Liczba abonentów najpopularniejszego MMORPG na świecie, World of Warcraft, zmniejszyła się o 400 tysięcy – z 10 milionów kont aktywnych po wydaniu ostatniego dodatku do gry, noszącego tytuł Mists of Pandaria, pozostało 9,6 miliona. Dane te pochodzą z ostatniego dnia grudnia 2012 roku. Pomimo zmniejszenia liczby aktywnych kont, World of Warcraft wciąż pozostaje najczęściej wybieranym przez graczy MMORPG z płatnościami abonamentowymi.
World of Warcraft miał swoją premierę w listopadzie 2004 roku. Praktycznie z miejsca stał się najpopularniejszym MMORPG, a liczba abonentów wciąż rosła. Doczekał się czterech dodatków:
The Burning Crusade,
Wrath of the Lich King, Cataclysm oraz
Mists of Pandaria. Rekordową ilość 12 milionów subskrybentów
WoW osiągnął w połowie 2010 roku, zaraz po chińskiej premierze drugiego rozszerzenia –
Wrath of the Lich King. Po starcie
Cataclysm liczba abonentów zaczęła spadać (gracze wydawali się być zmęczeni stylem rozgrywki, a wprowadzone przez Blizzard zmiany nie do końca trafiły w ich gusta), a liczba osób płacących za grę stopniowo się zmniejszała, aż w czerwcu 2012 roku osiągnęła pułap 9,1 miliona. Po premierze kolejnego rozszerzenia, zatytułowanego
Mists of Pandaria, w którym pojawia się nowa rasa, czyli pandareni – istoty przypominające wyglądem człekokształtne pandy, udało się na kilka miesięcy odwrócić tendencję spadkową i w listopadzie ubiegłego roku podano, że abonament ponownie opłaca ponad 10 milionów graczy. Jak widać nie na długo.
Warto też dodać, że na przełomie października i listopada ubiegłego roku minął rok od momentu wprowadzenia przez
Blizzard tzw. World of Warcraft Annual Pass, który automatycznie dawał dostęp do darmowej kopii gry
Diablo III. Wygląda na to, że sporo osób zdecydowało się na zobowiązanie do rocznej subskrypcji
WoW-a właśnie ze względu na
Diablo III i nie przedłużyło dalej abonamentu.
Źródło:
"eLCeBe" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-02-08 14:05:02
|
|