Dreamfall Chapters - zapis prezentacji z imprezy Rezzed
W miniony weekend odbyła sie poświęcona grom pecetowym i niezależnym impreza Rezzed. Jedną z pokazywanych na niej produkcji było Dreamfall Chapters. Niewielka ekipa ze studia Red Thread Games, w tym główny projektant Ragnar Tornquist, poprowadziła trwającą prawie czterdzieści minut demonstrację, której zapis trafił właśnie do Sieci.
Premiera Dreamfall Chapters zapowiadana jest dopiero na listopad przyszłego roku, więc pokazywana na Rezzed wersja była bardzo wczesna. Mimo to projekt już teraz prezentuje się imponująco. Poza ładnymi widokami zademonstrowano system wyborów i konsekwencji, który wymusi na nas ciężkie decyzje mające skutki dla dalszego rozwoju fabuły. Co ciekawe, w grze pojawią się statystyki wskazujące jaka część graczy wybrała daną opcję. Funkcję tę będzie można wyłączyć.
Ragnar Tornquist uczestniczyÅ‚ również na Rezzed w wielu ciekawych panelach dyskusyjnych. Twórca negatywnie zareagowaÅ‚ na niedawny komentarz George’a Lucasa. Ojciec Gwiezdnych Wojen stwierdziÅ‚ bowiem, że gry wciąż nie doczekaÅ‚y siÄ™ produkcji takiej jak filmowy Titanic, który nie tylko opowiadaÅ‚ peÅ‚nÄ… emocji historiÄ™, ale również okazaÅ‚ siÄ™ wielkim sukcesem finansowym. WedÅ‚ug Lucasa w momencie, gdy gracz chwyta za pada, coÅ› siÄ™ wyÅ‚Ä…cza w jego sercu i zaczyna traktować wydarzenia na ekranie niczym sport, a nie prawdziwÄ… historiÄ™. WedÅ‚ug Tornquista gry takie jak chociażby tegoroczny The Last of Us zadajÄ… kÅ‚am tym twierdzeniom. W najnowszej produkcji studia Naughty Dog interaktywność nie przeszkadza bowiem w wytworzeniu wiÄ™zi emocjonalnej z postaciami oraz w wywoÅ‚aniu u gracza wrażenia desperacji.
Warto na koniec wspomnieć, że w panelu poświęconym nowym modelom biznesowym Ragnar Tornquist wyraził się ciepło o Kickstarterze, za pomocą którego zebrano środki na produkcję Dreamfall Chapters. Twórca stwierdził, że wciąż lubi wysokobudżetowe tytuły, ale jednocześnie uważa, że inicjatywy crowdfundingowe wprowadzają do branży bardzo potrzebną jej różnorodność.