Temple District
Szybko kierujemy się na południowy wschód. W centrum dzielnicy przemawia kaznodzieja Gaal. Namawia on ludzi to porzucenia bogów i uwierzenia w jego, jedynie słusznego boga. Aż dziw bierze, że tyle osób za nim podążyło! Jeśli reputacja waszej drużyny jest większa niż 10 (a powinna), to podejdzie do was kapłan Helma - High Watcher Oisig. Poprosi nas on, byśmy podążyli z nim do świątyni Helma na małą rozmowę - czemu nie. Na miejscu Oisig zleci nam kolejne zadanie - dostarczyć mu informacji na temat kaznodziei, którego widzieliśmy przed chwilą, i jego kultu (niewidzącego oka), którego siedziba mieści się w kanałach. Hm, czemu nie? Może w przyszłości znajdziemy na to troszkę wolnego czasu.
Korzystając z wizyty w świątyni, proponuję wyleczyć rany czy też np. skorzystać z zaklęcia Greater Restoration - jeśli któraś z waszych postaci została "wyssana" z poziomów przez zmorę lub wampira. Opuszczamy świątynię i udajemy się do domu Pimlica (na południowy wschód i później na północny wschód). W sypialni odnajdziemy jego ciało. Korgan wspomni, że jest to robota Shagbaga i że prawdopodobnie odnajdziemy go na dachu tawerny w slumsach. Drużyna zyska kolejne 8750 punktów doświadczenia. W skrzyniach (pułapka) i w szafce odnajdziemy trochę wartościowych przedmiotów (złoto, klejowy, mikstury i zaklęcie identyfikacja). Sala obok sypialni również zwiera podobne wyposażenie. Wychodzimy i kierujemy się do slumsów.
Slumsy
Wchodzimy na dach tawerny (schody z lewej strony). Na samej górze zgodnie z oczekiwaniami natrafimy na Sgagbaga i jego 3 pomocników. Wystarczy ich zabić (największe problemy mogą być z klerykiem - ubijcie go, nim zdąży przywołać zbyt wiele zwierząt do pomocy). Pamiętajcie, że nie wolno nam używać czarów (swoją drogą, to wystarczy dać 5000 łapówki człowiekowi w dzielnicy rządowej, by uzyskać pozwolenie). Przy włokach nieprzyjaciół znajdziemy nieco złota, klejnotów, trochę broni i - najważniejsze - księgę Kaza. Niestety do niczego się nam ona nie przyda - możecie ją sprzedać (ale, co ciekawe, nie jest ona zbyt wiele warta). Korzystając z pobytu w slumsach udajemy się do tawerny. U barmana Bernarda mamy całkiem dużą zniżkę, warto więc dokonać większych zakupów (posiada niezły asortyment) i sprzedać nieprzydatne nam klamoty.
Na koniec warto położyć się spać - dawno już tego nie robiliśmy ;-). Opuszczając karczmę możemy wplątać się w małe kłopoty - prawdopodobnie pojawi się Reviana wraz z grupą czterech harfiarzy, którzy pragną naszej śmierci. Bez względu na to, jak poprowadzimy rozmowę, bez walki się nie skończy! A potyczka będzie dość trudna - proponuję schować się z powrotem do tawerny - tam przynajmniej możemy używać czarów. Przy zwłokach przeciwników znajdziemy najwyższej klasy przedmioty - proponuję natychmiast je zidentyfikować i niepotrzebne sprzedać Bernardowi. Pora wykonać kolejne rozpoczęte zadanie (pomścić kolesia, którego pogrzebano żywcem). Idziemy do dzielnicy mostów.
|