Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Two Worlds

Two Worlds - zapowiedź

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Two Worlds
dots Gatunek: RPG
dots WWW: www.2-worlds.com
dots Producent: Reality Pump
dots Dystrybutor: Topware Poland
Two Worlds


Rok 2006, (a szczególnie jego końcówka) obfitował w wyśmienite gry należące do gatunku cRPG. Zachodnie produkcje takie jak Oblivion, Gothic 3 czy NWN 2 przykuwały do monitora na całe tygodnie. Niestety wszystko może kiedyś się znudzić. Na szczęście polscy programiści także zamierzają zawojować rynek nowymi tytułami. I nie mówię tu wcale o Wiedźminie ze stajni CDP-Red, tylko o Two Worlds krakowskiego studia Reality Pump.

Panowie ci mają już na swoim koncie kilka udanych strategii z niezapomnianą serią Earth 21xx na czele. Za grę RPG zabrali się jednak po raz pierwszy i przyznać trzeba, że poprzeczkę ustawili sobie bardzo wysoko. Ważniejszym dla nas jest fakt, że już teraz Two Worlds nazywany jest bezpośrednią konkurencją dla przeogromnego TES4: Oblivion. A to już coś przecież znaczy. Gdybania jednak odłóżmy na półkę, bowiem fakty przemówią same za siebie.

Historia przedstawiona w grze skupiać się będzie wokół dziejów fantastycznego świata Antalooru. Tysiące lat temu bóg wojny Aziraal poniósł nieoczekiwaną porażkę. Dowodzone przez niego hordy orków, które miały złupić kontynent rozproszyły się daleko na południu. Zdawać by się mogło, że cywilizowane rasy odniosły w końcu upragnione zwycięstwo. Nawet pozostali bogowie postanowili ukryć kryptę złego brata, aby nigdy już nikt przez niego nie ucierpiał. Teraz jednak drużyna krasnoludów przypadkiem odkryła położenie grobowca, a wieść o tym obiegła świat niczym błyskawica. Zarówno orkowie jak i pozostałe rasy zainteresowały się znaleziskiem, co niekoniecznie może pozytywnie odbić się na ich zdrowiu.

Two Worlds 084547,1
Na swej drodze spotkamy nawet i takie nieprzyjazne warunki


Rozpoczęła się cicha wojna pomiędzy obiema stronami. W tych mrocznych czasach do niewielkiego miasteczka przyjeżdża nasz bohater – młody łowca nagród poszukujący swojej siostry. Tam spotyka tajemniczego mędrca, który obdarza go nowym zadaniem – odnalezieniem tajemniczego artefaktu nazywanego Wiecznym Pielgrzymem. Jak to zwykle w takich „przypadkowych” spotkaniach bywa, cała sprawa okaże się bardziej zagmatwana niż by się to mogło na początku wydawać. Zwłaszcza, że od tego momentu Dwa Światy mają całkowicie podporządkować się wyborom gracza, co poniekąd ma być jednym z głównych atutów gry.

Swoboda wyboru ścieżki jaką będziemy kroczyć to w grach RPG nic nowego, jednak w Two Worlds aspekt ten ma być rozwinięty jak nigdy wcześniej. Każda decyzja podjęta przez naszego herosa będzie miała swoje skutki w przyszłości. Będziemy mogli należeć do różnych frakcji, sabotować je a nawet zdradzać osobników, którzy nam ten sabotaż zlecili. Co więcej świat gry także ma się zmieniać wedle naszych poczynań. Wraz ze wzrostem poziomu reputacji będą otwierać się przed nami nowe ścieżki i lokacje. I odwrotnie, grając po jednej stronie nigdy nie otrzymamy możliwości zwiedzenia lokacji i poznania umiejętności tej drugiej.

Żeby jednak nie zmuszać gracza do przechodzenia gry od początku, twórcy postanowili zaimplementować osobnika, u którego za odpowiednio wysoką kwotę będziemy mogli wyczyścić sobie konto. Da nam to możliwość poznania tego „drugiego świata”. A będzie co zwiedzać, bowiem sam świat ma mieć powierzchnię 20 mil kwadratowych! Kolejne 15 mil przemierzymy zaś w podziemiach. Tak wielki obszar zamieszkiwany będzie przez wiele różnych kultur i nacji, dlatego o różnorodność rozgrywki powinniśmy być spokojni. Poza tym na swej drodze spotkać mamy 200 różnych postaci, które będą miały dla nas ponad 150 zadań pobocznych. Dlatego możliwość swobodnego przemierzania bezkresnych krain, daje nam nadzieję na długie godziny wspaniałej zabawy.

Two Worlds 084656,1
Chłopaki zzielenieli z zazdrości;)


Zabawy, która nie powinna się szybko znudzić. Panowie z Reality Pump zadbali też o to aby pojedynki przeprowadzane podczas gry były efektowne i wciągające. System walki cechować ma się prostotą oraz dużymi możliwościami. A to dlatego, że umiejętności będziemy mogli łączyć ze sobą, a nawet przeplatać z czarami. Samych skilli ma być 38, co jednak ciekawsze czary będziemy mogli tworzyć sami. W zależności od naszych umiejętności będziemy mogli łączyć zaklęcia albo wzmacniać już posiadane. Dzięki temu rozwój postaci stwarzać będzie przed graczem morze możliwości.

Ponadto autorzy przygotowują dla nas kilka innych atrakcji. Pierwszą z nich będzie możliwość dosiadania wierzchowca, a także walki z przeciwnikiem poruszającym się na innym zwierzęciu. Kolejną z przydatnych umiejętności będzie alchemia. Tak jak w przypadku czarów, tak i tutaj gracz będzie miał szerokie pole do popisu. Będziemy mogli eksperymentować ze wszystkimi magicznymi składnikami i roślinami jakie wpadną w nasze ręce. Gdy zaś uwarzona mikstura posiadać będzie jakieś pożądane właściwości pojawi się możliwość zapisania receptury. W końcu gdy preferować będziemy ciche eliminowanie wrogów, przyda się umiejętność skradania oraz zakładania pułapek. Jak sami widzicie dla każdego znajdzie się coś miłego;).

Nawet dla tych, którzy preferują rozgrywkę z żywymi przeciwnikami. W Two Worlds pojawi się bowiem tryb gry multiplayer, który przypominać będzie ten zastosowany w grach MMO. Sama rozgrywka online przypominać będzie nieco tę znaną z serii Guild Wars. Gracze będą mogli zmagać się ze sobą na arenie albo wspólnie wykonywać powierzone im misje. Aby wyrównać szanse w trybie Gracz na Gracz wszystkie postacie będą miały równy status, a zwycięstwo zależeć będzie od ich umiejętności. Miasta staną się punktami spotkań dla wszystkich grających, którzy będą mogli łączyć się w drużyny. Wszystko to dla fanów walki online zapowiada się niezwykle ciekawie.

Two Worlds 084751,1
Giń bestio!


Tak samo jak oprawa graficzna, która dorównuje (a nawet przewyższa?) tę z Obliviona. Krakowscy programiści postawili na swój własny silnik graficzny i jak się wydaje był to trafny wybór. Engine umożliwia wykorzystanie wszystkich najnowszych efektów z Pixel Shaderami 3.0 i HDR na czele. Realistyczne cienie oraz animacje postaci mają przykuwać nasz wzrok. Do tego dodajmy zapewnienia autorów o wspaniałych efektach czarów i umiejętności oraz dynamiczne efekty pogodowe, a otrzymamy jedną z najlepiej wyglądających gier RPG na PC i X360! (Two Worlds tworzony jest także na Xbox 360 ). Wszystko dopełniać ma realistyczny silnik fizyczny, dzięki któremu drzewa będą chwiać się na wietrze, a interakcje z przedmiotami wyglądać będą jak w prawdziwym świecie.

Muzyka skomponowana ma być przez laureata nagród Grammy Harolda Faltermeyera. Jego miks gotyckich dźwięków oraz orkiestralnego rocka powinien pasować do świata Antalooru utrzymanego w klimatach średniowiecza. Niestety jak możecie się domyślić tak potężne możliwości niosą za sobą widmo olbrzymich wymagań sprzętowych. Aby was trochę podenerwować;) powiem tylko tyle, że Dwa Światy w pełni wspierać będą technologię procesorów dwurdzeniowych oraz kart graficznych SLI i Crossfire (dwie grafy w jednym kompie).

Podsumowując wszystkie fakty, możemy dojść do wniosku, że szykuje nam się hit. Niespotykana wcześniej swoboda w kreowaniu świata i dynamiczne walki powinny przekonać do siebie wszystkich fanów komputerowych gier fabularnych. Osobiście trzymam mocno kciuki za powodzenie projektu programistów z Reality Pump. Dlatego właśnie pełen podekscytowania wyczekiwał będę maja, bowiem na początku tegoż miesiąca nastąpić ma premiera Two Worlds.


Tigikamil
E-mail autora: tigikamil(at)sztab.com
Autor: Tigikamil


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow