Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

The Elder Scrolls III: Morrowind ZE
Drugi dodatek noszący podtytuł Bloodmoon (przetłumaczony jako Przepowiednia) jest równie innowacyjny co poprzednik. Podobnie jak w Trójcy (z ang. Tribunal) tak i tutaj autorzy coraz bardziej schodzą w stronę trzymającego w napięciu horroru, aniżeli gry o charakterze przygodowym. Oczywiście nie można tego brać pod uwagę jako wadę, a wręcz przeciwnie, klimat grozy nadaje rozgrywce jeszcze większych rumieńców.

Na północnych krańcach prowincji znaleźć można mroźne tereny zamieszkiwane przez Nordów. Wyspa ta została nazwana Solstheim. Okazuje się, że tamtejszych mieszkańców co noc nawiedzają wilkołaki – pół wilki, pół ludzie żądni krwi i mordowania niewinnych. Wtedy do akcji wkracza gracz…

…Tak jak w przypadku poprzednika, tak i tym razem do dyspozycji mamy całkiem spory obszar mapy, tutaj jednak przybrał on postać skutej lodem wyspy z ogromnym fortem pośrodku. Fort ten robi naprawdę spore wrażenie. Pełne wdzięku, drewniane monumenty, których wnętrze zapiera dech w piersiach. Autorzy zadbali również o efekty pogodowe, a te są świetne. Gdy odwiedzimy wyspę już do końca życia zapamiętamy momenty, w których wędrowaliśmy podczas prawdziwej śnieżycy, a to naprawdę robi piorunujące wrażenie. Najlepsze jednak przed nami. Jak mówi fabuła, motywem przewodnim dodatku są wilkołaki, a my przybywamy je wytępić, więc nie obejdzie się bez bliskich starć trzeciego stopnia. Otóż gdy wilkołak nas podrapie bądź też ugryzie jest możliwość, że zostaniemy zarażeni likantropią. Jeśli jej nie wyleczymy w ciągu trzech dni zamienimy się w wilkołaka od czego nie ma już odwrotu. Przemianie towarzyszy znakomity przerywnik filmowy pod postacią snu-wizji. Gdy staniemy się tą przerażającą bestią to co noc zamienimy się w wilkołaka. Jeżeli jesteśmy pod postacią futrzaka nie możemy się pokazać nikomu inaczej ten ktoś będzie nas tropił aż do śmierci, jego bądź naszej. Tu jednak pojawia się problem, ponieważ gdy zaprzestaniemy polować to życia zacznie nam drastycznie ubywać. Nie bójcie się jednak, nie umrzecie, aczkolwiek zostaniecie bardzo osłabieni co wiąże się z pewnymi trudnościami w walce. Brzmi ciekawie prawda? Z czystym sercem mogę powiedzieć, że w praktyce wygląda to jeszcze lepiej. Tak jak poprzednio tak i tutaj mamy do dyspozycji kilka nowych broni oraz czarów jak i uzbrojenia (kolosalne wrażenie robi w szczególności nordycka skóra ściągnięta z wilkołaka). Również czas gry nie należy do najkrótszych. Może nie ma tu tak ciekawie związanej intrygi jak w Trójcy, ale program z pewnością nie będzie się dłużył.

The Elder Scrolls III Morrowind ZE 021226,4


Ogólnie rzecz biorąc trzecia część serii zatytułowana Morrowind (wraz z dodatkami) to produkt z pewnością udany. Od strony technicznej prezentuje się również dobrze. Bardzo ładne tekstury, potrafiące pracować w wysokiej rozdzielczości i bardzo dobre animacje postaci cieszą oko. Muzyka jest najwyższych lotów. Wspaniała, symfoniczna, zadowoli z pewnością każdego. Całość kreuje naprawdę fantastyczny świat, obok którego nie można przejść obojętnie. Jedyne co psuje zabawę (choć w małym stopniu) to niedopracowana inteligencja NPC-ów oraz ciut za wysoki poziom trudności z samego początku. Autorzy przez oba dodatki nie poprawili inteligencji, a szkoda. Mimo tego iż z czasem przestaje się na to zwracać uwagę to jednak gra trochę na tym traci. Przyznam również, że jeśli w Morrowind zastosowany byłby system Virtual Theater (zastosowany w Gothicu) to tytuł ten byłby naprawdę ideałem, a zarazem wzorcem dla wszystkich innych komputerowych gier RPG. Pikanterii zabawie dodaje również ciekawy system walki, który choć może nie jest standardowy z pewnością ciekawy i przyjazny graczowi.

The Elder Scrolls III: Morrowind to tytuł z najwyższej półki. Zresztą nie tylko on. Również jego dwa oficjalne dodatki potrafią przytrzymać gracza przed monitorem na długie godziny. Najlepszą rekomendacją do kupna tej gry po za recenzją jest również wydanie jakie przygotował CD Projekt dla graczy. Całość została wydana w ładnym, poręcznym pudełku za jedyne 20 złotych. Jeszcze jej nie posiadasz, szanowny graczu? Na co czekasz? Szturmem do sklepu bo naprawdę warto!

Metryczka
Grafika 90%
Muzyka 95%
Trudność 85%
Grywalność 95%


Ocena końcowa
95%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ MORROWIND -
PLUSY
dots świat
dots fabuła i questy
dots rozwój postaci
dots wspaniała grafika i muzyka
MINUSY
dots debilizm NPC
+ TRIBUNAL -
PLUSY
dots dużo zmian w stosunku do wersji podstawowej
dots znakomita fabuła
dots poprawiona mapa i dziennik
dots jak na dodatek bardzo długa
MINUSY
dots wysoki poziom trudności
dots NPC dalej nie grzeszą inteligencją
+ BLOODMOON -
PLUSY
dots dużo nowości
dots przepiękna wyspa
dots świetnie wykorzystany motyw likantropii
MINUSY
dots po zamianie w wilkołaka program może sprawić trudności
dots NPC jacy byli tacy nadal są
Wymagania systemowe
Windows XP – 256 RAM, procesor 800 MHz, napęd DVD x4, karta graficzna 32 MB (zalecane 64) zgodna z Direct3D i DirectX 8.1, 1,5 GB miejsca na dysku twardym, DirectX 8.1.



Hunter
E-mail autora: hunter(at)sztab.com
Autor: Hunter
<< poprzednia | 1 | 2 | 3


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow