Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Baldurs Gate 2

Mamy odzyskać część potężnego artefaktu zapieczętowanego gdzieś w starczych tunelach. Od Gaala otrzymamy klucz pozwalający się nam tam dostać. No to w drogę - zawracamy do miejsca, z którego zaczynaliśmy, odbijamy na południowy zachód (uwaga na pułapkę) i otwieramy zamknięte drzwi prowadzące na północ. W komnacie napotkamy Sassera. Był on członkiem kultu oka, dopóki nie odkrył prawdy o jego złej naturze! On również poprosi nas o odzyskanie artefaktu, jednakże w absolutnie odmiennych celach - dzięki niemu będzie można zniszczyć oko. Oczywiście obiecujemy naszą pomoc. Dowiemy się również, iż w tunelach znajduje się tylko jedna część artefaktu - druga posiada sam beholder, jednakże Sasser ma pomysł, jak ją odzyskać. W sali, w której przebywamy, w centralnym miejscu znajduje się olbrzymi sarkofag. Jest on częścią jednego z zadań, jednakże lepiej pozostawić go na razie w spokoju - nie jesteśmy jeszcze przygotowani na walkę z jego strażnikiem. W sali na północnym zachodzie napotkamy kolejnych dwóch byłych członków kultu, a w skrzyniach natrafimy na pergamin z czarem Low Resistance, złoto i bełty do kuszy. Zawracamy i udajemy się korytarzem na południowy zachód (uwaga na pułapki!). Eliminujemy grupę wrogo nastawionych cieni (pamiętajcie, że potrafią one wysysać poziomy i umiejętności z naszych bohaterów - jedynym lekarstwem jest czar Restoration), mijamy ukryte (lecz jeszcze zamknięte) drzwi i schodami udajemy się na niższy poziom do starych tuneli. Znajdujemy się w olbrzymiej, budzącej podziw jaskini. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, iż jesteśmy tu sami, jednakże dość szybko pojawiać się będą grupki olbrzymich pająków. Na północy znajduje się specyficzna skała (za każdym razem, gdy ją klikniecie, pojawią się dość silni przeciwnicy), w jej centrum znajduje się mała skrytka (pułapka), a w niej zwoje z czarami Hold Undead, Tenser's Transformation, Enchanted Weapon i Vampiric Touch. Odbijamy na wschód - potyczka z grupą Yuan-ti lub Mutated Giberling wspieranymi przez Mumie i Ghasty (na tych ostatnich superskuteczne jest zaklęcie Sunray, którym dysponuje nasz czarnoksiężnik - uważajcie, by nie zranić naszych bohaterów!). W jaskini obok znajduje się mocno sfatygowany most i olbrzymia altana. Gdy klikniecie jej dach, usłyszycie głos strażnika pilnującego przejścia. Zada on trzy zagadki, w przypadku niepoprawnej odpowiedzi ześle potwora (nic szczególnie silnego), by nas ukarał. Kolejne odpowiedzi brzmią: 7 - życie (Life), 9 - czas (Time) i 4 - zaczynająca się od słowa: "bieżąca" (The Current one). Za poprawne rozwiązanie zagadki otrzymamy 42 250 punktów doświadczenia i będziemy mogli bezpiecznie przejść na druga stronę.

Nie spieszcie się z tym jednak za bardzo, albowiem czeka nas tam niezwykle trudna potyczka. Naprzeciw nam staną Gauthy wspierane przez cienie i prawdopodobnie nawet jeden z beholderów. Dysponują one superpotężnymi czarami ofensywnymi, którymi rażą z częstotliwością karabinów maszynowych. Rzucamy na naszą ekipę wszystkie możliwe zaklęcia wspomagające, przyzywamy do pomocy jednego potwora (beholder dysponuje zaklęciem zgładzającym wszystkie przyzwane przez nas potwory, jednakże da nam to zawsze nieco więcej czasu), wzmacniamy się eliksirami (jeśli takie posiadacie), zapisujemy stan gry i ruszamy do walki. Atakujemy z dystansu za pomocą łuków i zaklęć masowego rażenia (kula ognia, zabójcza chmura). Za wszelką cenę należy wyeliminować beholdera i gauthy - to oni stanowią największe niebezpieczeństwo. Kilka kul ognia załatwi sprawę, jednakże ich rzucenie może okazać się dość trudne. Po uporaniu się z wrogami przechodzimy na drugą stronę. Na południu, w podstawie altany, znajduje się mała skrytka, a w niej War Hammer +2. Udajemy się na północ i odbijamy na zachód. Znajdujemy się w komnacie zalanej częściowo wodą (uwaga na pułapkę przy wejściu!), poruszamy się po wąskich kładkach. Na północnym zachodzie znajduje się świątynia, a od okolicznych ludzi dowiemy się kilku przydatnych informacji (szczególnie od mężczyzny znajdującego się przed świątynią). Wchodzimy do środka. Natychmiast rzuci się na nas strażnik - Empathic Manifestation. Bez względu na to ile obrażeń mu zadacie, nie uda się go wam zabić! Tu trzeba ruszyć głową nie mieczem! Potwór czerpie siłę z nienawiści, wiec trzeba dać mu nieco miłości ;-). Rzucamy na niego zaklęcie leczące rany (np. Cure Light Wounds; jeśli go nie posiadacie, to skorzystajcie z pergaminów znajdujących się na ołtarzu), bestia będzie w takim szoku, że najzwyczajniej umrze. Równocześnie pojawi się wysłannik Boga - Avatar. Po krótkiej rozmowie (zyskamy 25 750 punktów doświadczenia) dojdziemy z nim do porozumienia - ofiaruje nam swoją część artefaktu, którego poszukujemy, w zamian my po zabiciu beholdera dostarczymy złożony już artefakt, by Avatar mógł go zniszczyć (tu mała uwaga - jeśli z jakichś względów Avatar nie będzie chciał z wami rozmawiać, to zbytnio się nie martwcie - przerwijcie zadanie, wróćcie do Gaala i za pomocą miecza i magii rozbijcie w puch kult oka i samego beholdera). Brzmi uczciwie.

Na ołtarzu znajdującym się w głębi świątyni odnajdziemy dwa pergaminy z zaklęciem leczącym rany. Jaheria awansuje na kolejny poziom. Zawracamy na wyższy poziom tuneli, aby ponownie porozmawiać z Sasserem. Wyjaśni nam on, w jaki sposób mamy odzyskać drugą część artefaktu. Wśród wyznawców kultu mamy swojego człowieka - Tada, który będzie w stanie nam pomóc. Udajemy się do siedziby kultu. Pod żadnym pozorem nie rozmawiajcie z Gaalem, inaczej nasz plan legnie w gruzach! Tada odnajdziecie na zachód od wejścia w pobliżu Przepaści Zapomnianych. Powiedzcie mu tajne hasło (oko jest ślepe - the eye is blind) i zejdźcie do szybu. Znajdujemy się w jaskini beholdera. Przeciwników jest dość sporo - głównie mumie, ghasty i inni nieumarli. Idziemy przed siebie małym przejściem, wchodzimy po schodach i wkraczamy do środka dużego budynku, który znajduje się przed nami (wcześniej należy uporać się z dość liczną grupą nieumarłych). Wokoło roi się od nieumarłych różnego rodzaju. To jest chyba jakieś ich miasto! Wybijcie wszystkich w pień (przydadzą się zaklęcia rażące ogniem, a także Hold Undead). Napotkacie również Theshala, władcę Ghouli. Przy jego zwłokach odnajdziemy Skin of the Ghoul (zbroja skórzana, klasa pancerza 4). Na północy, pod stosem kości natrafimy na Gauntlets of Dexterity i zwój z czarem Dire Charm. Wychodzimy z budynku, eliminując po drodze kolejnych przeciwników, kierujemy się na wschód i wchodzimy do jaskini. Znajdujemy się w olbrzymiej grocie przypominającej kształtem beholdera. Składa się ona z olbrzymiego kulistego "cielska" i czterech "oczu" umieszczonych w narożnikach. W jednym z nich właśnie się znajdujemy. Po przeszukaniu jaskini znajdziecie trochę kosztowności, teraz pora odszukać pozostałych troje "oczu" - w jednym z nich ukryta jest część interesującego nas artefaktu. Z przeciwnikami, którzy bronią groty, mieliście już "przyjemność" się spotkać - gauth i beholdery mogą sprawić wiele problemów, zalecam szczególną ostrożność!

W centrum jaskini znajduje się również grupa wyznawców kultu. "Oko" położone na południe od nas (czyli w południowo-zachodnim narożniku mapy) zawiera jedynie trochę kamieni szlachetnych - można bez żalu je ominąć. Kolejna owalna sala, znajdująca się w północno-wschodnim narożniku, zawiera o wiele bardziej interesujące przedmioty m.in. Dragons Bane +3 (halabarda +6, przeciwko smokom)! Najważniejsze jest "oko" znajdujące się w południowo-wschodnim narożniku, albowiem tutaj odnajdziemy drugą część artefaktu. Gdy tylko ją podniesiemy, połączy się ona z pierwszą częścią w całość, tworząc różdżkę Rift Device posiadającą jeden ładunek. Natychmiast umieśćcie ją w kieszeni szybkiego dostępu do przedmiotów, tak byśmy mogli użyć jej podczas walki (26 250). Gdy tylko wyjdziemy z jaskini, zostaniemy zaatakowani przez beholdera niewidzące oko. Walka jest banalnie prosta - wykorzystujemy ładunek różdżki Rift Device, by zmniejszyć jego odporność, a następnie uderzamy (wystarczy jeden raz), by ostatecznie móc go zgładzić. Zdobędziemy w ten sposób 30 000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach odnajdziemy amulet dający 5% odporności na magię. Tuż obok, z lewej strony, odnajdziemy wyjście prowadzące do wyższych poziomów starych tuneli (pamiętacie ukryte, zamknięte drzwi, które mijaliśmy schodząc do niższych poziomów tuneli?). Wychodzimy i kierujemy się na zachód, schodząc ponownie do tuneli. Zgodnie z obietnicą udajemy się do świątyni, by oddać Avatarowi złożony artefakt. Sprawy praktycznie same będą się rozwijać - wystarczy przekonać ludzi, by zaakceptowali swojego Boga. W nagrodę otrzymamy 47 250 punktów doświadczenia i Saving Grace +3 (średnia tarcza).

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow