Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Still There

Still There

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Still There
dots Gatunek: przygodówka
dots Producent: GhostShark
dots Cena: 53,99 PLN
dots Recenzent: „FaultyGear”
dots Ocena: 80%
Still There


Still There to przygodówka nieco inna od klasyków point'n'click, z przejmującą historią i główkowaniem nad książką z instrukcjami.

Gracz kieruje losami Karla, mężczyzny po przejściach pracującego na stacji kosmicznej Bento, gdzie pod czujnym okiem sztucznej inteligencji o (znajomym) imieniu Gorky zmaga się on z rutyną w postaci obserwacji gwiazd i konserwacji używanego sprzętu. Dni zlewają się ze sobą, rozmywając poczucie czasu Karla... aż do momentu gdy stacja odbiera dziwny sygnał. Gra jest króciutka, więc pisanie więcej o tym co dzieje się dalej mogłoby ujawnić zbyt wiele tej ciekawej, pełnej smutku i nieprzerobionej traumy historii.

Still There 102301,1


Pod względem mechaniki nie ma tutaj żadnych udziwnień - korzystamy z przedmiotów, łączymy je ze sobą i rozwiązujemy zagadki poprzez manipulacje rozmaitą maszynerią obecną na stacji. Cechę wspólną wielu zadań jest za to rozszyfrowywanie instrukcji zawartych w instrukcji obsługi przyrządów stacji. Tomiszcze jednak nie odpowie na wszystkie problemy, do rozwiązań musimy dojść sami - zwłaszcza kiedy zdarzy się coś co w instrukcji nie zostało do końca przewidziane. Sztuczna inteligencja może nakierować gracza na dobry trop, ale jej wypowiedzi są dość ogólne, dzięki czemu nie dostaje się gotowca. Dla osób które z jakichkolwiek powodów mają kłopot z pewnymi zadaniami (a nie są one łatwe, nie ma co się wstydzić) twórcy gry przewidzieli opcję uproszczonej wersji zagadek, aczkolwiek ułatwienie okupione jest brakiem osiągnięcia za rozwiązanie.

Na uwagę zdecydowanie zasługuje oprawa graficzna. Zdecydowana większość tego co widzi gracz została pięknie namalowana. Kolory są bardzo dobrze dobrane, a ta nieduża liczba ekranów które widzi się przez całą rozgrywkę (całość akcji rozgrywa się w jednym pomieszczeniu stacji) jest upstrzona cieszącymi oko detalami. Sporadycznie zastosowano trójwymiar, a kontrast tegoż w stosunku do reszty gry nadaje scenom z nim dodatkowy oniryczny nastrój. Co do dźwięku zaś - muzyka towarzysząca przez całą rozgrywkę (autora – Abstraction – można znaleźć na bandcamp gdzie też można zakupić cały OST gry) jest naprawdę cudna, są to z reguły bardzo spokojne i relaksujące utwory. W niektóre z nich wkomponowane są elektroniczne dźwięki przypominające odgłosy wydawane przez działający osprzęt, skrzypienie i jęki poruszającej się struktury Bento, dudnienie i syki z wszelakich rur przecinających stację. Oczywiście na liście utworów znalazło się też miejsce dla nieco bardziej dynamicznej nuty, ale dominuje tu raczej poczucie melancholii i zadumanie.

Still There 102301,2


Podsumowując, jest to przygodówką miejscami dość trudna, zachęcająca też do skrupulatności w studiowaniu naszego otoczenia (zwłaszcza maszyn stacji) i nieocenionej książki z instrukcjami. Historia rozpisana w pięciu „aktach” dostarcza potężnego ładunku emocjonalnego. Tego typu historie zaś najlepiej działają gdy są krótsze, wobec czego ciężko winić twórców za to, iż Still There jest grą malutką. Zdecydowanie godna polecenia pozycja jeżeli ktoś ceni sobie dobre historie i nie przeszkadza krótkość. Cena gry zdecydowanie nie jest wygórowana jak na tak dobry tytuł.

Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/still_there

Metryczka
Grafika 75%
Muzyka 85%
Grywalność 80%


Ocena końcowa
80%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots świetnie napisane postaci
dots intrygująca historia
dots ciekawe „techniczne” podejście do zagadek
dots lekkość rozgrywki
dots stosunek cena/jakość
MINUSY
dots ograniczone środowisko gry
dots specyficzność zagadek może odrzucać
Wymagania systemowe
Intel Core i5-4690K 3.5 GHz / AMD FX-9370 4.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R7 370 lub lepsza, 512 MB HDD, Windows 7/8/10 64-bit



„FaultyGear”
Autor: FaultyGear


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow