Wyszukiwarka
Logowanie
   PamiÄ™taj mnie
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Diablo III na BlizzConie - stan gry, mody, runy i inne zmiany
Jay Wilson, producent Diablo III, powiedział, że jego ekipa dawno przekroczyła półmetek prac nad tytułem, chociaż do premiery zostało dużo czasu. Podobno spora część zawartości gry jest gotowa, ale nie wszystkie elementy zostały ukończone. Co dokładnie szykują twórcy? Zebraliśmy najważniejsze informacje na temat produkcji z tegorocznej imprezy BlizzCon.

Beta, brak modów, gra na konsole

Jak widać prace nad Diablo III idą dobrze, ale o konkretnej dacie premiery nadal nikt nie wspomina. Wilson powiedział, że wciąż jest daleko do momentu, w którym zagramy w grę, chociaż wielkimi krokami zbliża się zamknięta beta dla przyjaciół i rodziny firmy. To dobry znak, bo tego typu testy być może zostaną rozszerzone na graczy spoza kręgu zaufania.

Niestety Blizzard nie planuje wprowadzenia do gry obsługi modyfikacji graczy, które przecież święcą triumfy w innych produkcjach firmy (WarCraft 3, StarCraft II). W Diablo III nie znajdziemy też żadnych opcji wpływania na wygląd interfejsu.

Podczas konferencji poÅ›wiÄ™conej Diablo III i World of Warcraft padÅ‚o zdanie, że studio chÄ™tnie wypuÅ›ciÅ‚oby grÄ™ na konsole o ile graÅ‚oby siÄ™ w niÄ… dobrze. Blizzard nie jest firmÄ… zajmujÄ…cÄ… siÄ™ tylko pecetami, ale ogólnie – grami. Niestety na razie nie ma żadnych planów odnoÅ›nie przeniesienia Diablo III na inne platformy.

Zmiany w klasach

Każda z klas otrzymała po jednym nowym ataku:

  • Barbarian – Ancient Spear: atak z odlegÅ‚oÅ›ci, który przyciÄ…ga wrogów do postaci.
  • Wizard – Meteor: czar znany z Diablo 2.
  • Witch Doctor – Spirit Walk: czar wpÅ‚ywajÄ…cy na możliwość przemieszczania siÄ™. Sprawia, że postać jest niewidzialna i może bezpiecznie wyminąć wrogów.
  • Monk – Wave of Light: mistyczny atak z bliskiej odlegÅ‚oÅ›ci, który rani kilku wrogów Å›wiatÅ‚em.

    Cechy

    Cechy bÄ™dÄ… pasywnymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami każdej postaci, które wpÅ‚ynÄ… w znacznym stopniu na styl walki. Nie chodzi tu wiÄ™c o maÅ‚e i niepotrzebne rzeczy, ale poważne zmiany. Oddzielenie ich od umiejÄ™tnoÅ›ci zdynamizuje rozgrywkÄ™. Blizzard obecnie ma po 30 tego typu cech dla każdej klasy – być może ta liczba siÄ™ jeszcze w przyszÅ‚oÅ›ci zmieni.

    Ciekawe jest to, że cechy nie majÄ… być tylko statystykÄ…, ale dodatkiem do charakteru postaci. BÄ™dÄ… one odpowiadaÅ‚y podejÅ›ciu do walki poszczególnych bohaterów. Cechy znajdziemy w odrÄ™bnym drzewku i bÄ™dÄ… miaÅ‚y kilka poziomów mocy – wybierzemy je za punkty przyznawane na kolejnych poziomach doÅ›wiadczenia. PrzykÅ‚adowe cechy:

  • Barbarian – Inner Rage: zwiÄ™ksza poziom gniewu postaci, z którego czerpie on swojÄ… siÅ‚Ä™.
  • Wizard – Prismatic Cloak: cecha zwiÄ™kszajÄ…ca skuteczność zbroi.

    Talizmany i runy

    W Diablo III plecak postaci wzbogaci się o przegrodę nazwaną talizman i poświęconą amuletom. Dzięki temu nasz bohater nie będzie nosił przy sobie dziesiątek tego typu elementów. Pojemność tej części inventory będzie zwiększała się wraz z rozwojem postaci. Same amulety mają skupiać się w większym stopniu niż do tej pory na podstawowych statystykach herosów.

    Ważnym elementem gry sÄ… oczywiÅ›cie runy, czyli modyfikatory poszczególnych czarów. Do każdego ataku bÄ™dzie można przypisać pewien zestaw run, które wpÅ‚ywajÄ… nie na statystyki, ale caÅ‚kowicie odmieniajÄ… jego styl. EksperymentujÄ…c z tym rozwiÄ…zaniem dojdziemy do zaskakujÄ…cych możliwoÅ›ci – same runy dadzÄ… nam okoÅ‚o 97 miliardów kombinacji ustawieÅ„ postaci.

    PrzykÅ‚ad wpÅ‚ywu run na czary można pokazać na umiejÄ™tnoÅ›ci Witch Doctora – Plague of Toads (plaga żab). StosujÄ…c odpowiednie kombinacje przemienimy go w takie ataki jak: Fire Toads (ogniste żaby), Rain of Toads (deszcz żab) albo Giant Toad (gigantyczna żaba). W ostatnim przypadku stworzymy wielkÄ… ropuchÄ™, która zje żywcem przeciwników.

    Runy będą dzieliły się na pięć typów (crimson, indigo, obsidian, golden, alabaster) oraz siedem poziomów mocy. Runa na pierwszym poziomie zaaplikowana do czaru Magic Missile spowoduje, że Wizard wypuści dwa pociski. Najmocniejszy modyfikator sprawi natomiast, że czar eksploduje dziesiątkami magicznych odłamków.

    PVP

    Ogromna liczba run, uroków i innych modyfikatorów sprawia, że trudno byłoby zachować balans w rozgrywkach sieciowych 1 vs 1. Z tego względu trzonem PvP będą sześcioosobowe areny drużynowe (3 vs 3). Jeśli więc spotkamy gracza, którego postać zabija nas z łatwością to zawsze mamy szansę na to, że inny członek grupy będzie w stanie pomóc.

    W walkach sieciowych PvP wykorzystamy wszystkie posiadane cechy, zdolnoÅ›ci, runy i bronie, czyli ogólnie – postacie, które rozwijaliÅ›my w kampanii solowej/kooperatywnej. Mecze z innymi graczami pozwolÄ… odblokować nowe tytuÅ‚y i osiÄ…gniÄ™cia (dziÄ™ki systemowi rankingów), ale nie zyskamy w nich nowych broni czy umiejÄ™tnoÅ›ci. Same areny nie bÄ™dÄ… generowane losowo.

    Oczywiście twórcy zastanawiają się także nad innymi trybami rozgrywki, w tym pojedynkami 1 vs 1. W grze pojawi się system wyszukiwania meczy, a całość będzie obsługiwana standardowo za pośrednictwem serwisu Battle.net. Oddzielenie rozgrywki PvP od PvE pozwoli lepiej ją zbalansować.

    Na BlizzConie można byÅ‚o zagrać w PvP trzema klasami – Wizardem, Barbarianem i Witch Doctorem. Każda z nich podobno radziÅ‚a sobie nieźle, a mecze byÅ‚y bardzo intensywne. WiÄ™kszość aren miaÅ‚a ksztaÅ‚t kwadratów i byÅ‚a wypeÅ‚niona kolumnami, za którymi można siÄ™ chować. Na Å›rodku pojawiaÅ‚y siÄ™ też kule zdrowia leczÄ…ce postacie.

    Tworzenie świata

    Blizzard przygotował prezentację na temat tworzenia świata Sanctuary i ogólnej ideologii przyświecającej twórcom. Produkcja ma pozwolić nam przeżyć przygodę i odegrać opowieść, a nie tylko wysłuchać ją. Dlatego też wypowiedzi bohaterów będą zwięzłe, ale treściwe, a w kilku momentach gracz otrzyma pewne wybory.

    Od strony wizualnej ekipa skupia siÄ™ na klimacie i użyciu wÅ‚aÅ›ciwych kolorów. Osoby odpowiedzialne za mapy starajÄ… siÄ™ natomiast kreować je z komponentów, które można Å‚atwo przenieść (w przypadku wystÄ…pienia takiej potrzeby). W poszczególnych lokacjach poznamy nowe potwory – sÄ… one dobierane tak, aby pasowaÅ‚y do nastroju danego Å›rodowiska.

    Ważnym elementem Å›wiata bÄ™dÄ… różne obiekty – w tej części serii bÄ™dzie można je bowiem niszczyć, dziÄ™ki czemu poczujemy siÄ™ bardziej potężni. Za pomocÄ… kolejnych fal wrogów i rozkÅ‚adu skrzyÅ„ ze skarbami twórcy mogÄ… wpÅ‚ywać na napiÄ™cie i tempo rozgrywki. OczywiÅ›cie zabijanie demonów musi być przyjemne i to jest podstawÄ… rozgrywki w Diablo.

    Sporo uwagi deweloperzy poÅ›wiÄ™cajÄ… odpowiedniemu dostosowaniu zbroi i przedmiotów do charakteru poszczególnych klas. Gracze bÄ™dÄ… mogli zabarwiać ubrania i pancerze – otrzymamy co najmniej 20 kolorów. W zabawie pomogÄ… rzemieÅ›lnicy – Mistyk, Kowal i Jubiler. Ten ostatni stworzy klejnoty na 14 poziomach i w 5 typach (za ich pomocÄ… zmodyfikujemy bronie).

    Więcej tego typu detali znajdziecie na wielu stronach poświęconych Diablo III. Na pewno poświęcimy im też jeszcze niejedną zapowiedź.

    Źródło:
    Szymon "Hed" Liebert - GRY-OnLine
  • Klemens
    2010-10-24 19:47:18
    Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
    Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow