Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Torchlight

Torchlight

Informacje o grze

dots Nazwa gry:Torchlight
dots Gatunek: action-rpg / hack&slash
dots WWW: http://www.torchlightgame.com/
dots Producent: Runic Games
dots Cena: 59,90 PLN
Return to Mysterious Island 2


Torchlight to "gra twórców Diablo", jak dumnie głosi napis na pudełku. Chociaż dzieła Blizzarda bardzo sobie cenię, nie był to główny powód, dla którego czekałam na ten tytuł. W skład zespołu producentów weszły bowiem osoby odpowiedzialne za doskonałego, choć mało znanego hack&slasha - Fate: The game. Współpraca twórców obu wyżej wymienionych gier stanowiła zapowiedź czegoś wyjątkowego - nowatorskie rozwiązania zaprezentowane w Fate w połączeniu z olbrzymią grywalnością, jaka nieodmiennie charakteryzuje gry spod znaku Zamieci, mogły dać mieszankę iście wybuchową. Niestety, eksplozja siłą przypomina raczej małą petardę...

Żar. Tajemnicza substancja o potężnych właściwościach magicznych. Błogosławieństwo i klątwa jednocześnie - dla jednych szansa na wzbogacenie się, dla innych - najkrótsza droga do zatracenia własnego człowieczeństwa. Gdy we wnętrzu jednego z łańcuchów górskich odkryto pokłady tej substancji, do miasteczka Torchlight, leżącego nieopodal, szybko zaczęli zjeżdżać się zarówno górnicy, jak też wszelkiej maści indywidua. W poszukiwaniu tego bezcennego skarbu zapuszczano się w coraz głębsze i trudniej dostępne pokłady skalne i tylko kwestią czasu było dokopanie się do ruin starożytnej cywilizacji, rozsianych w rozległym labiryncie jaskiń. Miejsce to, choć przez mieszkańców powierzchni zapomniane, bynajmniej nie było opuszczone. Zamieszkujące mroczne zakamarki podziemi stwory, napromieniowane energią Żaru, nie mają pokojowych zamiarów, a gdzieś w głębi czai się potężne Zło... Sytuacja zaczęła wymykać się spod kontroli. Miasteczku potrzebny jest więc bohater, który uwolni je od widma zagłady, a kandydaci do tego miana, skuszeni wizją bogactwa i sławy ochoczo stawiają się na wezwanie.

Torchlight 183640,1


Oczywistym jest, że w rolę jednego z tych śmiałków przyjdzie wcielić się graczowi. Cóż, fabuły hack&slashy nigdy nie należały do nadmiernie rozbudowanych, stanowiąc jedynie tło rozgrywki. Nadmiar zwrotów akcji, plejada bohaterów niezależnych o rozbudowanych biografiach i konieczność wyboru mniejszego zła niezbyt pasują do radosnej i odprężającej rzezi w mocno zręcznościowym sosie. Również w tym przypadku fabuła jest prosta jak konstrukcja cepa i to, co spisałam w poprzednim akapicie, stanowi znaczną część informacji o świecie gry, jakie dane nam będzie poznać. Fakt ten uważam raczej za cechę gatunku niż poważną wadę, chociaż motyw Żaru, dającego olbrzymią moc i możliwości, ale jednocześnie wywołującego nieodwracalne zmiany w psychice (a często również i wyglądzie) daje spore pole do popisu i jego rozwinięcie mogłoby być interesujące.

W wielu grach okazję do lepszego poznania świata dają wątki poboczne. Tutaj jednak można o nich powiedzieć tyle, że istnieją, stanowią źródło doświadczenia i bogactw, w żaden sposób nie wzbogacając jednak warstwy fabularnej. W miasteczku spotkamy trzech NPC, z których każdy zleca nam kolejno misje tego samego typu - jeden prosi o odnalezienie próbek Żaru w kolejnych strefach podziemi, drugi o zabicie konkretnych bossów, trzeci natomiast otwiera przed nami portal do oddzielonego od głównej sieci jaskiń fragmentu podziemi i każe wrócić z jakimś świecidełkiem - chronionym oczywiście przez hordy potworów.

Rozpoczynając grę, wybieramy jedną z trzech predefiniowanych postaci - wielkiego osiłka, preferującego argumenty siłowe i walkę w zwarciu, zwinną łuczniczkę, potrafiącą równie dobrze posługiwać się bronią palną oraz alchemika, czyli jakże czarującego specjalistę od efektów specjalnych robiących dużo huku, a przy odrobinie szczęścia także i kuku. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz nie ma możliwości wpłynięcia na wygląd czy statystyki bohatera, może jedynie nadać mu imię. W miarę nabywania doświadczenia odmierzanego kolejnymi poziomami otrzymujemy punkty statystyk i umiejętności, które można spożytkować odpowiednio na rozwój współczynników (standardowy kwartet - siła, zręczność, magia i obrona) oraz zakup umiejętności podzielonych na trzy grupy. Wśród zdolności odnajdziemy zarówno aktywne jak też pasywne, a dostęp do bardziej zaawansowanych ograniczony jest jedynie aktualnym poziomem doświadczenia.

Torchlight 183607,1


Początkowy wybór postaci znacząco zawęża możliwości rozwoju, jednak brak typowych drzewek umiejętności i spore zróżnicowanie pozwala na bardziej elastyczny ich dobór, a przez to stworzenie w obrębie danej klasy co najmniej kilku znacząco różniących się od siebie, a jednocześnie skutecznych w walce buildów. Typowa łuczniczka jest postacią walczącą na odległość, może jednak zmienić się w złodziejkę korzystającą ze sztyletów albo też niszczyć wrogów przy użyciu licznych pułapek - czy też wreszcie łączyć te zdolności w dowolnych konfiguracjach. Podobnie alchemik - to mistrz zaklęć ofensywnych, jednak jeśli poczuje się samotny, może wezwać na pomoc grupę sprzymierzeńców, wspomagając ich z drugiej linii zaklęciami leczącymi i bojowymi.
| 1 | 2 | 3 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow