Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Neverwinter Nights

Na osobną uwagę zasługują klasy postaci. Gra jest dość łatwa, jeśli zdecydujesz się na postać tnącą potwory na plasterki za pomocą mieczy, toporów i innego żelastwa, czyli na wojownika lub barbarzyńcę. Ci, którzy preferują bardziej wyrafinowane metody rozprawiania się z wrogami, powinni wybrać czarodzieja lub czarownika. Gra magiem może być na początku uciążliwa, ale potem sprawia naprawdę mnóstwo radochy. Bardziej zaprawieni w bojach gracze mogą rozważyć wcielenie się w np. barda czy druida, jednak w tym przypadku powiem tylko tyle, że naprawdę bliżej poznacie się z opcją zapisywania i wczytywania gry. :) Wszystkich klas jest 11. Niezależnie od profesji, wszystkie postacie mogą awansować jedynie do 20. poziomu doświadczenia. Jest to chyba największa z bardzo nielicznie występujących wad gry. Na szczęście limit został podniesiony w dodatku „Hordes of the Underdark”.


Neverwinter Nights 191701,3

_____


Przejdźmy jednak do konkretów. Czym zajmują się wojownicy, nie muszę chyba tłumaczyć. Nie mają specjalnych umiejętności klasowych, ani nie potrafią używać magii. Mają jednak dostęp do najlepszych bojowych atutów, a także co 2 poziomy dostają dodatkowy (czym są owe atuty wyjaśnię w dalszej części recenzji). Z tego powodu wojownicy są bardzo dynamicznie rozwijającymi się postaciami. Kolejną postacią jest paladyn. To sprawny szermierz, jednak brakuje mu trochę do poziomu wojownika lub barbarzyńcy. Zamiast tego może on korzystać z magii, ma bardzo dużo różnych odporności (w tym i na strach, co bardzo się przydaje w późniejszej części gry), potrafi leczyć przez nałożenie rąk, a głęboka wiara pozwala mu efektowniej walczyć ze złem. Następną klasą do wyboru są mnisi. Są to wojownicy, którzy zawierzyli sile własnych pięści. Najskuteczniej walczą nieuzbrojeni, nie powinni używać też zbroi. Również należą do bardzo dynamicznie rozwijających się klas, z uwagi na nowe zdolności, które dostają na niemal każdym nowym poziomie. Zamiast magii, mnisi używają energii, którą wykorzystają w walce wręcz.

Z kolei barbarzyńcy to urodzeni wojownicy, są niebywale szybcy, silni i odporni. Co poziom dostają także największą ilość punktów życia ze wszystkich klas. Piąta profesja to druid. Wykorzystuje on magię kapłańską, ale nie stroni też od walki. Może zmieniać się w wybrane zwierzę lub przywołać zwierzę towarzysza. Posiada również odporność na jad. Kapłani to postacie o niezbyt dużym ofensywnym potencjale, jednak posiadają przydatne umiejętności, takie jak odpędzenie nieumarłych i leczenie. Chyba łatwo się domyśleć, jakiej używa magii. Łowcy to wyśmienici traperzy i łucznicy. Od czwartego poziomu mogą używać zaklęć, a od szóstego przywołać zwierzę-towarzysza. Czarownik to z kolei jedna z ciekawszych klas. W przeciwieństwie do czarodzieja, czarownik nie musi przed każdym użyciem zapamiętywać zaklęcia. Co prawda uczy się ich wolniej, ale może je rzucać znacznie częściej.


Neverwinter Nights 191701,4

________


A właśnie, co z czarodziejami? Są przeciwieństwem czarowników (tzn. analogicznie muszą przed każdym użyciem zapamiętywać zaklęcia, za to uczą się ich szybciej). Ponadto, wybierając czarodzieja, można się zdecydować na jego klasyczną wersję, bądź specjalizować się w wybranej szkole magii. Zapomniałem też dodać, że i czarownicy, i czarodzieje potrafią przyzwać chowańca, magicznego stwora walczącego po stronie swego pana. Na koniec zostawiłem sobie barda i łotrzyka. Ten pierwszy nie dysponuje tak wielką mocą jak czarodzieje czy czarownicy, jednak jego magia z połączeniem pieśni barda może bardzo pomóc w walce. Drugą zaletą jest wiedza bardów, która pomaga w identyfikacji przedmiotów. Łotrzyk natomiast potrafi rozbrajać pułapki i otwierać zamki. Sprawdza się też w roli cichego zwiadowcy i często służy pomocą podczas walki. Zapomniałem też wspomnieć, że w grze można wynająć sterowanych przez komputer giermków. Są wśród nich mnich, barbarzyńca, kapłan, mag i złodziej.

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow