Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Might and Magic 9

Rozwój Bohaterów



Przy tworzeniu naszej drużyny sporo miejsca poświęciłem opisaniu poszczególnych umiejętności kluczowych dla każdego z bohaterów oraz temu jak powinien wyglądać ich rozwój. Lista umiejętności jest ułożona w kolejności od najbardziej potrzebnych do najmniej przydatnych i właśnie według takiego schematu powinniście inwestować w nie punkty umiejętności. Zalecam jednak rozwagę, pamiętajcie bowiem, że czym wyższy poziom danej umiejętności, tym więcej punktów potrzeba by móc go podnieść. I tak podniesienie np. Medytacji z poziomu 8 do 9 kosztować nas będzie 9 punktów, podczas gdy zwiększenie biegłości w posługiwaniu się Łukiem z poziomu 1 do 4 kosztować będzie tyle samo (2+3+4). W nawiasach podany został poziom do którego opłaca się rozwinąć daną zdolność. Symbol plusa oznacza, że wybraną umiejętność jest kluczowa i rozwijamy ją maksymalnie bez ograniczeń. Czyńcie to jednak na koniec, gdy pozostałe umiejętności ze schematu osiągną już opisane przeze mnie wartości.

To jednak nie koniec analizy, początek gry jest na tyle trudny, że przyda się wam kilka dodatkowych rad. Podstawową bronią na starcie będą łuki. Każdy z naszych Herosów powinien go posiadać i wraz z rozwojem akcji doskonalić się w jego używaniu. Znamienita większość przeciwników jest bardziej zabójcza w walce w zwarciu niż na dystans, dlatego jak najdłużej powinniśmy prowadzić obstrzał. Podczas pierwszych kilku godzin gry, umiejętności ofensywne naszych Magów będą dość znikome, dlatego ich skromne punkty magii przeznaczamy na czary defensywne i pomocnicze. Ofensywa w wykonaniu naszych Czarowników ograniczać się będzie do próby ustrzelenia wroga z ich malutkich łuczków ;). Nasz Mag powinien również jak najszybciej poznać zaklęcie Leczenie (Heal) i rozwinąć do poziomu Eksperta Magię Ducha. Bez "chodzącej apteki" będziemy zmuszeni bardzo często odwiedzać świątynie, albo spać po 23h na dobę ;).

Łowca w pierwszej kolejności musi skupić się na zwiększeniu Percepcji i zdolności Rozbrajania pułapek. Co nam po skarbach skoro albo ich nie zauważymy, albo próba otwarcia skrzyni wyśle nas do piachu? Gdy tylko zdobędziecie odpowiednią ilość punktów doświadczenia natychmiast udajcie się do sali treningowej by po opłaceniu trenera móc awansować na kolejny poziom. Warto zauważyć, iż trening jest bardzo kosztowny i co istotne jego cena zależy od miasta w którym go podejmiemy. Najtaniej ćwiczyć jest na Czarnym rynku w Thjorgard, bądĽ też w Frosgard. Trochę drożej jest w Sturmgard (x2,5). Największe zdzierstwo czeka nas w Drangheim i Thjorgard - przepłacimy tam ponad dziesięciokrotnie! W grę wchodzą tu olbrzymie sumy dlatego nigdy, przenigdy nie trenujcie w najdroższych miastach. Warto poświęcić trochę czasu na podróż do tańszego trenera. Szczególnie, że można łatwo wykorzystać zaklęcia Kotwica Lloyda i Brama między miastami. Poszczególne miasta różnią się również maksymalnym poziomem do którego są w stanie wyćwiczyć naszego Herosa. Demonstruje to poniższa tabela:

Miasto Poziom
Sturmgard 15
Drangheim 20
Czarny rynek w Thjorgard 25
Guberland 40
Thronheim 60
Frosgard 100
Thjorgard 100
Arslegard Bez ograniczeń


Najwyższa pora skreślić kilka słów o kluczowej sprawie dotyczącej rozwoju naszych postaci - promocjach. Jak wiecie, na początku wybraliśmy dla naszych Bohaterów ścieżkę którą będą podążać (Potęga lub Magia). Jednak by był z wojownika bądĽ cherlawego nowicjusza jakiś pożytek, muszą oni awansować na wyższy poziom w swojej klasie. Różnica między Wojownikiem a Gladiatorem jest taka jak między kalkulatorem i PC więc jest o co się starać! By awansować musimy spełnić dwa warunki. Po pierwsze, odnaleĽć odpowiedniego nauczyciela, po drugie - wykonać zadanie które ten nam wyznaczy. W odróżnieniu od poprzednich części Might and Magic musimy już przy wyznaczaniu zadania zdecydować który z naszych bohaterów będzie ubiegał się o awans! I co najważniejsze - tego wyboru nie będziemy mogli już zmienić, dlatego klikajcie bardzo uważnie! Ponieważ gra ma brzydką tendencję do krzaczenia się podczas rozmów i zadań promocyjnych, na wszelki wypadek przed każdą rozmową z wybranym promotorem zapiszcie stan gry! Inaczej możecie popsuć sobie rozgrywkę, czy też nawet zaczynać od początku! Nie mówcie póĽniej, że nie ostrzegałem bo sam miałem ten problem ;). Dobrze, przestrzegłem was, czas więc na listę wszystkich promotorów wraz z miejscami gdzie można ich odnaleĽć:

ImięWyglądMiejsceMapaAwans
Keith BloodaxeStary mężczyznaŚwiątyniaDrangheimZ Wojownika na Krzyżowca
Thorfinn SkullsplitterMeżczyznaTawernaThronheimZ Wojownika na Najemnika
Tjolrir the Super-NeatBrodaty mężczyznaŚwiątyniaGuberlandZ Nowicjusza na Uzdrowiciela
Tymon the NordMężczyznaUniwersytetThjorgardZ Nowicjusza na Uczonego
Tjolrir the Super-NeatBrodaty mężczyznaŚwiątyniaGuberlandZ Uzdrowiciela na Kapłana
MenjaKobietaTeren miastaFrosgardZ Uzdrowiciela na Druida
Tymon the NordMężczyznaUniwersytetThjogardZ Uczonego na Maga
SkulkilMężczyznaTawernaFrosgardZ Uczonego na Lisza
Atli SzybkiMężczyznaTawernaDrangheimZ Najemnika na Zabójcę
Fridleif GjukissenMężczyznaDom burmistrzaSturmfordZ Najemnika na Gladiatora
FenjaKobietaTeren miastaFrosgardZ Krzyżowca na Łowcę
GrehgknakMężczyznaKlasztorLindisfarneZ Krzyżowca na Paladyna

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow