Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Geralt w otwartym świecie - ujawniono The Witcher 3: Wild Hunt
Krążące od dłuższego czasu plotki zostały potwierdzone. Następnym projektem studia CD Projekt RED jest trzeci Wiedźmin, który otrzymał angielski tytuł The Witcher 3: Wild Hunt. W najnowszym numerze magazynu Game Informer znalazła się obszerna zapowiedź gry, dzięki czemu wiemy już o niej całkiem sporo.

Zgodnie z przypuszczeniami, trzeci Wiedźmin posiadać będzie świat o otwartej strukturze. Twórcy chcą zaoferować poczucie swobody znane z np. The Elder Scrolls V: Skyrim, choć jednocześnie teren, który zwiedzi Geralt będzie o 20% większy niż ten z gry studia Bethesda Softworks i czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (CDRED Engine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co ma pozwolić uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwi opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi ma zająć około 30-40 minut. Pojawi się również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych. Autorzy testują wciąż system walki na koniach i nie są do końca pewni, czy pojawi się on w samej grze.

Kampania nie będzie już podzielona na rozdziały i akty. Główna oś fabularna obracać się ma wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znajdzie się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja królestwa Nilfgaardu. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon (ang. Wild Hunt), czyli polowanie, w którym udział bierze pędzący po niebie orszak upiorów. Główne zadania mają oferować filmową jakość opowiadanej historii, z imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, będziemy mogli porzucić część wątków, ale spotkają nas za to ciężkie konsekwencje.

Poza głównymi opowieściami pojawi się również zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie mają starczyć na ponad sto godzin zabawy. Jednocześnie żadna z nich nie będzie wygenerowana automatycznie. Zamiast tego wszystkie misje zostaną przygotowane ręcznie przez deweloperów. Autorzy obiecują też dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata zaoferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie będzie wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, nowy Wiedźmin zaoferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła będzie mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat ma być w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje mogą sprawić, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni.

Co godne pochwały, wrogowie i potwory nie będą się skalowały do poziomu gracza. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwi poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. W grze nie zabraknie scen miłosnych – będą miały istotne znacznie dla całej fabuły, zamiast służyć tylko zaspokojeniu chuci bohatera.

Spore zmiany zajdą w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzyma 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze będą mogli przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie będą one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater będzie wykonywał szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery zadba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabraknie starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie będą one oskryptowane.

Mocno przebudowany zostanie system znaków. Każdy z pięciu będzie miał podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół. Podczas starć wykorzystamy również w dużym stopniu otoczenie. Np. telekinetycznie uderzymy w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Gracze będą również rozwijali drzewka umiejętności szermierczych i alchemii.

The Witcher 3: Wild Hunt ma stanowić prawdziwą superprodukcję. Aby to osiągnąć, liczebność zespołu deweloperskiego została zwiększona dwukrotnie. Nowy silnik zaoferuje realistyczną fizykę, która sprawi, że np. statki na wodzie będą się naturalnie bujały. Ma to istotne znaczenie, gdyż poza podróżowaniem pieszo i konno, pojawi się również opcja skorzystania z łodzi. Silnik będzie też symulował ruch ubrań na postaciach. Ponadto wprowadzony zostanie dynamiczny system pogodowy, a na niebie zobaczymy prawdziwe wolumetryczne chmury, a nie jedynie statyczną tapetę. Autorzy obiecują również znacznie lepiej wyważony poziom trudności oraz nowy interfejs zarządzania ekwipunkiem.

Nie znamy jeszcze daty premiery The Witcher 3: Wild Hunt. Wiemy natomiast, że gra trafi na pecety oraz, jak to ujmują autorzy, „wszystkie najnowocześniejsze konsole”. To drugie oznacza zapewne, że produkcja zawita na następną generację urządzeń firm Sony oraz Microsoft i nie pojawi się na PlayStation 3, Xboksie 360 czy Wii U. Gra ma stanowić zwieńczenie trylogii, choć nie oznacza to wcale, że nie powstaną potem kolejne odsłony.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2013-02-05 10:58:39
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow