Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Divine Divinity
c.d. 6. Obsługa

Od sympatii jaką jesteśmy darzeni (lub jej braku) zależy atmosfera rozmowy (zdobędziemy więcej informacji i wskazówek), a także ceny zaoferowane nam podczas wymiany handlowej (osoby które nas lubią wszystko sprzedadzą nam taniej i kupią od nas drożej). Generalnie warto jest być dla wszystkich miłym! Początkowo nastawienie jest zazwyczaj neutralne (0) i zmienia się pod wpływem rozmowy do entuzjastycznego (+100) lub wrogiego (-100). Na wzrost sympatii mają również wpływ trzy czynniki- po pierwsze wykonanie zadania zleconego przez daną osobę, po drugie ofiarowywanie prezentów i w reszcie po trzecie- nasza reputacja. Modyfikuje nastawienie wszystkich postaci które napotkamy (jeśli wynosi np. 10, to każda neutralna postać już od początku będzie darzyła nas pewną sympatia wynoszącą dokładnie +10), a jej poziom widzimy w oknie statystyk bohatera Spadek sympatii pociągają za sobą wszystkie zachowania agresywne, bądĽ też obiektywnie negatywne (np. kradzież). Tak oto dochodzimy do kolejnej interesującej kwestii- "pożyczania" cudzych rzeczy ;-). Wchodząc do czyjegoś domu zazwyczaj ciężko oprzeć się pokusie by nie zajrzeć co jest w szafce. Przynajmniej w świecie gier komputerowych, bo zakładam, że w świecie realnym nie macie z tym problemu ;-). W Divine divinity zasada jest prosta- kraść nie wolno! Właściciel natychmiast się rozgniewa, gdy włożycie sobie do plecaka którąś z jego rzeczy. No, chyba, że nie będzie tego widział ;-). W praktyce wygląda to tak, że nie powinniście zabierać nic z pomieszczenia w którym znajduje się właściciel (rys. 12). Jednak jeśli znajduje się w pokoju obok (czyli poza drzwiami), lub jest najzwyczajniej nieobecny, możecie szybko pakować wszystko do wora ;-). By ogołocić cały dom możecie zastosować prosty sposób. Właściciel zazwyczaj podąża za nami, jednak robi to dość powoli. PójdĽcie więc z nim do ostatniego pokoju i szybko pobiegnijcie z powrotem do pierwszego. Nim ten nadejdzie, zdążycie opróżnić wszystkie szafki i kuferki. Następnie szybko podążamy do pokoju ostatniego i znów wykorzystujemy chwilę podczas której gospodarz do nas podążą! W ten sposób nawet wojownik jest w stanie bezszelestnie obrobić niejedno domostwo, choć chwały mu to raczej nie przyniesie ;-). Kolejną istotną kwestią jest sprawne używanie mikstur i przełączanie zaklęć. W czasie bitwy toczonej w czasie rzeczywistym każda sekunda jest na wagę złota i to jak szybko wypijecie eliksir leczący rany niejednokrotnie zadecyduje o waszym życiu lub śmierci. Dlatego warto przypisać im odpowiednie skróty klawiszowe (rys. 13). Po najechaniu kursorem na wybrany eliksir bądĽ zaklęcie wciskamy klawisz [Ctrl] i jednocześnie jeden z klawiszy funkcyjnych [F1] - [F12]. Teraz wciśniecie w dowolnym momencie tej kombinacji spowoduje wypicie danego typu mikstury (pod warunkiem, że oczywiście mamy jej zapas w plecaku) lub w przypadku czaru ustawienie go jako aktywny (by go rzucić wystarczy wcisnąć prawy przycisk myszy). Koniecznie skorzystajcie z tej możliwości dla mikstur uzupełniających punkty życia (w moim przypadku jest to [Crtl] + [F1]) i regenerujących mana [Ctrl] + [F2], albowiem w czasie walki trzeba będzie ich często używać. I już ostatnia rada- trzymając w czasie walki wciśnięty klawisz [Ctrl] spowodujemy automatycznie wycelowanie ciosu (bądĽ czaru) w najbliższego nas wroga. Komenda niezwykle przydatna w potyczkach z energicznymi przeciwnikami.
Autor: MAO
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow