Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir + Mysteries of Westgate - Gniew Zehira + Wrota Zachodu

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir + Mysteries of Westgate - Gniew Zehira + Wrota Zachodu - zapowiedź

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir + Mysteries of Westgate - Gniew Zehira + Wrota Zachodu
dots Gatunek: cRPG
dots WWW: www.atari.com/nwn2/
dots Producent: Obsidian Entertainment (Storm of Zehir)/Ossian Studios (Mysteries of Westgate)
dots Dystrybutor: CD Projekt
dots Cena: 99,90 PLN
Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate + Storm of Zehir


Neverwinter Nights 2, produkcja studia Obsidian Entertainment, ma już na karku ponad dwa lata. Rok temu, światło dzienne ujrzał całkiem udany pierwszy dodatek do tegoż tytułu, czyli Maska Zdrajcy. Po upływie kolejnych 12 miesięcy zaś producenci stworzyli kolejne rozszerzenie do NWN2 zatytułowane Gniew Zehira. Niestety, polscy fani dobrych cRPG drugiego dodatku w swoje rączki jeszcze nie dostali. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Niedługo wraz z Gniewem Zehira poznamy także Wrota Zachodu, czyli trzecie rozszerzenie do Neverwinter Nights 2.

NWN2: Gniew Zehira przenosi nas w czasy biegnące po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. Po pokonaniu Króla Cieni, Wybrzeże Mieczy jest w środku ekonomicznej odnowy. I jak to w takich przypadkach bywa pojawiają się całe masy chciwców, którzy mają zamiar wzbogacić się zakładając konsorcja handlowe. Zadaniem naszym ma być więc wzbogacenie się oraz (tak przy okazji;)) stawienie czoła nowym przeciwnikom: złej rasie, wężowatych Yuan-Ti.

Drugi dodatek do Neverwinter Nights 2 ma wprowadzić do rozgrywki kilka nowych elementów. Pierwszy z nich, rodem z Icewind Dale, to możliwość własnoręcznego wykreowania całej drużyny. Wcześniej określaliśmy tylko bohatera głównego. Teraz zaś będziemy mogli stworzyć sobie trzech pomocników, bądź też wybrać któreś z gotowych postaci. Drugą nowością niewątpliwie bardziej rzucającą się w oczy jest mapa świata. Gniew Zehira wprowadzić ma możliwość dowolnej eksploracji okolicznych terenów. Będziemy mogli swobodnie odkrywać zakątki Wybrzeża Mieczy oraz Chultańskiej dżungli. Przypominam, że w poprzednich częściach serii mogliśmy jedynie wskazać na mapie cel naszej podróży.

NWN2SZMW 171327,1


Dzięki mapie, przydatne w końcu staną się umiejętności łowcy, takie jak tropienie czy spostrzegawczość. Druidzi i łowcy będą także sprawniej poruszać się w lasach. Podróż obfitować ma w losowe spotkania, z których większość przebiegać będzie raczej burzliwie;). Zabłąkane karawany, napady rabusiów czy też szwendające się po okolicy potwory będą zmorą podczas każdej wyprawy. Na szczęście złodziejskie umiejętności, typu ukrywanie i skradanie pozwolą nam przemykać niezauważenie obok przeciwników. Jak sami widzicie nowy system podróżowania zapowiada się ciekawie, czas jednak pokaże czy sprawdzi się „w praniu”.

Z innych nowości mających pojawić się wraz z drugim dodatkiem do NWN2 wymienić należy elementy systemu D&D 3,5 wraz z niewielkimi dodatkami z wersji czwartej. Autorzy wprowadzili niespotykane wcześniej bóstwo, kilka klas i potworów. Na ich czele staną oczywiście wężowaci Yuan-Ti, spotykani dotychczas najczęściej w Icewind Dale 2. Poza przeciwnikami znajdzie się także kilka nowych metod ich eliminacji w postaci zaklęć, czy niespotykanego wcześniej ekwipunku. Poprawiono również sztuczną inteligencję przeciwników i kompanów gracza.

NWN2SZMW 171328,2


Drugi z dodatków (trzeci jeśli licząc Maskę Zdrajcy), zatytułowany Wrota Zachodu, nie ingeruje zbytnio w mechanikę rozgrywki. Autorzy, studio Ossian postanowili skupić się na tym co w grach RPG jest najważniejsze, czyli fabule. I tak oto wśród zdobytych łupów znajdujemy maskę. Oczywiście nieświadomi czyhającego niebezpieczeństwa zakładamy ją. Jak należy się domyślić jest to początkiem poważnego problemu i jednocześnie nowej przygody. Maski bowiem nie można zdjąć żadnym tradycyjnym sposobem. wiedzeni tropem pochodzenia artefaktu kierujemy się do Wrót Zachodu, miasta znanego na całym Wybrzeżu Mieczy.

Egzotyczne miasto usytuowane jest w miejscu gdzie Rzeka Thunn wpada do Morza Wewnętrznego. Wrota Zachodu słyną z tego, że są domem i siedzibą dla wielu bardzo bogatych rodzin kupieckich. To tutaj także swoją siedzibę ma tajemnicza gildia złodziei, która dzięki swym zabójcom i agentom poszerzyła swoje wpływy daleko poza teren miasta. Niestety, wszystko wskazuje na to, że nieszczęsna maska pochodzi właśnie z tego miasta. Nie pozostaje nam więc nic innego jak ruszyć na poszukiwania.

Rozgrywka w trzecim rozszerzeniu (lub jak kto woli, dodatkowej kampanii) przeznaczona jest dla postaci powyżej 8 poziomu doświadczenia. Jak już wspomniałem, autorzy skupili swoją uwagę wyłącznie na fabule. Historia ma być więc nieliniowa, wielowątkowa, z otwartym zakończeniem uzależnionym od decyzji gracza. W grze dostępna ma być także cała masa zadań pobocznych, które są kwintesencją gier RPG. Co ciekawe, obszar, po którym będziemy się mogli poruszać, będzie mocno ograniczony. W zasadzie całą rozgrywkę spędzać będziemy na poznawaniu zakamarków Wrót Zachodu. Zaznaczyć jednak trzeba, że pod miastem znajdziemy równie obszerną sieć kanałów, którą również spenetrujemy.

NWN2SZMW 171328,3


W warstwie graficznej oba dodatki prezentować będą ten sam, przyzwoity już tylko poziom Neverwinter Nights 2. Na szczęście w każdym rozszerzeniu pojawić się ma nowa ścieżka dźwiękowa. Osobne zdanie należy się polskiemu wydaniu, za które odpowiada CD Projekt. Ma on zamiar wydać oba dodatki w pełnej, polskiej wersji językowej w kwietniu. O ile wydanie Gniewu Zehira z ponad czteromiesięczną obsuwą na pochwałę nijak nie zasługuje, o tyle spolszczenie Wrót Zachodu i wydanie gry w wersji pudełkowej już tak. Musicie bowiem wiedzieć, że na Zachodzie trzeci dodatek dostępny ma być w wersji elektronicznej.

Podsumowując, kwiecień zapowiada się bardzo ciekawie dla polskich fanów Neverwinter Nights 2. Dostaną oni w swoje łapki dwa dodatki, które powinny doskonale się uzupełniać: nastawiony na eksplorację świata przy użyciu nowej mapy Gniew Zehira oraz kładące największy nacisk na fabułę i dobre RPG Wrota Zachodu. Nie pozostaje nam więc nic innego jak cierpliwie czekać na wydanie obu tych, wartych uwagi tytułów.


Tigikamil
E-mail autora: tigikamil(at)sztab.com
Autor: Tigikamil


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow