Tytuł gry nad wyraz intrygujący. Nie za bardzo kojarzy się z grą komputerową, lecz raczej z tytułem jakiejś książki o tematyce filozoficznej, a tu niespodzianka. Trzeba dodać, że nad wyraz przyjemna niespodzianka.
Tabula Rasa jest świetnie zapowiadającym się MMORPGiem. Osobą stojącą na czele
Destination Games, studia tworzącego grę, jest Richard Garriott, tak, to ten sam, który jest odpowiedzialny za serię
Ultima. Możemy spodziewać się niemałego przełomu w dziedzinie sieciowych erpegów.
Świat gry jest pogrążony w wojnie (a to ci niespodzianka:)). Wszystko toczy się w odległej przyszłości, kiedy to tajemniczy obcy zwani Bane chcą podbić cały wszechświat poprzez niszczenie innych ras (ludzi też), a my w koalicji z innymi nacjami będziemy przeciwko nim walczyć.
Specjalnie na potrzeby projektu stworzono nawet zupełnie nowy, przypominający pismo obrazkowe, język o nazwie Logos. Posiada on własną składnię i gramatykę, może wydawać, się, że to tylko taki bajer, lecz Logos ma odgrywać ważną rolę w fabule oraz oparto na nim zaklęcia. Tak, tak, mimo typowo "kosmicznego" klimatu magia również będzie się pojawiać i jej udział w trakcie walk ma być równie mocno odczuwalny jak najnowszych tworów technicznych jak bronie czy pojazdy (będą, a jakże!). Ciekawe czy będzie konieczność znania języka Logos w jakimś większym stopniu. Jeżeli go stworzono to zapewne tak. W nim mają być zapisane różnego typu stare zapiski historyczne, które można będzie znaleźć w trakcie gry, bardzo podobne teksty można znaleźć w grach z serii
The Elder Scrolls i jakoś nie wydaje mi się by ktoś poświęcał im więcej czasu niż 15 sekund (to moje odczucie, ktoś może to wszystko czytać, nie przeczę).
Gra jest MMORPGiem dosyć nietypowym ponieważ walka jest taka sama jak w typowym FPSie, więc może odpowiedniejsza byłaby nazwa MMOFPS? W walce duży nacisk będzie położony na działania w zespole, ma być ona również (walka, nie współpraca) nadzwyczaj dynamiczna i widowiskowa. Oglądając trailer z
E3 2006 miałem wrażenie, że widzę grę
Tribes: Zemsta, tylko, że z dużo lepszą grafiką i efektami specjalnymi.
Pola bitew mają być podzielone na strefy z punktami oporu, nad którymi będzie można przejąć kontrolę (coś jak punkty kontrolne), a to da nam dostęp do nowych punktów wskrzeszeń itp. Będą również misje podobne do tych które znamy z np.
Counter Strike, czyli jakaś drużyna ma wykonać jakieś zadanie, a druga ma jej w tym przeszkodzić lub sama wykonać je szybciej niż przeciwnicy. Poza żywymi graczami ma być też sporo graczy kierowanych przez komputer. Co do walk PvP będzie ona możliwa tylko i wyłącznie między graczami z różnych klanów, które dodatkowo muszą toczyć między sobą wojnę.
Jedną z istotniejszych rzeczy w
Tabula Rasa ma być rozbudowany system fabularny, a nasze decyzje będą w znacznym stopniu miały wpływ na jej przebieg.
Jeszcze jednym bardzo fajnym pomysłem ma być możliwość klonowania postaci, ma to następować co 5 - 10 poziomów. Po prostu co jakiś czas będą zapamiętywane parametry danej postaci, by później spróbować pójść inną ścieżką rozwoju bez potrzeby zaczynania gry od nowa.
Wszystko to zaopatrzone w świetną grafikę i równie dobrą (mam nadzieję!) oprawę dźwiękową. Szykuje się najlepszy MMORPG od czasów wydania
World of Warcraft!
|
Autor: Grand10pelu
|
|
|