Oprawa graficzna stoi na bardzo wysokim poziomie. Tekstury świata, postaci czy przedmiotów są wykonane w wysokiej rozdzielczości, nie ma się do czego przyczepić. Na ogromny plus w moich oczach zaliczam jednolitość świata. Dla wyjaśnienia podam przykład – stojąc w miejscu, które góruje nad otoczeniem, jesteśmy w stanie dostrzec na szczegółowym jak na takie odległe dystanse poziomie lokacje, w których już byliśmy bądź będziemy. Wykreowana w ten sposób immersja jest niezaprzeczalna, odczucie, że faktycznie świat w którym bytujemy istnieje jest niesamowicie realne. Do tego w wielu miejscach możemy zobaczyć naprawdę zapierające dech w piersiach widoki – były momenty w których po prostu zatrzymałem się w miejscu i stałem tak parę dobrych chwil, zwyczajnie ciesząc oczy tym co było przed moją postacią. Nie obyło się bez paru niedoróbek, takich jak niespójne wyświetlanie cieni czy drobne wnikanie postaci w ściany. Jednakże są one na tyle rzadkie, że zwyczajnie gubią się wśród pozytywów. Strona dźwiękowa jest już bardziej uśredniona – z jednej strony efekty dźwiękowe są bardzo dobre i świetnie budują klimat, ale w niektórych momentach zbyt głośne i nachalne, co zmuszało mnie do ściszania gry. Muzyka odgrywa drugoplanową rolę, a pierwsze skrzypce gra podczas walk z bossami – i tutaj znów mam mieszane uczucia, ponieważ nie wszystkie kawałki pasowały mi do danego bossa, a czasem wręcz przeszkadzały w skupieniu i łatwiej było mi grać bez dźwięku w ogóle.
Kilka słów należy poświęcić trybowi wieloosobowemu, który jest niejako wtopiony w całą grę. Możemy wprawdzie grać w trybie offline, jednakże domyślnie gramy ciągle podłączeni do Internetu. W efekcie możemy przyzywać innych graczy w formie fantomów do swojego świata, aby uzyskać od nich pomoc w przejściu danego fragmentu gry. Możemy wyzywać ich również na pojedynek, a także zostać zwyczajnie przez innych z zaskoczenia napadnięci. Oczywiście możemy również tak samo być przyzywani w różnych celach do światów innych graczy oraz możemy napadać na inne światy w celu pokonania tamtejszego gracza. Oprócz tego gra oferuje również subtelne przenikanie się wszystkich równoległych światów graczy w postaci plam krwi (które pozwalają nam obejrzeć ostatnie chwile innego gracza) oraz pozostawionych przez innych pisemnych lub w postaci gestów wiadomości.
Zanim przejdę do zakończenia, poruszę bardzo istotny w tym przypadku aspekt. W
Dark Souls 3 grałem na PC, korzystając z klawiatury i myszki. Koniec oświadczenia. Wiele razy byłem odstraszany przez wielkie, głośne hasła, ostrzegające przed graniem w
Dark Souls bez konsolowego kontrolera. Obalam ten mit.
Dark Souls 3 jest całkiem grywalne na klawiaturze i myszce. Niestety nie jest całkowicie kolorowo – wszystkie wskazówki oraz komunikaty tłumaczące sterowanie odnoszą się do przycisków kontrolera, więc nauka sterowania klawiaturą jest czasochłonna, zanim poznamy co i jakim klawiszem i w jakiej kombinacji możemy zdziałać.
Przyszedł czas na zakończenie, w którym poruszę jeszcze jeden, do tej pory pominięty przeze mnie aspekt, czyli poziom trudności gry. Czy okazał się faktycznie wysoki? Tak. Jednakże nie niemożliwy i taki straszny jak się go przedstawia. Jednakże przyznam, że
Dark Souls 3 stawia poprzeczkę wysoko, wymagając od gracza bardzo dużego refleksu oraz niejako strategicznego analizowania sytuacji w czasie rzeczywistym. Moim zarzutem odnośnie poziomu trudności będzie fakt, iż starcia ze zwykłymi przeciwnikami okazują się być w 95% przypadków trudniejsze, niż walka z głównym bossem danego poziomu – w efekcie pokonywanie większości bossów było dla mnie tylko formalnością, a wyczyszczenie poziomu wyzwaniem. Mimo tego, jestem w stanie sobie wyobrazić, że
Dark Souls 3 dla przeciętnego gracza może okazać się przeszkodą nie do pokonania.
Reasumując, przejście
Dark Souls 3 było dla mnie wyjątkowym doświadczeniem. Nie żałuję ani jednej minuty spędzonej na nauce ruchów przeciwników i odkrywaniu sekretów gry. Jednakże z zagraniem w tą wyjątkową grę wiąże się jedna słodko-kwaśna konsekwencja – wszystkie inne gry z szeroko rozumianego gatunku aRPG bledną na tle
Dark Souls 3 w kwestii walki i gameplayu, tak doskonale aspekty te są rozwiązane w tym tytule.
Metryczka
Grafika |
90% |
Muzyka |
60% |
Grywalność |
95% |
Trudność |
85% |
|
|
Ocena końcowa |
90% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
+ / -
Wymagania systemowe
Intel Core i3-2100 3.3 GHz / AMD FX-6300, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti / ATI Radeon HD 7950, 25 GB HDD, Windows 7 SP1/8.1/10 64-bit
|
„Ignis”
|
Autor: Ignis
|
|
<< poprzednia | 1 | 2
|