Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Dark Souls III

Dark Souls III

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Dark Souls III
dots Gatunek: action RPG
dots Producent: FromSoftware
dots Dystrybutor: Cenega
dots Cena: 189,90 PLN
dots Recenzent: „Ignis”
dots Ocena: 90%
Dark Souls III


Wielu graczy na pytanie o najtrudniejszą grę wskażę jedną z tych z tzw. serii Soulsborne (lub po prostu „Souls”), czyli cyklu gier spod bandery japońskiego studia FromSoftware. Należą do niej Demon Souls, trzy części Dark Souls oraz Bloodborne. O tych grach krążą legendy, że zostać trafionym można już podczas instalacji, a włączenie gry i trafienie do menu głównego skutkuje śmiercią. Z drugiej strony natrafiłem na co najmniej jednego gracza, który przeszedł jednym ciągiem opisywaną tutaj trzecią część z serii Dark Souls, nie otrzymując (i w efekcie nie ginąc) ani jednego trafienia od przeciwników. Do tego cały czas rozmawiał z oglądającymi go na żywo widzami… Cieszące się niesłabnącą popularnością tytuły kusiły i mnie, więc przy gdy natrafiła się sposobność przetestowania najnowszego z nich, z przyjemnością do niego zasiadłem… i dużo czasu minęło, zanim się od niego oderwałem.

Dark Souls 3 jest wzorcowym przedstawicielem gatunku action RPG. Wraz z rozpoczęciem zabawy (o ile można mówić o zabawie w przypadku tego tytułu, a nie o wykazywaniu masochistycznych skłonności) musimy wykreować naszego awatara, którym przyjdzie nam odbyć niekrótką wędrówkę okraszoną masą trupów – zarówno po stronie naszej jak i przeciwników. Kreator postaci jest z jednej strony raczej skromny – mamy tutaj do wyboru typowe opcje: imię, płeć, klasę (która ma marginalny wpływ na rozgrywkę, gdyż określa głównie początkowe rozmieszczenie współczynników oraz startowy ekwipunek) czy dodatkowy przedmiot z jakim rozpoczniemy przygodę. Z drugiej strony kreator oferuje całą gamę suwaków i opcji, którymi możemy dostosować wygląd naszego bohatera na naprawdę niezliczoną ilość sposobów. Żartem nadmienię, iż nie jestem fanem takiego podejścia do kreowania wyglądu postaci, głównie ze względu na to, iż nigdy nie jestem w stanie dojść do „ładnego” wyglądu – nie inaczej było w tym przypadku.

Dark Souls III 094426,1


Po mniej lub bardziej udanym stworzeniu postaci przechodzimy, po bardzo klimatycznym intro, do właściwej gry. Na tacy dostajemy kolejne typowe cechy dla aRPG – paski życia, many oraz wytrzymałości, ekwipunek z masą przedmiotów i czarami oraz walkę w czasie rzeczywistym. Nie oznacza to, że jest nudno czy sztampowo. Do kupienia czy znalezienia mamy ogrom pancerzy oraz chyba jeszcze więcej rodzajów oręża, a każdy jeden przedmiot cechuje się określonymi współczynnikami defensywnymi, a w przypadku broni także ofensywnymi. Do tego masa pierścieni, zaklęć i przedmiotów jednorazowego użytku. Sposobów na rozwijanie swojego bohatera jest naprawdę wiele, a łącząc to z unikalnością dostępnego wyposażenia i możliwościami jego ulepszania i zaklinania, każdy znajdzie coś dla siebie.

Na osobną wzmiankę w Dark Souls 3 zasługuje system walki – jest on zwyczajnie doskonały. Nie sposób opisać go dobrze, nie da się go także przyrównać do jakiegokolwiek systemu walki w grach spoza serii. Walka w Dark Souls 3 jest jak taniec. Nauka płynnego poruszania się w trakcie potyczek jest podstawą do osiągnięcia sukcesu. Poznawanie i następnie rozpoznawanie nietuzinkowych ruchów przeciwników i znajdowanie często krótkich okienek czasowych na kontratak jest kolejnym elementem niezbędnym do przeżycia w mrocznym świecie Dark Souls. Każda z dostępnych broni cechuje się określonym zestawem ruchów, których również trzeba się nauczyć, a dodatkowo nowością w trzeciej części serii są umiejętności broni, które dają różne efekty, jak wzmacnianie użytkownika, tworzenie płomiennych ataków, czy emitowanie fal uderzeniowych. Kombinacji jest mnóstwo, sposobów na „przetańczenie” walki jest jeszcze więcej.

Dark Souls III 094426,2


Długo zastanawiałem się co napisać o fabule czy świecie przedstawionym w Dark Souls 3. Z pewnością odczucie jest pozytywne, ale napisać można o tym niewiele – ale tylko pozornie. Fabuła w Dark Souls 3 jest gęsta i głęboka jak stara, poniemiecka studnia – ale twórcy nie podają nic na tacy. Domyślać się celu istnienia naszego protagonisty musimy się sami, posiłkując się cały czas nierzadko zagadkowymi monologami postaci niezależnych, opisami przedmiotów (!) i obserwacją otaczającego świata. Gracz musi się więc trochę wysilić, aby pojąć co się wokół niego dzieje, w ostateczności sięgając po liczne opinie i spekulacje autorstwa licznej społeczności zgromadzonej wokół serii. Pomocna w zrozumieniu fabuły jest znajomość poprzednich tytułów serii, jednakże nie jest konieczna, czego ja jestem doskonałym przykładem – nie dane mi było zagrać w poprzednie części, mimo to byłem w stanie przyswoić fabułę w zadowalającym stopniu.

Dark Souls III - recenzja

| 1 | 2 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow