Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Backspace – Obsidian planowało kosmiczne cRPG o podróżach w czasie na silniku Skyrima
Przeglądając dokumenty Obsidian Entertainment, redaktor serwisu Kotaku odkrył jeszcze jeden niezrealizowany projekt studia. Była to gra zatytułowana wstępnie Backspace – cRPG w realiach science-fiction do rozgrywki w trybie jednoosobowym, w którym wcielilibyśmy się w cyborga używającego zdolności podróżowania w czasie, by uratować ludzkość przed inwazją obcych. Tytuł miał napędzać silnik zastosowany w The Elder Scrolls V: Skyrim, a mechanika rozgrywki przypominałaby rozwiązania znane chociażby z Fallout: New Vegas. Twórcy opisywali projekt jako połączenie serii Mass Effect i Borderlands oraz System Shock 2. Feargus Urquhart, szef Obsidianu, skomentował to odkrycie, mówiąc, że Backspace nie został ani anulowany, ani zaakceptowany – po prostu „wciąż leży gdzieś na półce”.

Gra opowiadałaby o odległej przyszłości, w której ludzkość skolonizowała znaczne obszary galaktyki, a nieopodal jej środka zbudowała olbrzymią stację kosmiczną, służącą za miejsce badań nad zaawansowaną technologią i mieszkanie dla rzeszy ludzi. Rozgrywka zaczynałaby się, gdy stacja ta upada pod naporem agresywnej obcej rasy. W wyniku jakiegoś rodzaju błędu postać gracza zostałaby przeniesiona dziesięć lat w przyszłość, a jej misje, mające na celu ocalenie rodzaju ludzkiego, polegałyby na dokonywaniu dalszych skoków w czasie - między momentem, w którym obcy atakują, a ponurą przyszłością, w której galaktyka drży pod okupacją najeźdźcy. Gra nie oferowałaby otwartego świata, dając zamiast tego możliwość podróżowania między pewną liczbą planet oraz wspomnianą stacją kosmiczną (porównywaną przez twórców do Cytadeli z serii Mass Effect).

Głównym bohaterem byłby, jak wspomniano, cyborg – w 90 procentach człowiek i w jednej dziesiątej maszyna – pracujący w laboratorium badawczym, które zostaje zaatakowane przez obcych. Na początku zabawy dostosowalibyśmy wygląd naszego protagonisty, a także zdefiniowalibyśmy jego ogólny archetyp, określając początkowe wartości cech, a także determinując do pewnego stopnia sposób, w jaki reagują na niego postacie niezależne. Wykonując zadania, rozwiązując zagadki i pokonując wrogów, otrzymywalibyśmy punkty doświadczenia. W momencie osiągnięcia kolejnego poziomu dostawalibyśmy punkty współczynników i umiejętności, używane do usprawniania jednego i drugiego. Co drugi poziom mielibyśmy też do wybrania perk (analogicznie do Fallout 3 i New Vegas).

System walki byłby czymś w rodzaju Skyrima z bronią palną”. Na nasz arsenał składałyby się karabiny maszynowe, pół-automatyczne i snajperskie, strzelby, wyrzutnie rakiet, a także katany, młoty, topory bojowe, piły mechaniczne i coś o tajemniczej nazwie "lanca czasowa". W walce użylibyśmy również różnej postaci granatów, min, działek do rozstawiania czy botów ściągających ogień wroga. Ponadto w charakterze broni moglibyśmy wykorzystywać cybernetyczne ramię bohatera, przekształcając je np. w potężny szpon. Do naszej dyspozycji byłyby też moce psioniczne oraz rozbudowany system skradania się i atakowania z ukrycia. Sam system walki byłby dynamiczniejszy niż w Skyrimie, jako że wykluczona zostałaby możliwość blokowania ataków.

Jak przystało na grę od studia Obsidian, w podróżach (również tych w czasie) graczowi towarzyszyłyby sterowane przez sztuczną inteligencję postacie niezależne, które można byłoby własnoręcznie wyposażyć. Co więcej, towarzysze byliby obdarzeni własnym charakterem i można byłoby toczyć z nimi rozmowy. Nie szczędziliby też graczowi komentarzy na temat jego poczynań.

Nad Backspace pracowała niewielka część zespołu w 2011 roku. Według wstępnych zamierzeń, w jego realizacji miała w pewnym stopniu uczestniczyć Bethesda (nie licząc użyczenia silnika). Na temat szans na zdjęcie powyższego pomysłu z „półki” Feargus Urquhart wypowiedział się następująco: „Istniejemy już około 10 lat i mieliśmy w tym czasie mnóstwo świetnych pomysłów. Ciągle krążymy wokół nich i kto wie, może uda nam się do nich wrócić w przyszłości”. Należy jednak pamiętać, że przedstawiona koncepcja to tylko wczesna wizja, a gdyby studio Obsidian rzeczywiście zdecydowało się ją zrealizować, finalny produkt mógłby wyglądać zupełnie inaczej.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine
Klemens
2013-07-12 16:50:22
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow