słońce, i... bandę atakujących nas Elfów! Na szczęście szybko zauważą, że nie jesteśmy Drowami, i zaprowadzą nas na rozmowę ze swoim królem. Generał, z którym będziemy mieli okazję wcześniej porozmawiać, wybitnie nam nie ufa, zobaczymy, jak zachowa się król. Ehlan zada nam sporo pytań, odpowiadajcie zgodnie z prawdą, albowiem król dysponuje żywą wersją "wykrywacza kłamstw". Gdy już Ehlan nabierze do nas nieco ufności, opowie nam o walkach, jakie mają tu miejsce i jakie zaszły na powierzchni podczas naszej nieobecności. Oczywiście, otrzymamy zadanie do wykonania - odzyskać świętą latarnię, która potrzebna jest, by móc wejść do miasta Elfów. Została ona skradziona ze świątyni przez wysłannika Irenicusa - podejrzewam robotę diabła albo czegoś zbliżonego - wampirzycy Bodhi! Oznacza to, że po raz kolejny będziemy zmuszeni zabawić się w "łowców wampirów" - poproście króla o pomoc, by otrzymać kilka pojemników z wodą święconą i opakowanie drewnianych kołków.

Pora wrócić do miasta Athkatla, nie byliśmy tam już całe wieki! Zwróćcie uwagę, iż całe wyposażenie Drowów zamieniło się w kupkę prochu - nie zapomnijcie przystroić naszych herosów w inne przedmioty. Pierwszym miejscem, do którego się udamy będzie Dzielnica Portowa. Po drodze napotkamy grupę bohaterów (i to z prawdziwego zdarzenia) pod przewodnictwem Drizzta (pamiętacie go pewnie z pierwszej części). Spróbujcie poprosić go o pomoc w walce z wampirami - obieca się do nas przyłączyć (spotkamy go na cmentarzu)! Niestety, istnieje bardzo duża szansa, że grupa Drizzta natychmi ast nas zaatakuje - nie pozostaje nam nic innego, jak walczyć (uciekać wszak nie wypada) - walka będzie niezwykle trudna (najpierw wyeliminujcie jego przyjaciół), jednakże przy zwłokach odnajdziemy wspaniale przedmioty: Tansheron's Bow +3 (nie potrzebuje strzał), długi miecz +2, zbroję łańcuchową +2, buławę +2, Ruby Pendant (naszyjnik, pozwala raz dziennie rzucać zaklęcie Dire Charm), Mithril Field Plate +2, topór wojenny +3, Aegis Fang (młot wojenny), Scimitar +5, Defender (+2 do klasy pancerza), Scimitar +3, Frostbrand i Mithril Chainmail +4, a także zdobędziemy razem 33 400 punktów doświadczenia.

Dock District Prawdopodobnie gdy tylko pojawicie się w mieście, zaczepi was Kruin, Githayanki. Kurczę, nie spodziewałem się, że i tu nas odnajdą! Najwyraźniej strasznie zależy im na ostrzu miecza, który posiadamy, skoro szukają nas po całym świecie. Mamy dwie możliwości: albo oddajemy miecz i spokojnie rozchodzimy się do domów, albo odmawiamy i zaczynamy bijatykę. Kruin dysponuje całkiem sporym zestawem zaklęć, a do pomocy przywoła dość liczną grupę wojowników - będzie ciężko. Przy jego zwłokach odnajdziemy drugą część miecza. Pora złożyć wizytę krasnoludowi Cromwellowi i sprawdzić, jak potężny jest artefakt, którego tak zawzięcie poszukiwały Githayanki. Za 7500 sztuk złota kowal stworzy nam Vorpal Sword (miecz dwuręczny, 25% szans na zgładzenie przeciwnika jednym ciosem!).

Prócz tego możemy stworzyć inne przedmioty, których części kolekcjonowaliśmy podczas wyprawy: The Wave Halberd (koszt 7500, potrzebne dwie części: Wave Shaft i Wave Blade - jedną znaleźliśmy w więzieniu sfer, drugą w mieście Sahuagin), Short Bow of Gesen (+4, +2 strzela elektrycznymi pociskami, 20% odporności na błyskawice; koszt 7500, potrzebne dwie części: Gesen Shaft i Gesen String, znalezione w domu garbarza w dzielnicy mostów i w labiryncie twierdzy Spellhold), The Equalizer Sword (długi miecz +3, +3 do trafienia i +6 do obrażeń dla większości przeciwników, odporność na oczarowanie i poplątanie zmysłów; koszt 7500, potrzebne trzy części: Pommel Jewel of the Equalizer, Blade of the Equalizer, Hilt of the Equalizer, znalezione w więzieniu w Irenicusa na początku gry, mieście beholderów i twierdzy Illithidów). Proponuję udać się z wizytą do naszego znajomego przywódcy Gildii Złodziei Cienia - Arana Linvaila i zdać mu skrócony reportaż z naszej zamorskiej wyprawy.

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow