Wyszukiwarka
Logowanie
   PamiÄ™taj mnie
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

John Robert King - Bohaterowie Sfer

John Robert King - Bohaterowie Sfer

Informacje o książce

dots Tytuł: Bohaterowie Sfer (Planar Powers)
dots Autor: John Robert King
dots Ilość stron: 317
dots Wydawnictwo: ISA
dots Rok wydania: 2007
dots Cena: 26,90 PLN


Nina na czele armii biesów spustoszyła Otchłań. Aereas i jego anielscy sprzymierzeńcy obronili Miasto Drzwi. Ale co się stało z dwójką kuzynów? Nina posiada jeszcze ciało, lecz zatraciła duszę. Aereas zachował duszę, ale stracił ciało. Nadeszła pora nowych bohaterów. Muszą powstać i zdobyć dla siebie własny raj. Czas na Tarę i Aegisa - córkę Aereasa i syna Niny. Teraz oni podejmą walkę tam, gdzie przerwali ją ich rodzice.

Skorzystają przy tym z pomocy nieumarłego boga, gnoma ze sklepu muzycznego, upadłego anioła i wielu innych bohaterów sfer.


Niezawsze dobra książka musi siÄ™ rozpoczynać hitchcockowskim trzÄ™sieniem ziemi. Niezawsze musi to mieć miejsce w przypadku kontynuacji cyklu. I choć również nie zawsze jest to prawidÅ‚owym posuniÄ™ciem twórcy, to w przypadku „Bohaterów Sfer” stopniowe budowanie napiÄ™cia byÅ‚oby zapewne sÅ‚usznym autorskim wyborem J. Roberta Kinga. ByÅ‚oby.

Bohat 215147,1


Nie, to wcale nie przypadek, iż prawie sÅ‚owo w sÅ‚owo nawiÄ…zujÄ™ do wstÄ™pu recenzji „Wojowników OtchÅ‚ani”, bowiem lektura trzeciej i ostatniej części cyklu „Wojen Krwi” utwierdziÅ‚a mnie w przekonaniu, że wysnuta przeze mnie refleksja okazaÅ‚a siÄ™ zaskakujÄ…co nawet dla mnie samego trafna.

„Bohaterowie Sfer” rozpoczynajÄ… siÄ™ bowiem może nie tyle trzÄ™sieniem ziemi, lecz caÅ‚kiem solidnym wybuchem, po którym mamy do czynienia z klasycznym scenariuszem z serii „zabili go i uciekÅ‚”. Co gorsza, trup Å›ciele siÄ™ gÄ™sto, a w odróżnieniu do poprzedniej części dzieje siÄ™ to zupeÅ‚nie bezsensownie i niewiarygodnie. OczywiÅ›cie pewne iloÅ›ci posoki potrafiÄ… dodać smaku, niemniej ważne jest umiarkowanie, umiejÄ™tność znalezienia zÅ‚otego Å›rodka, tymczasem autorowi zabrakÅ‚o tak tego, jak i chyba po prostu pomysÅ‚u.

Co prawda akcja nie pÄ™dzi przez caÅ‚y czas, niemniej chwile „spowolnienia” także nie dorównujÄ… klasÄ… minionym konceptom Kinga. ZdajÄ… siÄ™ one zanadto sielskie i anielskie, za dużo w nich sÅ‚odyczy, za maÅ‚o zaÅ› jakiejkolwiek naprawdÄ™ gÅ‚Ä™bszej refleksji. CaÅ‚ość ratujÄ… chyba tylko wyÅ‚Ä…cznie ciekawe dialogi Aereasa z Orobem i Orusem, acz niestety nie ma ich zbyt wiele...

Niestety, prawa rynku sÄ… czÄ™sto bezlitosne i niejednokrotnie ich wkroczenie do Å›wiata sztuki nie koÅ„czy siÄ™ dobrze dla tej ostatniej. Åšmiem twierdzić, iż dużo lepiej dla fabuÅ‚y i Å›wiata Planescape by byÅ‚o, gdyby cykl zakoÅ„czyÅ‚ siÄ™ na drugiej części, nawet abstrahujÄ…c od pewnych wÄ…tków, które swego prawdziwego zwieÅ„czenia musiaÅ‚y wyczekiwać aż do ostatnich stron „Bohaterów”. Choć z drugiej strony – nie odwiedzić Å›wiata Mechanusa?


Piotr „Klemens” KociubiÅ„ski
E-mail autora: klemens(at)sztab.com
Autor: Klemens


Przedyskutuj artyku³ na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow