Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Might and Magic 9



Ok. Tyle komentarza, a teraz o konkretach. Pierwszą i najważniejszą zasadą która obowiązuje przy tworzeniu drużyny we wszystkich grach RPG jest magiczne słowo: równowaga. Czterech Magów w początkowym okresie gry będzie bezbronnych niczym dzieci, a czterech najsilniejszych Wojowników pozbawionych zaklęć pomocniczych i leczących padnie niczym muchy już w pierwszej poważniejszej bitwie. Stad też prosty wybór: dwóch członków naszej drużyny musi posługiwać się magią, dwóch orężem. Będąc jednak świadomym, że w serii Might and Magic zawsze kluczową rolę pełniła magia, możecie zaryzykować i wybrać jednego wojownika i trzech nowicjuszy. Ostrzegam jednak, iż pierwszy etap gry będzie dla was baaaardzo trudny, dlatego ten wybór polecam wyłącznie bardziej doświadczonym graczom. Dobrze, mamy już zarys drużyny, teraz dopracujmy szczegóły. Moim zdaniem pierwszy z naszych wojowników powinien zostać Najemnikiem by póĽniej móc zostać Gladiatorem. Dzięki temu będzie mógł zdobyć najwyższy poziom biegłości we władaniu Mieczem, Włóczni, Kulturystyce, Tarczy. Prócz tego całkiem nieĽle będzie sobie radził w Reperacji przedmiotów i używaniu Zbroi. Nie ma co się oszukiwać - to typowy twardziel który stojąc w pierwszym rzędzie przyjmował będzie ciosy przeciwników broniąc dostępu do naszych Magów. Olbrzymia ilość punktów życia i znakomite umiejętności obronne pozwolą wydostać się nam z największych problemów i udać się do świątyni by wyleczyć pozostałych, prawdopodobnie nieprzytomnych członków drużyny.

Drugi z wojowników powinien starać się zostać Krzyżowcem i póĽniej Łowcą. Dzięki temu będzie mógł łączyć zalety wszystkich profesji: siłę i wytrzymałość wojownika ze zdolnościami charakterystycznymi dla magów. Osiągnie największa biegłość w posługiwaniu się Łukiem i Unikach. Jednak jego głównym celem będzie jak najlepsze opanowanie kilku niezbędnych umiejętności pomocniczych: Percepcji, Rozbrajania pułapek i Identyfikacji potworów. Wraz z rozwojem rozgrywki szybko zauważycie jak cenną postacią w drużynie jest Łowca. Bez wątpienia zasługuje na tytuł: Nie wychodĽ bez niego z domu :).

Trzeci bohater, Nowicjusz który będzie starał się zostać Uczonym i póĽniej Magiem. Czas na ciężką artylerię czyli Maga! Niezbędna postać w każdej drużynie. Opanowując do perfekcji magię Żywiołów i Światła będzie wspierał naszą ekipę potężnymi zaklęciami pomocniczymi, a w razie potrzeby raził przeciwników z siła małej katapulty ;). Oprócz tego powinien zdobyć najwyższą biegłość w Medytacji, Identyfikacji przedmiotów i Nauce. Dzięki tej ostatniej zdolności będzie zdobywał więcej punktów doświadczenia. Jak ważna jest to umiejętność przekonacie się pewnie na koniec rozgrywki - mój Mag miał 2x większy poziom doświadczenia niż Gladiator! Czas na ostatniego bohatera.

Ten Nowicjusz zostanie Uczonym i ostatecznie Liszem! Jeśli Mag był ciężką artylerią, to Liszego trzeba nazwać co najmniej megabombowcem ;). Specjalizując się w magii Żywiołów i Ciemności uzyska dostęp do najsilniejszych zaklęć ofensywnych. Tu nie ma wybacz - doświadczony Liszy jest w stanie sam ubić setki wrogów, byle ktoś tylko chronił go swoim pancerzem i tarczą ;). Oprócz tego podobnie do Maga będzie specjalizował się on w Medytacji i Nauce, a dodatkowo w Kupiectwie. Ewentualnie można szkolić go w posługiwaniu się Bronią miotaną, ale mówiąc szczerze nie wiedze w tym większego sensu.

Zadziwić was może brak w mojej idealnej drużynie Kapłana bądĽ Druida. Uzasadnienie jest proste - zaklęcia oparte o Magie Ducha są dość kiepskie. Mag potrafi wyleczyć wszystko, a do spółki z Liszem znają olbrzymią większość dostępnych w grze czarów. Zabójcom, Kapłanom, Druidom i innym hybrydom mówimy zdecydowane Nie! ;)

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow