Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Dreamfall: The Longest Journey

Rozdział 5 - Alchera


Znów grasz jako Zoë. Porozmawiaj z Charlim i wyjdź na ulicę. Odbierz telefon od Olivii i zgodnie z jej wskazówkami udaj się do Japonii.

Tym razem przejmiesz kontrolę nad April. Opuść karczmę i biegnij w kierunku wysokiej wieży. Pod jej murami widać rusztowanie - obejdź je od prawej strony, zakradnij się za strażnika i pozbaw go przytomności. Wdrap się na samą górę i podejdź do okna, by podsłuchać rozmowę w środku.

Dreamfall The Longest Journey 120950,3
By podsłuchać rozmowę, musisz użyć koncentracji (prawy przycisk myszy). Nakieruj się na rozmawiające postacie i wybierz ikonkę przedstawiającą ucho.


Zejdź na dół i podążaj za zakapturzoną postacią do karczmy. Porozmawiaj z Benrime i pójdź do piwnicy. Człowieka w kapturze nie uda ci się złapać, jednak zdążysz wskoczyć w otwarty przez nią portal.

Po raz kolejny sterujesz Zoë. Użyj telefonu na automacie i kup gumę do żucia. Obejrzyj ją (w plecaku), wyjmując z niej naklejkę. Wejdź schodami na górę i skieruj się w stronę kolejki linowej.

Zagadnij mężczyznę sprawiającego wrażenie oczekującego kogoś, a gdy już sobie pójdzie - wyciągnij ze śmieci jego podarty bilet (2x). Sklej bilet za pomocą naklejki z gumy, użyj go na czytniku w pobliżu wagonika i przejedź kolejką na drugą stronę.

Na końcu sali muzealnej, w której się znajdujesz, odkryjesz wyjście dla personelu. Niestety, każda próba otworzenia drzwi kończy się uruchomieniem alarmu. Podejdź do chłopca stojącego przy jednym z eksponatów i podaruj mu gumę, a następnie poproś o odwrócenie uwagi strażnika. Gdy tylko ten zajmie się maluchem, biegnij do drzwi dla personelu, błyskawicznie sforsuj system zabezpieczeń za pomocą swojego telefonu i wyjdź.

W jednej z szafek znajdziesz stój roboczy - załóż go. Poczekaj na moment, gdy robot sprzątający wjedzie do pomieszczenia, i błyskawicznie wskocz do szybu, który otworzył. Dotrzesz nim do holu z windą - pozbądź się pracownicy (albo dzięki sprytnej rozmowie, podszywając się pod pracownika, albo daj jej w pysk) i pojedź na górę.

Dreamfall The Longest Journey 120951,4
By ukryć się przez patrolującym robotem, schowaj się za regał lub maszynę z napojami.


Piętro jest patrolowane przez dwa roboty - nie daj się im zobaczyć. Biegnij korytarzem w prawo, a gdy dotrzesz w pobliże toalet - odbij w lewo. Otwórz przeszklone drzwi i wejdź do biura. Damian siedzi w środku, przy jednym z komputerów.

Po zakończeniu rozmowy zbiegnij schodami na poziom minus 58 i gdy zapali się zielona lampka, wejdź do środka. Po raz kolejny musisz kryć się przed robotem, lecz tym razem będzie to prostsze - po prostu za nim biegnij (w bezpiecznej odległości). Znajdź panel sterujący i włam się do niego, tradycyjnie korzystając z telefonu komórkowego.

Dreamfall The Longest Journey 120951,5
Panel sterujący jest bardzo łatwo przeoczyć. Zbadaj dokładnie prawą ścianę korytarza, tuż przed skrętem prowadzącym do laboratorium (drzwi z czerwoną naklejką).


Większość sal stoi teraz przed tobą otworem. Znajdź drzwi z niebieskimi nalepkami i wejdź do środka. Zabierz pojemnik i umieść w nim robaka (w plecaku). Teraz poszukaj sali medycznej (zielone naklejki). Po wejściu do środka użyj kapsuły skanującej, a także zeskanuj pojemnik z robakiem (za pomocą czytnika stojącego na pobliskim stole).

Odnajdź pomieszczenie ochrony (naklejki z tarczami) i wejdź do środka. Niestety jest ono chronione przez podłogowe pole siłowe, trzeba więc je jakoś obejść. Znajdź salę cybernetyczną (czerwone nalepki) i za pomocą komórki uruchom jednego z robotów.

Sterujesz zdalnie mechanicznym pająkiem. Zakradnij się nim do robota patrolującego korytarze i usmaż drania. Pobierz z niego informacje, a następnie przedostań się do pomieszczenia ochrony i wyłącz pole siłowe.

Jako Zoë pobiegnij do pomieszczenia ochrony i zabierz klucz z kurtki leżącej na biurku. Tego ci właśnie było trzeba! Otwórz drzwi prowadzące do rdzenia i przebiegnij na platformę otaczającą matrycę snów.

Teraz czeka cię trudny moment, musisz zbiec na niższy poziom rusztowań i umieścić próbówkę z robakiem w rdzeniu. Problem polega na tym, że okolicę patroluje dwóch naukowców - żaden z nich nie może cię zauważyć.

Dreamfall The Longest Journey 120952,6
Biegnij w prawo za kobietą i zatrzymaj się przy schodach prowadzących na niższy poziom. Gdy ona odejdzie – odsuń się jeszcze trochę w prawo i czekaj, aż z dołu wyjdzie mężczyzna. Dopiero gdy naukowiec się oddali – będziesz mógł bezpiecznie zbiec na dół.


Znów obejmiesz kontrolę nad April. Zejdź na dół i biegnij w lewo, w pobliże wejścia do dziwnej fortecy. Schowaj się pod schodami, a gdy stwór otworzy przejście - szybko biegnij i wskocz za nim do środka.

Schowaj się za kolumną po prawej stronie, by pozostać niezauważonym. Gdy kolejny stwór wejdzie, skup na nim uwagę i podpatrz kombinację przycisków, którą uruchamia się tajemne przejście. Powtórz jego czynność i zejdź na dół.

Podążaj przed siebie aż do miejsca, w którym zobaczysz statuę trzymającą kamienne koło. Obracaj nim tak długo, aż na górze znajdzie się symbol przypominający klepsydrę. Biegnij przed siebie i na rozstaju dróg skręć w lewo. Uważaj, korytarze są patrolowane przez strażnika - nie może cię on zobaczyć.

Dreamfall The Longest Journey 121040,1
Chowaj się przed strażnikiem za zwalonymi kolumnami. Gdy cię spostrzeże – wypuści potwora. Wtedy pozostaje ci jedynie ucieczka w miejsce startu i oczekiwanie, aż potwór znowu zostanie zamknięty w klatce.


Po odnalezieniu drugiej statui ustaw na jej kole symbol przypominający kopertę, wróć na rozstaje dróg i tym razem udaj się w prawo. Na trzeciej statui ustaw symbol przypominający celownik i następnie odbij w lewo. Korytarz jest tylko pozornie zamknięty - uderz kilka razy w ścianę, by spaść.

Odnajdź ostatni posąg i ustaw na nim symbol przypominający trójkąt - w pobliskiej komnacie otworzy się brama. Wbiegnij do odblokowanego pomieszczenia, otwórz sarkofag i wyjmij z niego świecące jajo. Za jego pomocą otworzysz kolejną bramę, znajdującą się w sali obok. Biegnij przed siebie.

Teraz musisz wyprowadzić w pole dwa potwory. Biegnij kawałek schodami prowadzącymi w prawo, a gdy zobaczysz potwora, błyskawicznie zawróć. Zejdź schodami z lewej strony, okrąż platformę i wbiegnij po kamiennych schodach. Jeden potwór załatwiony.

Wdrap się na górę, rusz do końca i zeskocz z podestu tuż za drugim potworem. Nie powinien cię zauważyć, skradaj się za nim i przejdź do wyjścia (po lewej stronie, za sarkofagiem).

Znów wracasz do Zoë. Twoim zadaniem jest uciec z laboratorium. Wybiegnij na korytarz i przedostań się do windy (w pobliżu miejsca, z którego wcześniej zaczynałeś). Komandosi nie mogą cię zobaczyć!

Dreamfall The Longest Journey 121041,2
Ostrożnie podążaj korytarzem. Gdy spostrzeżesz nadchodzących komandosów, schowaj się we wnęce.


<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow