Underdark
Pora wybrać się na polowanie na grubego zwierza. Jak wspominałem, do wyboru mamy trzy możliwości, proponuję zachować się jak prawdziwy bohater i skorzystać z wszystkich! W ten sposób zdobędziemy mnóstwo punktów doświadczenia i wiele znakomitych przedmiotów. A że potrzeba na to sporo czasu - cóż, takie już jest życie. Zaczniemy od najłatwiejszego z polowań - podążamy na zachód do groty, w której kiedyś walczyliśmy z myconidami. Na północnym zachodzie znajduje się małe przejście w ciemność (niezaznaczone na mapie!) -kursor powinien przybrać znajomą ikonkę "koła", a my podążymy do zachodnich tuneli.
Kuo-Toa Dungeon
Kierujemy się na wschód - już w pierwszej z jaskiń natrafimy na rozgałęzienie korytarzy. Proponuję najpierw udać się na północ (na skale narysowana jest spirala - oznacza ona niebezpieczeństwo) - w sali natrafimy na dwa Gauthy i Beholdera. Nie posiadają one żadnych wartościowych przedmiotów, jednak warto je ubić dla punktów doświadczenia (razem 32 000) i w ramach treningu przed potyczką ze starszym obserwatorem, którego oka żąda od nas Matrona Ardulace. Wracamy do głównej jaskini i tym razem kierujemy się na północny wschód - w sali czeka nas bitwa z grupą Kuo-Toa (5 wojowników, 1 mag) - zaklęcie Death Spell natychmiast pozbawi ich życia (jedynie maga trzeba ubić w inny sposób). Przy zwłokach odnajdziemy nieco kosztowności, a z trzech baseników znajdujących się w sali wyłowimy kilka zakażonych kijanek (Tainted Tadpoles). Przydadzą się nam one nieco później.
Zawracamy i podążamy na wschód aż do kolejnego rozgałęzienia tuneli - konsekwentnie podążamy przed siebie. Namalowana na ziemi spirala i tym razem nie kłamie - po wejściu na wąską kładkę natychmiast zostaniemy trafieni słupem ognia (przyda się zaklęcie ochrona przed ogniem). Znajdujemy się w pustej komnacie, w której znajduje się potężna statua przedstawiająca olbrzymiego ptaka - Demogorgona. Inskrypcja na niej mówi, by poświęcić zwierze - a czemu nie, wystarczy skorzystać z zaklęcia przywoływania potworów i ustawić naszego sprzymierzeńca naprzeciw pomnika Demogorgona. Biedaczek zginie na miejscu (cóż, każda słuszna walka wymaga ofiar ;-), a w sali pojawi się pięciu rycerzy demonów! Są oni niezwykle groźnymi przeciwnikami, niesamowicie skutecznymi w walce i dysponującymi sporą gamą zaklęć (m.in. horror, otumanienie). Starajcie się całą naszą grupą jednocześnie atakować jednego z nich, a po jego ubiciu dopiero następnego - to optymalna taktyka. Zabicie każdego z rycerzy warte jest 16 000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach odnajdziemy wspaniałe magiczne przedmioty: Soul Reaver: Two handed Sword +4 (użyteczny tylko dla "złych" bohaterów), Girdle of Frost Giant Strength (zwiększają siłę do 21 (!) i są częścią artefaktu Crom Faeyr) i Armor of the Hart (pełna zbroja płytowa +3). Zawracamy i tym razem podążamy na północ.
|