Za chwilę czeka nas pierwsza poważna batalia z grupą Drowów - warto się odpowiednio przygotować. Elfy ciemności są bardzo wymagającymi przeciwnikami - szczególnie ich magowie mogą napsuć nam sporo krwi. Nie dysponują oni jakimiś szczególnie silnymi zaklęciami ofensywnymi, jednakże posiadają całą gamę czarów ochronnych i przyzywających potwory (nieumarłych, nishru, dżiny). Przyzywamy grupkę potworów do pomocy (a co, nie będziemy przecież gorsi ;-), rzucamy zaklęcia wspomagające i ruszamy do boju. W pierwszym starciu do ubicia mamy 2 kapłanów i 3 wojowników - tych pierwszych staramy się natychmiast ubić (nim wezwą zbyt duże posiłki). Podobnie jak w walce z innymi magami konieczne okażą się zaklęcia Breach, Pierce Magic, Remove Magic czy też Khelben's Warding Whip do zniweczenia ich czarów ochronnych - bez tego są bezbronni niczym niemowlaki. Koniecznie przeszukajcie zwłoki pokonanych - odnajdziemy niezwykłej klasy przedmioty, w tym najlepszą w grze zbroję Drow Full Plate +5 (klasa pancerza -4!) i Elfen Chain +3 (+5% odporności na magię, szybsze rzucanie zaklęć). Niestety, wyposażenie Drowów ma poważna wadę - nie będziemy mogli zabrać go na powierzchnię - pierwszy promyk słońca zamieni je w kupkę pyłu!
Tym będziemy martwić się później, w podziemiach spędzimy jeszcze sporo czasu - pamiętajcie jednak, by nie pozbywać się naszego dotychczasowego wyposażenia. W pobliżu stoi groźnie wyglądająca kula z wyrzeźbionymi twarzami - zapamiętajcie to miejsce, powrócimy tu niebawem. W dalszym ciągu kierujemy się na zachód, eliminując po drodze trzy Spore Colony (trzeba się spieszyć, bo z każdej wyskoczą 2 czerwone myconidy) i niebieskiego myconida. Na południowym zachodzie znajduje się mała grota, w której przebywają trzy Mind Flayery - nie musicie z nimi walczyć, jednakże proponuję potraktować ich jako próbę, niedługo będziemy musieli ubić ich całe stado! Paskudztwa są niezwykle groźne - bardzo szybko są w stanie zawładnąć umysłami naszych bohaterów czy też nawet wyssać punkty inteligencji! Istnieją dwa dość proste sposoby na ich ubicie - albo przywołujemy grupę niewidzialnych stalkerów (ich umysłów nie da się zdominować) i - sami pozostając z tyłu - ślemy ich do boju (wejście do jaskini znajduje się kompletnie w innym miejscu - na północ od miejsca, w którym zaczynaliśmy wędrówkę), albo używając łuków, proc, czarów eliminujemy ich na odległość. W tym drugim przypadku jedna z naszych postaci (stojąca najbliżej wroga) musi być wyposażona w przedmioty gwarantujące "nietykalność umysłową" (np. Shield of Harmony +2, czy też miecz Lilarcor). Ubicie każdego z wsysaczy umysłów warte jest 9000 punktów doświadczenia.
|