Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

WarCraft: Władca Klanów - Christie Golden

„WarCraft: Władca Klanów” Christie Golden

Opis: w okrytej mgłą zapomnienia przeszłości świat Azeroth wypełniały wszelkiego rodzaju cudowne istoty. Tajemnicze elfy i wytrzymałe krasnoludy żyły we względnym pokoju i harmonii z ludzkimi plemionami... aż do chwili, gdy demoniczna armia, znana jako Płonący Legion, na zawsze zniszczyła spokój tego świata. Teraz orki, smoki, gobliny i trolle walczą o władzę nad podzielonymi, skłóconymi królestwami. Wszystko to jest częścią wielkiego, niebezpiecznego planu, który zadecyduje o przyszłości świata.

WarCraft Wladca Klanow   Christie Golden 025645,1


WARCRAFT


Niewolnik, Gladiator, Szaman, Wódz - to kolejne wcielenia tajemniczego orka, znanego jako Thrall. Wychowany od małego przez okrutnych ludzi, którzy chcieli uczynić z niego posłusznego niewolnika, łączącego w sobie dzikość orków i spryt ludzi, Thrall podążył za swoim przeznaczeniem - które sam nie do końca pojmował - aby uwolnić się i odkryć starożytne tradycje swego ludu. Opowiemy historię jego burzliwego życia, a jest to opowieść o honorze, nienawiści i nadziei.

Gdy na półki sklepowe trafia trzecia odsłona gry WarCraft, mamy do wyboru cztery rasy. Jedną z nich jest rasa orków, w której głównym bohaterem kampanii jest Thrall, orczy szaman jeżdżący na czarnym wilku. To właśnie o jego życiu opowiada druga książka pt Władca Klanów. Jak wyżej napisałem, z książki dowiadujemy się o przeszłości Thralla. Akcja rozgrywa się na kilkanaście lat przed wydarzeniami znanymi nam z gry. Wojna między ludźmi a orkami niedawno się rozpoczęła, jednak już teraz ludzie uzyskują przewagę nad - wydawałoby się silniejszą - rasą zielonoskórych. Bezlitośni ludzie tworzą dla orków obozy. Przebywający tam „zielony lud” jest pozbawiony chęci praktycznie do wszystkiego. Ich marna egzystencja polega na bezczynnym siedzeniu. Czemu tak się zachowuje ten niezwykle waleczny lud? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w książce.

Na początku lektury dowiadujemy się, jak doszło do tego, że Thrall został wychowany wśród ludzi (nie zdradzę wam tego faktu, ponieważ uważam, że jest to istotny element fabuły, który ma duże znaczenie dla dalszego rozwoju wydarzeń). Thrall był niewolnikiem, został wtrącony do niewoli niedługo po tym, jak już samodzielnie potrafił jeść. Jego imię również nie jest bez znaczenia, otóż Thrall znaczy właśnie „niewolnik”. Ork był szkolony do walki na arenie gladiatorów, ponieważ jego „właściciel” chciał zrobić z niego najlepszego gladiatora pod słońcem, łączącego w sobie spryt i pomysłowość ludzi oraz siłę orków. Dlatego nauczono go czytać i pisać, aby mógł zapoznać się z taktyką walki. Nauczono go też mowy ludzi. Jednak życie niewolnika nie odpowiadało mu. Po kilku latach uciekł i postanowił odnaleźć legendarnego wodza klanu Wojennej Pieśni - Groma Piekielny Krzyk (w grze jest to Grom Hellscream). Wraz z nim miał zamiar uwolnić swoich pobratymców, przebywających w obozach. Czy go odnalazł? Czy udało mu się uwolnić swój lud? Jak doszło do tego, że został szamanem? Do jakiego klanu należał Thrall?

Plusy:
-prosty język dla każdego czytelnika,
-szybka akcja książki czyni ją wciągającą.

Minusy:
-dostępność książki.

Podtytuł: Władca Klanów
Tytuł originally : WarCraft: Lord of the Clans
Autor: Christe Golden.
Wydawca: Isa
Data Wydania: 2003
Liczba stron: 232
Okładka: broszurowa
Tłumaczenie: Anna Studniarek
Numer Wydania: I
Seria: Warcraft
Język: polski

Książka - WarCraft: Władca Klanów

Autor: Asterix


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow