W ubiegłym tygodniu gruchnęła wieść jakoby Microsoft przygotowywał się do zakupu utytułowanego studia Obsidian Entertainment, znanego z produkcji RPG. Według plotek, zakup sfinalizowany jest w ponad dziewięćdziesięciu procentach. Sytuacja spotkała się z mieszanym odbiorem wśród graczy. Z jednej strony, Obsidian zyska niezwykle potrzebną mu stabilność finansową, z drugiej istnieje możliwość, że zespół utraci swój indywidualny charakter i będzie zmuszony wypełniać trudne do przyjęcia polecenia Microsoftu. Do chóru krytyków dołączył Chris Avellone, legenda branży oraz współzałożyciel Obsidianu, który na Twitterze odniósł się krytycznie, acz ze zrozumieniem, do planów sprzedaży jego dawnego studia.
Na dłuższą metę sytuacja będzie z różnych powodów zła dla obu stron..., ale trudno powiedzieć „nie” Microsoftowi machającemu grubym plikiem dolarów przed firmą, którą od dawna chciało się sprzedać. Na miejscu kupującego byłbym jednak ostrożny i spróbował się dowiedzieć, czemu studio chce znaleźć nabywcę oraz czy jego kluczowy zespół ma zamiar zostać na miejscu.
Avellone nie od dziś znany jest z krytyki dawnego pracodawcy. Na początku tego roku twórca zaatakował zarząd firmy i oskarżył go o próbę wykorzystania jego ciężkiej sytuacji finansowej i uniemożliwianie mu tworzenia gier RPG. Wcześniej podkreślał także niekompetencję szefostwa, niedostateczny poziom komunikacji pomiędzy poszczególnymi szczeblami hierarchii w firmie, a także kompletny organizacyjny bałagan i brak rozsądnych planów produkcji wszystkich tytułów.
Przypomnijmy, że Chris Avellone to postać, która wśród miłośników gier RPG cieszy się statusem żywej legendy. Jego pierwszym wielkim projektem był wydany w 1998 roku
Fallout 2, w którym pełnił rolę projektanta. Później przewodził zespołowi tworzącemu
Planescape: Torment, a także pomagał w pracach nad
Icewind Dale i
Baldur’s Gate: Dark Alliance. Po zamknięciu studia
Black Isle założył wraz z kilkoma innymi deweloperami zespół
Obsidian Entertainment i współtworzył jego największe hity:
Star Wars: Knights of the Old Republic II,
Fallout: New Vegas oraz
Pillars of Eternity. Od momentu odejścia ze studia w 2015 roku pomaga różnym deweloperom w ich projektach. Od tamtego czasu przyłożył już rękę do powstania m.in.
Torment: Tides of Numenera,
Prey czy hitowego
Divinity: Original Sin II. Ostatnio twórca współpracuje z rodzimym
Techlandem w produkcji
Dying Light 2.
Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2018-10-17 18:50:18
|
|