Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Tales of Maj'Eyal: Ashes of Urh'Rok

Tales of Maj'Eyal: Ashes of Urh'Rok

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Tales of Maj'Eyal: Ashes of Urh'Rok
dots Gatunek: roguelike (DLC)
dots Producent: Netcore Games
dots Cena: 13,59 PLN
dots Recenzent: „Ignis”
dots Ocena: 90%
Tales of Maj'Eyal: Ashes of Urh'Rok


Zło, zwłaszcza w niejawnej jego postaci, zawsze ciekawiło i pociągało ludzkość. Jednym z ucieleśnień owej „siły” są demony – w mitologiach, religiach i wierzeniach zwykło określać się tym terminem istoty nadprzyrodzone, często nieprzyjazne dobrym bóstwom oraz człowiekowi. Również mieszkańcom świata Eyal demony są znane – pojawiające się znikąd kreatury, zostawiające za sobą tylko strach i zniszczenie, jednocześnie porywając bezsilne osoby ku nieznanemu losowi.

Ashes of Urh’Rok (twórca gry – DarkGod – ewidentnie ma słabość do apostrofów), czyli pierwsze płatne rozszerzenie do świetnego roguelike Tales of Maj’Eyal, skupia się właśnie na tajemniczych demonach. Wbrew być może oczywistemu, ten niesamodzielny dodatek nie udostępnia możliwości wcielenia się w jednego z nich, choć daje sposobność krótkotrwałych przemian i przywoływań.

Tales of MajEyal Ashes of UrhRok 074421,1


Dla osób zainteresowanych relacjami, przypowieściami czy historiami ze świata Eyal, dodatek ten będzie stanowił niemałą gratkę. Niesie on bowiem ze sobą ponad 10000 słów w postaci szeroko pojętego „lore”, wyjaśniając wiele niejasności związanych z demonami. Znalezione zapiski zawierają informację na temat spokojnych początków tych obecnie złowrogich istot (okazuje się, iż wywodzą się one z zupełnie innej planety), a także przyczyn, dla których porywają niewinne osoby, torturując je i szukając sposobu na unicestwienie wszystkich istot żywych.

Obiektywnie największą wartością dodaną Ashes of Urh’Rok są dwie nowe klasy postaci, powiązane oczywiście z demonami. Pierwszą z nich, dostępną od początku dla posiadaczy rozszerzenia, jest Doombringer – nazwa poniekąd sugeruje, czym para się ta profesja. Używając dwuręcznej broni postać ta kocha szybko uderzać w przeciwników, dyktując tempo starcia. Będąc pozbawionym zaawansowanych metod obronnych, Doombringer wciela w życie zasadę „najlepszą obroną jest atak”, korzystając przy tym z piekielnych mocy, jak chociażby tymczasowa przemiana w demona.

Tales of MajEyal Ashes of UrhRok 074421,2


Druga z klas postaci, tym razem wymagająca odblokowania w trakcie rozgrywki, jest Demonologist. Zawiera on pakty z demonami, wykorzystując ich moce dla własnych celów – czasem nawet przeciw samym darczyńcom. Używając broni jednoręcznej i tarczy, korzysta on ze zwiększonej defensywy i sieje zniszczenie rzucając zaklęcia w walce w zwarciu. Najcharakterystyczniejszą cechą tej klasy jest umiejętność „zasadzenia” ziarna demona w adwersarzach, co daje szansę na wykorzystanie zainfekowanej duszy zmarłego przeciwnika jako naczynia dla różnych demonów, którymi następnie można ulepszać swój ekwipunek, lub przyzywać je na pole walki pod komendą gracza.

Obie klasy postaci korzystają z nowego zasobu, zwanego „vim” - będącym życiową energią. Vim co do zasady nie podlega samoregeneracji, a głównym jego źródłem jest zabijanie wrogów oraz używanie niektórych umiejętności. Zarówno Doombringer, jak i Demonologist korzystają intensywnie z owego zasobu, również poprzez wiele nieprzerywanych, podtrzymywanych zdolności, co wymusza na graczu przywiązywanie dużej wagi do zarządzania jego wydatkowaniem.

Tales of MajEyal Ashes of UrhRok 074422,3


W Ashes of Urh’Rok znalazło się także miejsce dla nowej rasy (wymagającej odblokowania) – jest nią Doomelf. To transformowane przez demony elfy (konkretnie Shalore, jedna z dostępnych w podstawce ras). Ich zdolności rasowe pozwalają chociażby na kontrolowaną teleportację, ale także na wywarcie psychicznej presji na przeciwniku, wydłużając czas cooldownu jego talentów oraz czas trwania dotykających go negatywnych statusów, jednocześnie skracając trwanie tych pozytywnych. Ogółem rasa ta jest obecnie jedną z silniejszych opcji rasowych dostępnych dla gracza.

Rozszerzenie oferuje także dwie nowe miejsca do zwiedzenia – jednak są one zdecydowanie najsłabszym punktem dodatku. Pierwsza z nich służy jako lokacja startowa dla nowych klas (nie licząc postaci będących nieumarłymi – te pozostają przy swoim pierwotnym starcie) oraz dla Doomelfów. Lokacja ta jest dość niezbalansowana pod kątem poziomu trudności, a przy początkowej delikatności nowych klas, rozgrywka może bardzo szybko zakończyć się śmiercią protagonisty. Drugą z lokacji odwiedzamy najwcześniej na poziomie 18 i wbrew własnej woli – i tylko w przypadku, gdy przygodę zaczynaliśmy w lokacji startowej opisanej powyżej. Oba miejsca z dodatku oferują niesamowicie minimalistyczną oprawę wizualną – nawet jak na standardy ToME. Jedyną perełką jest widok planety Maj’Eyal z poziomu nowych lokacji – robi wrażenie.

Tales of MajEyal Ashes of UrhRok 074422,4


Reasumując, Ashes of Urh’Rok jest rozszerzeniem oferującym względnie niewiele nowej zawartości, stawiając je obok głównego tytułu. Jednakże wciąż jest to zawartość niemal tożsamej jakości, co ta oferowana w podstawce (pomijając być może tylko nowe lokacje). Jednakże przy tak niskiej cenie produktu, zakup tego rozszerzenia jest sprawą oczywistą. Jednak w przypadku potencjalnych wątpliwości, kupno można uzasadnić w dwóch sytuacjach – gdy klasy postaci z ToME zdążyły się ograć i potrzebny jest powiew świeżości, lub perspektywa kontroli piekielnych płomieni w szale walki wydaje się być wyjątkowo porywająca.

Metryczka
Grafika 50%
Muzyka 85%
Grywalność 100%
Trudność 90%


Ocena końcowa
100%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots nowe klasy oferują odmienną rozgrywkę
dots każda nowa zawartość do ToME jest mile widziana
MINUSY
dots niezrównoważona siła nowych talentów
dots ubogie nowe lokacje
Wymagania systemowe
512 MB RAM, karta graficzna kompatybilna z OpenGL, 512 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8/10 lub Mac OS X lub Linux



„Ignis”
Autor: Ignis


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow