Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - zapowiedź

Informacje o grze

dots Nazwa gry: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
dots Gatunek: hybryda rpg i fps
dots WWW: www.stalker-game.com/clearsky
dots Producent: GSC Game World
dots Dystrybutor: CD Projekt
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky


Skażenie nuklearne jest bardzo wdzięcznym tematem. Dziesiątki filmów, książek i gier komputerowych przeniosły nas w różne post-apokaliptyczne realia. Obok kultowej serii Fallout największe wrażenie wywarła na mnie krzyżówka FPP z RPG – S.T.A.L.K.E.R. Zainspirowana twórczością braci Strugackich gra powalała klimatem i setkami opcji. Niestety, terminy nagliły i finalna wersja była znacznie okrojona w porównaniu do szumnych zapowiedzi. Mimo wszystko gra zebrała sobie grono oddanych fanów tym nie ukrywajmy moją skromną osobę.

W Cieniu Czarnobyla wcielaliśmy się w jednego ze stalkerów – śmiałków którzy przedostają się do Zony otaczającej słynną elektrownię. Przekradaliśmy się pomiędzy bazami wojskowymi, walczyliśmy z mutantami i konkurencją. Wszystko dla zysku – napromieniowane przedmioty, posiadające specjalne, różnorodne właściwości osiągają zawrotne ceny na czarnym rynku. Nikt oczywiście nie bronił zdobywania ich dla własnych celów – co rzadsze egzemplarze potrafiły znacząco zwiększyć możliwości bojowe naszego bohatera. Śmiałków dopingowały tajemnicze legendy, jak np. ta o spełniaczu życzeń w sarkofagu elektrowni. Fabuła „kręciła się” wokół tajemniczego drugiego wybuchu w rejonie Czarnobyla.

S


W rok po premierze podstawowej wersji gry na światło dzienne ma wyjść Clear Sky – dodatek do Stalkera. Ma być to swoisty prolog – weźmiemy udział w wyprawach do miejsc, o których istnieniu nie mieliśmy dotychczas pojęcia i poznamy z perspektywy pierwszej osoby wydarzenia, o których mogliśmy zaledwie słyszeć w podstawowej wersji gry. Dla weteranów „podstawki” interesująca wyda się wizja zbadania np. podziemi Prypeci. Nowe „zabawki” pomogą nam eliminować siły nieprzyjaciela. Frakcje w części pierwszej stanowiły niejako wisienkę na szczycie tortu – ot, kilka subquestów. W Clear Sky wojna między frakcjami (min. znane z podstawowej wersji gry „Wolność” i „Powinność”) stanowić będzie ważny element gry – będziemy mogli walczyć w barwach jednej z grup i wieść ją u zwycięstwu. Moim małym marzeniem jest możliwość wykonywania zadań dla armii jako stalker wojskowy – choć wydaje mi się, że są małe szanse na udostępnienie takiego typu kariery.

Twórcy zaimplementowali system naprawy broni i ekwipunku (uszkodzona broń, zacinająca się co kilka strzałów przestała być już problemem) i podróży – koniec z ganianiem przez dziesiątki kilometrów, teraz przeniesienie się między lokacjami zajmie zaledwie chwilkę. Miłośnicy starego ładu i zasadzek na generowane losowo patrole będą mogli w klasyczny stalkerski sposób przemieszczać się pomiędzy kolejnymi obszarami Zony.

S


Ulepszono AI przeciwników (nauczyli się nowych zagrywek taktycznych i miotania granatów) i system „życia”, któremu bliżej do SI niż systemu skryptów – walki dla przykładu są oparte prawie w 100% na AI komputera.

Nowa wersja enginu poprawia znacznie grafikę i implementuje m.in. obsługę DX 10. Kod gry ma zostać zoptymalizowany, przez co gra powinna działać znacznie płynnej nawet na troszkę słabszych maszynach.

S


Mam nadzieję, iż twórcy wezmą przykład z poprzedniej części, która wręcz powalała ilością zakończeń – można było ja ukończyć na 7 różnych sposobów, mało która gra może pochwalić się takim ogromem „endingów”.

Nie są to „suche fakty” – można znaleźć liczne trailery, ukazujące sceny z rozgrywki. Po obejrzeniu kilku z nich pozostaje zapakować maski p-gaz, ubrać kombinezony i czekać na premierę, która zbliża się wielkimi krokami – została zaplanowana na pierwszy kwartał 2008 roku. Miejmy nadzieję, że deweloperzy wykażą się punktualnością – Stalker był przez długi okres czas uważany za „grę widmo” z powodu ciągłych zmian daty premiery i koncepcji gry.


Mateusz „Matis” Cholewiak
E-mail autora: matis(at)sztab.com
Autor: Matis


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow