Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Tibia
Charakterystyka klas:

Wojownik: Najpopularniejsza i najprostsza do prowadzanie zarazem klasa, która skupia sie na walce bronią białą. Wszelkiej maści miecze, topory i maczugi są właśnie używane przez mocarnych rycerzy, tak samo jak ciężka zbroja, ponieważ cechują się sporą siłą i dużym udźwigiem, dzięki czemu mogą utrzymać ogromny ciężar. W kwestii magii są praktycznie zieloni (mogą sie jednak nauczyć kilku podstawowych czarów), a ich moc magiczna (mana) jest bardzo niska. Nadrabiają za to bardzo duża ilością punktów zdrowia.

Paladyn: Ci, którzy czytali recenzję wiedzą, żeby nie spodziewać sie rewelacji. Ci z was jednak, którzy jej nie czytali niech wiedzą, że tym razem paladyn to nie połączenie białego maga z wojownikiem. W Tibii paladyni specjalizują sie w walce na odległość czyli posługiwanie się wszelkiej maści łukami czy też kuszami nie sprawia im większego problemu. Klasa równie łatwa do prowadzenia co wojownik dysponuje natomiast większą (lecz wciąż niewielką) ilością czarów. Posiada również większą ilość mocy magicznej co odbija sie na punktach zdrowia, te jednak nie są aż tak potrzebne jak w poprzednim przykładzie, ponieważ tutaj w 50% potyczek nie dochodzi do starcia bezpośredniego, gdyż wróg jest eliminowany o wiele wcześniej.

Mag: Perełka spośród wszystkich klas i moim zdaniem najlepsza z dostępnych. Nie jest może tak łatwa do prowadzenia jak poprzednie dwie, ale efekt jest powalający. Głównym powodem, dla którego warto wybrać maga jest spora ilość czarów oraz many. Dodam od siebie, ze późniejsze czary są o wiele silniejsze niż najsilniejszy oręż, dlatego też nawet doświadczony wojownik nie ma żadnych szans w starciu z mistrzem magii. Prócz tego mag korzysta z różdżki jako broni, oczywiście użycie jej (zwykły atak) zużywa trochę many, ale cóż się dziwić, w końcu to w dalszym ciągu moce magiczne. Poza tym Mag może być rozwinięty (mniej lub bardziej) w stronę bojową, dzięki czemu może się dosyć sprawnie posługiwać np. mieczem czy bronią obuchową.

Jedynymi wadami maga jest dosyć mała ilość punktów życia (przynajmniej z początku) i mały udźwig przez co czeka nas częstsze odwiedzanie sklepów. Tak jak już mówiłem wcześniej, czarodziej jest dosyć ciężki do prowadzenia w związku z czym ci, co dopiero zaczynają swoja przygodę z Tibią, powinni sobie odpuścić, ponieważ czeka ich więcej frustracji i złych emocji przed komputerem, aniżeli dobrej zabawy.

Druid: Kolejna zaraz po czarodzieju klasa, którą gra warta jest świeczki. Tym razem jednak nie będziemy władać mocami elementarnymi. Druid bowiem jest strażnikiem przyrody. Jego specjalizacją są czary, owszem, ale głównie są to trucizny i uroki, które skutecznie uniemożliwiają ucieczkę (najczęściej przed śmiercią). Druid podobnie jak mag charakteryzuje sie sporą ilością czarów i dużą pulą mocy magicznej. W odróżnieniu od czarnoksiężnika jest sprawniejszy w walce wręcz i ma więcej punktów życia. Może również używać różdżek (dla maga jak i dla druida magiczne kije są inne). Mimo większej ilości punktów zdrowia w dalszym ciągu jest to profesja dosyć trudna do prowadzenia, przez co odradzam wybieranie tej klasy na początek. Ludziom zaczynającym dopiero zabawę z Tibią polecam wpierw zagrać wojownikiem bądź paladynem, żeby poznać grę, a dopiero potem dzierżawić pozostałe dwie klasy.

Tibia 044249,3
Gdy już będziesz doświadczony niestraszny będzie ci nawet smok


Przedstawienie miast głównych:

W grze są trzy miasta główne. Do jednego z nich trafiamy zaraz po wyjściu z wyspy nowicjuszy i tam przez dłuższy czas pozostaniemy dlatego tez warto przyjrzeć sie bliżej tym placówkom.

Carlin: Ogromna metropolia znajdująca sie na północno-zachodniej części świata zamieszkała przez najbogatszych mieszkańców. Ludzie w niej są rożni, jedni są wyjątkowo mili, drudzy stanowią prawdziwe zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Wokół miasta rozpościera się duży las, dzięki czemu nie powinno być problemu ze znalezieniem potworów.

Thais: Miasto portowe, a zarazem miasto złodziei. Szczerze nie polecam tam iść, ponieważ ponad połowa mieszkańców to ludzie skorumpowani, a na dodatek złodzieje, więc nie dziwcie się, jeśli pewnego dnia zostaniecie pozbawieni ekwipunku. Również inni gracze nie należą tu do najprzyjemniejszych. Większość z nich to ludzie nie potrafiący sie zachować, co skutecznie uniemila rozgrywkę.

Venora: Spokojne miasto zbudowane na ogromnych bagnach znajdujące sie w południowo-wschodniej części świata. Ludzie okazują się być spokojni, a cale miasto wydaje się strasznie ospałe. Idealne miejsce dla czarodzieja bądź druida, pełne spokoju i ludzi z rozsądkiem. Problem może być jedynie z odnalezieniem drogi powrotnej ponieważ czasem można się na bagnach pogubić:).

Tibia 044250,4
Niektóre krainy naprawdę zapierają dech w piersiach, lecz są też naprawdę niebezpieczne


Porady ogólne:

Jak wszyscy dobrze wiecie każda internetowa gra rządzi się własnymi prawami, tutaj nie ma wyjątku. Na wszystko jednak można znaleźć sposób, tak i tutaj istnieją takie sposoby, zapraszam więc do przeczytania kilku punktów, które skutecznie pomogą wam przeżyć tym samym pozbawiając sie konieczności wyładowania złej energii po wyłączeniu komputera;).

1. Bądź miły, ale bez przesady. Należy pamiętać, że Tibia jest grą, w której inni gracze nie należą do najmilszych, więc pamiętaj, że i ty nie możesz być zbyt szczodry. Nie zrozum mnie źle, należy zachowywać sie kulturalnie, ale nie można do każdego podchodzić z chęcią zaprzyjaźnienia się:) (takie próby zakończą się fiaskiem)

2. Przed każdą wyprawą zaopatrz się w pochodnie, są one bardzo przydatne. Tyczy się to również mięsa, które w krytycznej sytuacji może Ci uratować skórę.

3. Pamiętaj o linie! Bez niej możesz zostać w potrzasku i mieć jedynie nadzieję, że ktoś cię wyciągnie z podziemi. Przydaje sie również łopata, którą też warto mieć ze sobą.

4. W grze jest coś takiego jak depozyt. Korzystaj z tego. Zawsze zostawiaj tam niepotrzebny ekwipunek i pieniądze, żebyś miał fundusze na ponowne zaopatrzenie sie po śmierci.

5. Jak już wspominałem w recenzji, aby czarować należy znać zaklęcie, a następnie je wymówić (wpisać w okno rozmowy), tak więc zalecam zapisywanie inskrypcji na kartce tak, aby zawsze je mieć pod ręką.

6. Gdy tylko możesz odkrywaj nowe miejsca. Eksploracja świata jest głównym celem tej gry i stosuj się do tego, ponieważ może Ci to przynieść spore zyski. Pamiętaj też, aby podczas odkrywania nowych terenów mieć przy sobie wspomniane wcześniej rzeczy - linę i łopatę.


Hunter
E-mail autora: hunter(at)sztab.com
Autor: Hunter
<< poprzednia | 1 | 2


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow