Stare porzekadło głosi, iż lepsze jest wrogiem dobrego. Inne z kolei powiada, że jedynym, co jest lepsze od dobrego, jest więcej tego samego. Któremu z rzeczonych haseł postanowili zaufać twórcy ATOM RPG Trudograd?
Trudograd powstawał początkowo jako dodatek jak najbardziej niesamodzielny do
pierwowzoru, zgodnie z wcale nie tylko dzisiejszą modą na różnorakie add-ony etc., pozwalające zarobić ciut więcej na pierwotnym tytule. W miarę postępow prac deweloperzy jednak uznali, iż ich nowe dzieło to jednak coś zbyt dużego, by „doklejać” je do oryginału, psując immersję tego ostatniego przez tak dużą „dygresję”. W konsekwencji jest to pozycja samodzielna, o mniejszych rozmiarach, ale też i niższej cenie (nie to jednak, by "jedynka" była jakoś strasznie droga).
W konsekwencji w
Trudogradzie będziemy mieli do czynienia z nowym wątkiem fabularny, mniej "kosmicznym" a bardziej "falloutowym" w porównaniu do pierwowzoru, z futuryzmem tak kochanym przez graczy preferującym różnorakie „przyszłościowe” cRPG-i. Podobnie jednak w legendarnym dziele
Interplay'a esencję zabawy będą stanowiły zadania poboczne, nieraz poważne, częściej jednak z mniej czy bardziej komicznym posmakiem.
Akcja rozgrywa się na terenie zupełnie nowego obszaru, a mianowicie tytułowego miasta Trudograd wraz z przyległościami. Kilkukrotnie dane nam będzie udać się do lokacji, które trzeba będzie najpierw w ramach tej czy innej misji odblokować, przy czym jedna z nich będzie dostępna tylko raz, bez możliwości powrotu. Czasami jednak natkniemy się na nawiązania do pierwowzoru, uosabianych zwłaszcza przez postać Hexogena.
|
Po czym poznać, że jesteśmy w Rosji?
|
Pewnej modyfikacji uległa również mechanika produkcji, a mianowicie system rozwoju postaci. Nie mamy do czynienia z klasycznymi "perkami", ale specyficzne drzewko umiejętności stanowi ciekawą nowalijkę, nieco w stylu
czwartej odsłony serii Fallout.
O dziwo gra uległa pewnej zmianie pod względem wizualnym. O ile przez zdecydowaną większość czasu mamy do czynienia z tym samym izomtrycznym widokiem, to przy kilku okazjach autorzy uruchamiają kamerę. Ba, raz nawet staniemy twarzą w twarz z krową!
|
Okazjonalnie kamera odejdzie od rzutu izometrycznego
|
Podkreślić należy również fakt, że dwa lata po premierze gra doczekała się pełnoprawnej, polskiej wersji językowej - i pisząc o pełnoprawności mam na myśli to, iż nawet cutscenki (inna rzecz, że ilość takowych jest śladowa) są dubbingowane nadwiślańską mową. Co więcej - w istocie jest to język polski a nie polskawy.
ATOM RPG Trudograd to gra, przy której przednio się bawiłem, choć czasami natykałem się na bugi czy pewne braki w opcjach dostępności (np. brak podświetlania postaci czy mapki bez domyślnych opisów). Dla obecnych „casuali” pozycja ta może sprawiać wrażenie nieco zbyt „chropawej”, lecz pod mało atrakcyjną powierzchnią kryje się całkiem przednie wnętrze.
Metryczka
Grafika |
60% |
Muzyka |
70% |
Grywalność |
80% |
|
|
Ocena końcowa |
80% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
+ / -
Wymagania systemowe
Intel Core i5 / AMD FX, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1660 / 8 GB Radeon RX 570 lub lepsza, 16 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1/10 64-bit
|
|
Autor: Klemens
|
|
|