Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Moons of Madness

Moons of Madness

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Moons of Madness
dots Gatunek: przygodówka
dots Producent: Rock Pocket Games
dots Cena: 89,99 PLN
dots Recenzent: „tenshi_chan”
dots Ocena: 70%
Moons of Madness


Lovecraft poruszył wielu i jeszcze wielu zainspirował do naśladownictwa. Moons of Madness jest wręcz przesiąknięty jego wpływem: tajemnica, mrok, zwidy, szaleństwo i wszędobylskie macki. Zacznijmy jednak od początku...

Jesteśmy synem słynnego naukowca, uzdolnionym inżynierem, dlatego też zostajemy zatrudnieni w innowacyjnym ośrodku na Marsie jako tzw. „złota rączka”. Naszym zadaniem jest wszystko naprawiać, kalibrować i sprawdzać. Życie na Marsie nie jest łatwe, ale nie jesteśmy pierwszą tam osobą. Pracujemy w dość dużym zespole, a na miejscu zostały wybudowane wszystkie potrzebne do życia elementy i cała stacja badawcza. Choć jako inżynier posiadamy jedynie podstawowe dostępy do niektórych części stacji i wykonujemy polecenia w stylu „przynieś, podaj, pozamiataj”, wkrótce jednak sytuacja ulega diametralnej odmianie.

Moons of Madness 074102,1


Z początku wszystko zmienia się bardzo powoli i ciężko stwierdzić, czy po prostu samotność na Marsie nie sprawia, że tracimy zmysły. Zaczynamy mieć halucynacje, mylimy sen z jawą, jednakże niebawem okazuje się, że nie tylko my zachowujemy się dziwnie i nie tylko nas sny napawają niepokojem. W pewnym momencie, gdy ilość awarii zaczyna nas przytłaczać, orientujemy się, że prawdopodobnie ktoś sabotuje naszą stację. Znika zasilanie, zalewa plantację, a posadzone niedawno rośliny dziwnie się rozrastają wychodząc daleko poza szklarnię, zaś botanicy wydają się tym kompletnie nie przejmować. Sytuacja staje się dziwniejsza z minuty na minutę, a my musimy zrozumieć co tak naprawdę się stało i jaką pełnimy rolę w tym koszmarze.

Przez cały prawie czas mamy kontakt z członkiem zespołu przez krótkofalówkę, co pozwala nam szybciej zorientować się w naszych obowiązkach, jak i nabiera to trochę realizmu, jakbyśmy naprawdę byli na ekspedycji naukowej. Początkowe zadania również pogłębiają immersję, jednakże moim zdaniem wprowadzenie trwa ciut za długo, a że jesteśmy prowadzeni za rączkę i dokładnie wiadomo gdzie iść, co pociągnąć, co wcisnąć, strasznie dłużyła mi się ta sekwencja. Warto też zaznaczyć, że gra jest bardzo liniowa. Mimo ciekawego pomysłu, w ogóle nie pozwala na kreatywność gracza, nie ma żadnej eksploracji innej, niż ta przewidziana w linii fabularnej, nie ma innej możliwości niż wejście gdzieś po wyznaczonej ścieżce. To sprawiło, że mój entuzjazm mocno podupadł. Nie oczekiwałam sandboxa open world, ale zdecydowanie można stworzyć coś w stylu SOMA, co daje chociaż złudzenie pewnej swobody. Tutaj tego zabrakło.

Moons of Madness 074102,2


Grafika też nie cieszyła zbytnio oka. Była poprawna, ale strasznie nierówna. Niektóre elementy były bardzo dokładne, inne sprawiały wrażenie banalnych, pustych, plastikowych. Udźwiękowienie robiło jednak dobrą robotę. Nie raz straszyło bardziej niż to co na nas wyskakiwało.

Co do gameplaya mam najwięcej zarzutów. Bo niby twórcy postarali się by nie był to tylko walking symulator, ale też zrobili to bardziej w irytujący sposób, bo tylko niektóre zagadki logiczne wymagały zastanowienia się. Inne były po prostu bezmyślnym klikaniem i szczerze czekałam na to aż się skończy taka sekwencja. Najbardziej zabolały mnie wycieczki po Marsie łazikiem. Twórcy zadbali o takie detale jak otworzenie drzwi, zamknięcie drzwi, uzupełnienie powietrza w skafandrze, szczelne drzwi, włączenie silnika, po czym jak już silnik się odpali i moglibyśmy dostać tą odrobinkę swobody włącza się scenka i wczytuje nam docelową lokację.

Moons of Madness 074102,3


Mimo to klimat był naprawdę w porządku, zdecydowanie nie jest to jeden z kiczowatych horrorów, które straszą jedynie jump scenkami. Pozostawia pewien niedosyt, ale miał pomysł na siebie, postacie, które wydawały się naprawdę przejmować tym co się dzieje, i choć napisanie że posiadała „żywe dialogi” to lekka przesada, to jednak zdecydowanie były one na wyższym poziomie. W konsekwencji fanom horrorów zdecydowanie polecam.

Metryczka
Grafika 70%
Muzyka 80%
Grywalność 60%


Ocena końcowa
70%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots klimat
dots udźwiękowienie
dots dialogi
MINUSY
dots zbyt łopatologiczne
dots nierówna grafika
Wymagania systemowe
Intel Core i7-2600K 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit



„tenshi_chan”
E-mail autora: mononoke.yos(at)gmail.com
Autor: tenshi_chan


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow