Festyn dożynkowy
Początek gry jest pomyślany jako samouczek, pozwalający krok po kroku zrozumieć mechanikę świata gry. Twoim pierwszym zadaniem jest dostarczenie skór kupcowi Galenowi i wymienienie ich na łuk.
Zabierz skóry ze skrzyni i opuść dom. Kupca znajdziesz w centrum wioski – sprzedaj mu skóry, a za zarobione pieniądze kup łuk. Broń zanieś Daeghunowi (stoi w pobliżu strzelnicy), co zakończy zadanie.
Kolejnym twoim celem jest zdobycie pucharu dożynkowego. By tego dokonać, należy wygrać cztery osobne konkursy. Więcej informacji na ich temat udzieli ci Georg, znajdziesz go w pobliżu studni.
Na początku powinieneś wygrać konkurs talentów. Jest on najprostszy, wystarczy po kolei rzucać zaklęcia, które podpowiada prowadząca Retta Sterling. W nagrodę uzyskasz kilka zwojów z czarami oraz dostęp do zadania dodatkowego (patrz: ramka).
Kolejnym konkursem, który wygrasz bez problemu, jest turniej strzelecki. Porozmawiaj z Daeghunem, weź ze skrzyni kuszę i bełty, a następnie oddaj kilka strzałów próbnych do tarczy. Oznajmij swojemu ojcu, że jesteś gotowy, i zestrzel jak najwięcej butelek stojących na pobliskich skrzynkach.
|
W turnieju strzeleckim powinien wystąpić Bevil, który posiada najwięcej punktów zręczności. Strzelaj do butelek z jak najbliższej odległości, zwiększając tym samym swoje szanse na ich trafienie.
|
Trzecim konkursem jest „wyzwanie łotrów”. By je zainicjować, porozmawiaj z magiem Tarmasem. Ponieważ w ekipie nie ma złodzieja, musisz poprosić o pomoc Kippa i dołączyć go do swojej drużyny.
Twoim celem w tym konkursie jest znalezienie trzech piór – pierwsze znajduje się pod stosem drewna, drugie w zamkniętej skrzyni (w pobliżu wieprzy), a trzecie trzeba wykraść z kieszeni mężczyzny w zielonym wdzianku (stoi obok Georga). Po odnalezieniu wszystkich piór zanieś je Tarmasowi i odbierz nagrodę.
Ostatnim konkursem jest „dożynkowa bójka”. Ze względu na stopień trudności tego zadania, warto je zostawić na koniec i wykonać dopiero w momencie, gdy awansujesz na drugi poziom doświadczenia. Porozmawiaj z bratem Merringiem i wygraj dwie potyczki w ringu. Jeśli przed walką z Mossfeldami pokusisz się o zawarcie z nimi zakładu, będzie to czyn chaotyczny (dodający punkty do współczynnika chaotyczności), podczas gdy odmowa uprawiania hazardu jest czynem praworządnym.
Po ukończeniu wszystkich konkursów porozmawiaj z Georgiem i udaj się na scenę. Jeśli wygrałaś walkę z Mossfeldami, to oprócz pucharu dożynkowego otrzymasz dodatkowo płaszcz dożynkowy, zwiększający współczynnik charyzmy.
Ramka 1 - Człowiek i jego wieprzek
Po wygranej w konkursie talentów zagadnie cię Orlen, prosząc o pomoc w zdemaskowaniu oszusta Lewy'ego Jonesa. Winowajcę znajdziesz w pobliżu zagrody z wieprzami, możesz albo przyjąć od niego łapówkę w zamian za milczenie, albo udowodnić jego winę.
Jeśli zdecydowałeś się na drugie rozwiązanie, użyj zwoju z czarem Rozproszenie Magii na magicznie powiększonym wieprzku. Czar pryśnie, oszust zostanie zdemaskowany, a ty będziesz mógł odebrać od Orlena zasłużoną nagrodę.
Uwaga – czar Rozproszenie Magii powinna rzucać osoba najbardziej biegła w sztukach magicznych, czyli Amie. Przedtem jednak warto zapisać stan gry, bo istnieje mała szansa, że zaklęcie nie przyniesie oczekiwanego skutku.