Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Eve: Era Imperium - zapowiedź

Eve: Era Imperium - zapowiedź

Informacje o książce

dots Tytuł: Eve: Era Imperium (Eve: The Empyrean Age)
dots Autor: Tony Gonzales
dots Wydawca: Zysk i S-ka
dots Rok wydania: 2011
dots Ilość stron:
dots Cena:


Książki oparte o uniwersum gier komputerowych nie są zbyt popularnym zjawiskiem. Mieliśmy do czynienia z papierową wersją gier studia Blizzard, była również książka opierająca się o uniwersum kultowego Baldur's Gate, ostatnimi czasy natomiast można było śledzić premierę książki ze świata Dragon Age i Gears of War. Niestety wszystkie dotychczasowe pozycje z tego gatunku były co najwyżej przeciętne, okazywały się pozycjami, które się szybko zapomina po przeczytaniu. W chwili pisania tej zapowiedzi do premiery najnowszego tytułu opartego na grze pozostało już niewiele czasu. Wszystko wskazuje na to, że Eve: Era Imperium jest w stanie przełamać złą passę książek opartych o gry komputerowe.

Linia fabularna jest owiana tajemnicą. Na dzień dzisiejszy wiemy jedynie tyle, że akcja książki dziać się będzie w świecie popularnej gry sieciowej Eve Online. Będziemy mieli zatem do czynienia z historią utrzymaną w klimatach cyberpunk/postapokalipsa, co już działa na jej korzyść z racji tego, że ostatnio nie można spotkać wiele nowych pozycji dziejących się w podobnym uniwersum. Pewnym jest również, że w książce pojawi się motyw rewolucji, a także elementy jakże charakterystyczne dla tych realiów. Mowa tu oczywiście o debacie dotyczącej wartości człowieka, pragnieniu władzy czy też totalitarnych rządów władców poszczególnych planet i kolonii.

EEI 182450,1


Zarys fabularny mimo tego iż nie wydaje się zbyt ambitny daje nadzieję na dobry start. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że tego typu pozycji jest tak naprawdę jak na lekarstwo nie licząc klasyki, którą większość fanów SF ma już z pewnością dawno za sobą. Tym bardziej, że o rewolucji i buncie ludzkości mówić można przede wszystkim w filmach i grach, nie w książkach, a przecież magia słowa ma równie dużą siłę co ukazanie wyreżyserowanych scen. Jedyne czego można tak naprawdę się obawiać, to tego, czy autor będzie w stanie poradzić sobie z utrzymaniem odpowiedniego poziomu akcji oraz czy jego warsztat językowy będzie odpowiednio rozbudowany. Tony Gonzales bowiem do swojego portfolio literackiego mógł dotychczas zaliczyć jedynie dwa, wydane w sieci opowiadania opierające się o uniwersum tejże gry, natomiast Era Imperium będzie jego pierwszą, pełną książką.

To co już na starcie wyróżnia Erę Imperium na tle innych książek opartych o świat gry to fakt, że Eve jest grą sieciową, a konkretniej – jest to przedstawiciel gatunku MMORPG. W przypadku takich tytułów jak Diablo czy Dragon Age, autorzy mniej lub bardziej chcieli przybliżyć się do fabuły i postaci znanych z gry, a to nie najlepiej im wychodziło. W przypadku Eve natomiast autor ma pełne pole do popisu. Otrzymał bowiem do dyspozycji ogromny świat, zapełniony w większości przez innych graczy, którzy nie są postaciami kluczowymi. Co prawda podobnie jak w każdej innej grze, tak i tutaj mamy postaci niezależne, lecz wszystko wskazuje na to, że nawet jeżeli pojawią się w książce, to jedynie jako postaci epizodyczne, a to za sprawą faktu, że większość gier MMORPG nie przykuwała jak dotąd uwagi do bohaterów sterowanych przez sztuczną inteligencję. Gonzales zatem otrzymał możliwość stworzenia oryginalnej, w pełni autorskiej historii umieszczając ją w fascynującym świecie gry.

Jedyne co mogę na razie powiedzieć, to tyle, że wszystko wskazuje na to, iż Eve: Era Imperium, nawet jeżeli nie odniesie sukcesu, okaże się książką przynajmniej dobrą, pod warunkiem, że nie spełnią się moje obawy. Jeżeli jednak autorowi uda się utrzymać tempo akcji, stworzy ciekawych bohaterów i nie będzie zbytnio polegał na prostej linii fabularnej gry, otrzymamy mocną pozycję SF. Tym bardziej gdy autor umiejętnie wykorzysta to co stworzyli już twórcy gry, a mowa tu rzecz jasna o miejscach, setkach przedmiotów i umiejętnościach przewijających się w trakcie rozgrywki.


Grzegorz „Hunter” Żmuda
E-mail autora: hunter(at)sztab.com
Autor: Hunter


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow