Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Crow Country

Crow Country

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Crow Country
dots Gatunek: survival horror
dots Producent: SFB Games
dots Cena: 79,99 PLN
dots Recenzent: „FaultyGear”
dots Ocena: 95%
Crow Country


Twórcy indyków uwielbiają wracać do klimatów starych gier z serii Silent Hill i Resident Evil. W tym przypadku mamy do czynienia z dość niedługim tytułem, który troszkę droczy się ze stylem naśladującym pierwsze gry z Playstation.

Gramy jako Mara Forest, która przedstawia się nam jako agentka specjalna. Dziewczyna przyjeżdża do zapuszczonego, zamkniętego parku rozrywki Crow Country, w celu spotkania się z jego twórcą i właścicielem, Edwardem Crow. Park rzecz jasna szybko okazuje się być miejscem pełnym niebezpieczeństw i śmierci czyhającej na każdym rogu (o ile nie rozpoczęliśmy rozgrywki na najniższym poziomie trudności, który usuwa przeciwników😊).

Crow Country 132751,1


Crow Country to skondensowane doświadczenie spod znaku survival horroru i choć nie może pochwalić się długością (myślę, że spinając się można grę ukończyć w jakieś 4 godziny, może mniej?) to zawiera w sobie wszystko co najlepsze w gatunku. Mamy tu więc fajne zagadki, sekrety, ograniczone zasoby czy też przeciwników, z którymi walka jest poważną decyzją odnośnie wykorzystania amunicji. Informacje odnośnie zagadek i położenia ciekawych rzeczy znajdziemy na notatkach pracowników parku, wraz ze stronami z magazynów o grach zawierających rady odnośnie… sterowania i innych technikaliów gry. Wprawdzie nie posiadamy przy sobie żadnego zbiorczego folderu na wszystkie te zapiski, ale wszystkie teksty które znaleźliśmy do tej pory są wkładane do odpowiednich segregatorów dostępnych w każdym bezpiecznym pokoju (kolejny standard gatunku), w przypadku gdy potrzebujemy sobie o czymś przypomnieć. Historia w grze z kolei jest bliższa Resident Evil czy Dino Crisis niż Silent Hill lub Echo Night – nie jest to przykład horroru psychologicznego, ale jest to całkiem przyjemna fabuła.

Walka w grze również hołduje raczej dawnym standardom, choć ma parę ciekawych elementów. Nie będziemy tutaj biegać prując gradem kul z karabinu. Mara przy strzelaniu musi stać w miejscu – dostajemy wtedy możliwość swobodnego celowania w różne części ciał potworności, które nas atakują, a także w przedmioty takie jak zamki czy pułapki. Mamy też możliwość szybkiego obrotu postaci o 180 stopni, co jest przydatne gdy musimy zająć inną strategiczną pozycję.

Crow Country 132751,2


Na terenie parku z niewiadomych powodów walają się elementy takie jak wnyki, skrzynki elektryczne, czerwone beczki, niebezpiecznie wiszące kandelabry, czy nawet gazowe pułapki i fałszywe, wybuchowe apteczki. Wszystko to co ciekawe może zostać bez problemu wykorzystane przeciw potworom, co dodaje pikanterii walce. Szkoda tylko, że nie mogłam znaleźć osoby która wieszała te wszystkie ciężkie kandelabry w zaskakujących miejscach i jej podziękować!

Grafika zasługuje na nieco dłuższy opis niż zazwyczaj rezerwuję w recenzjach. Mamy tutaj jak widać estetykę retro, celującą mniej więcej w początkowe lata pierwszego Playstation. Widać to przede wszystkim po postaciach, których wygląd przywodzi na myśl modele z Final Fantasy VII, pieszczotliwie określane jako „ludziki Lego” przez fanów. Mara prezentuje się nieźle jako nasza postać, wyróżniając się ze zgaszonych kolorów parku swoim ubraniem, dodatkowo sprawiając wrażenie intruza wśród gnijących i zapomnianych budowli. Ponadto jest dobrze animowana – w momencie gdy otrzymujemy obrażenia, na białym stroju dziewczyny pojawia się krew, zaczyna się też ona poruszać z wyraźną trudnością.

Crow Country 132752,3


Absolutną gwiazdą tutaj jest jednak tło naszych działań, czyli sam park. Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia ze statycznymi tłami udającymi trójwymiar. Po rozpoczęciu gry dostajemy jednak bardzo szybko stronę z samouczkiem opisującym obrót kamery – i to właśnie w ten sposób twórcy zagrali sobie na naszych oczekiwaniach. Zamiast płaskich teł udających trójwymiarowe środowisko, mamy tutaj w pełni wymodelowany teren udający namalowane tło. Efekt jest cudowny. Obracamy kamerę często, szukając zasobów poukrywanych w zakamarkach, więc mamy okazję nacieszyć oko. Jest tylko jeden minusik tego efekciarstwa – jeżeli mamy kiepską orientację w przestrzeni, możemy mieć problem w zorientowaniu się, w którą stronę powinniśmy iść, jeżeli obracaliśmy kamerę wielokrotnie. Mamy wprawdzie mapę, ale nie widać na niej dobrze, w którą stronę jesteśmy zwróceni. Przy okazji mapy – warto zwrócić uwagę na to, że twórcy zapewnili nam całkiem czytelny rozkład z ładnie zaznaczonymi miejscami w których mamy jeszcze coś do znalezienia lub zrobienia.

Dźwięk w Crow Country również zasługuje na uznanie. Ambient parku jest niepokojący – mamy tutaj w końcu miejsce z atrakcjami dla całej rodziny, które jednak zostało nadszarpnięte zębem czasu i brakiem opieki. Mamy też oczywiście obowiązkowy spokojny utwór, towarzyszący nam przy zapisywaniu gry w bezpiecznych miejscach. Na olbrzymi plus liczą się wyjątkowe, dodające do atmosfery efekty dźwiękowe. Wyróżniają się rozmaite dźwięki wydawane przez potwory. Brzmią one niesamowicie, zwłaszcza gdy nagle słyszymy coś nowego w miejscu, w którym poprzednio nie było żywej duszy (potwory spawnują się stopniowo do naszych postępów i jest ich coraz więcej).

Crow Country to świetna, choć nieco krótka gra, która bierze z klasyki gatunku wszystko co najlepsze. Przy tym jest naprawdę przystępna jako pierwsza gra survival horror, dla kogoś kto chciałby bezboleśnie wypróbować wejście w klimaty grozy (tryb eksploracji nie ma potworów). Crow Country to również po prostu kawał świetnej gry, polecam.

Metryczka
Grafika 90%
Muzyka 90%
Grywalność 100%


Ocena końcowa
95%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots świetna atmosfera
dots bardzo dobre udźwiękowienie
dots świetna estetyka retro
dots bardzo dobre zagadki
dots dobre na start z horrorami w grach
MINUSY
dots króciutka, chciałoby się coś dłuższego
dots do sterowania trzeba się przyzwyczaić (choć to maleńki problem)
Wymagania systemowe
Intel Core i5, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 10 64-bit



„FaultyGear”
Autor: FaultyGear


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow