Od jakiegoś czasu ludzi coraz bardziej pociągają światy fantasy. Czy to tolkienowskie Śródziemie, czy Gwiezdne Wojny Lucasa (dla mnie to bardziej fantasy niż s-f), czy też Świat Dysku, Smerfy albo inne Muminki. Im bardziej dany świat jest rozbudowany i bogaty w szczegóły, tym bardziej zdaje się on podobać ludziom. Dlaczego? Czy ma to związek z chęcią ucieczki od świata rzeczywistego? Odpowiedź na to pytanie pozostawmy socjologom. Faktem za to jest, że zjawisk owo nie uszło uwadze twórcom gier i że ma to obecnie odzwierciedlenie w ilości powstających gier z gatunku MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game). Pozwalają one wielu graczom odwiedzać znane lub zupełnie nowe światy wraz z innymi im podobnymi ludźmi i u ich boku zmagać się z wirtualnymi przeciwnościami, jakie ów świat przed nimi stawia. Umożliwiają też zmierzenie się ze sobą graczy z dwóch różnych krańców naszego globu.
Wśród komputerowych światów fantasy istnieje jeden, który gości na naszych dyskach od ponad dziesięciu lat. Przez ten czas dorobił się bogatej historii, panteonu interesujących bohaterów oraz rzeszy fanów. Niewątpliwie jedną z przyczyn tego sukcesu, są ludzie, którzy ten świat stworzyli, ludzie, którzy pracują w firmie
Blizzard. Nie trzeba chyba mówić, że ich dzieła są praktycznie skazane na sukces i tak też stało się z tytułem, jakim był pierwszy
Warcraft. Powstawały jego kolejne części oraz dodatki do nich, a wraz z nimi świat gry, świat
Warcrafta się rozrastał. Dane nam było poznawać nowe jego lądy i patrzeć, jak rodzą się w nim nowi bohaterowie. Wszystko to stało się fundamentem, na którym
Blizzard zbudował kolejną grę z serii
Warcraft. Tym razem jednak nie jest to już strategia czasu rzeczywistego. Tym razem zagłębimy się w ten fantastyczny świat zostając jednym z jego mieszkańców. Świat
Warcrafta, czyli
World of Warcraft, jest bowiem grą należącą do wspomnianego wcześniej gatunku MMORPG.
Już na samym początku warto zauważyć, że wirtualny świat, w którym od kilku lat zmagają się Orkowie i Ludzie (oraz wiele innych ras) świetnie nadawał się, by umożliwić tysiącom graczy przeniesienie się do niego, bez konieczności dokładnego zapoznawania się z jego historią czy też sytuacją w nim panującą, któż bowiem nie grał, przynajmniej przez chwilę, w jedną choć część
Warcrafta. Za sprawą
WoW nie zostajemy rzuceni na zupełnie nieznane wody, a raczej możemy wreszcie zanurzyć się w morzu, które do tej pory obserwowaliśmy z brzegu i mocząc w nim nogi oswajaliśmy się z nim. Cóż więc czeka głodnego przygód gracza, który zechce przemierzać świat
Warcrafta jako jeden z jego wielu bohaterów? Na początku czeka nas wybór rasy, płci oraz zmiana wyglądu postaci według naszych upodobań. Jaki mamy wybór? Całkiem spory, bowiem grywalnych jest aż osiem dobrze znanych ras. Po cztery przynależące do Sojuszu (Alliance) i Hordy (Horde). Pierwszy reprezentują Ludzie, Krasnoludy, Nocne Elfy oraz Gnomy, podczas gdy członkami Hordy są Orkowie, Trolle, Taureni, a także Nieumarli, przy czym wspomnieć muszę, że nie są to nieumarli należący do prowadzonej przez Króla Lisza Plagi, a walczący z nimi Opuszczeni (Forsaken), pod wodzą Lady Sylvannas.
|
...i odleciał z dala od zachodzącego Słońca
|
Kolejny wybór, jaki czeka nas jeszcze przed wejściem w świat gry, to decyzja o tym, do jakiej klasy przynależał będzie nasz bohater. Tych z kolei jest dziewięć, ale też nie wszystkie dostępne są dla każdej rasy. Ogólnie w grze możemy zostać Wojownikiem, Łotrzykiem, Paladynem, Łowcą, Szamanem, Druidem, Magiem, Czarnoksiężnikiem lub Kapłanem. Jest więc z czego wybierać, a i różnice pomiędzy każdą klasą są znaczące. Po wybraniu imienia dla naszej postaci możemy rozpocząć grę, ale nie będzie to koniec decyzji, które przyjdzie nam podejmować i nie koniec rozwoju naszego alter-ego. Podczas gry przyjdzie nam również wybrać profesje, jakimi będziemy się zajmować. Tych również jest całkiem sporo, możemy bowiem zostać górnikiem, kowalem, inżynierem, rybakiem, kucharzem, alchemikiem, krawcem, a także zbierać zioła, zdobywać skóry z martwych zwierząt, tworzyć z nich pancerze, wzmacniać przedmioty magią oraz zajmować się pierwszą pomocą. Część profesji oczywiście doskonale współgra z innymi i tak np. zbieranie ziół pomaga zdobyć składniki potrzebne alchemikom do przyrządzania mikstur. To jednak nie koniec. Każda klasa postaci posiada po trzy kategorie drzewek talentów przypominających te, z jakimi mieliśmy do czynienia w
Diablo 2. Tu jednak, zanim osiągniemy maksymalny poziom doświadczenia, uda nam się w pełni rozwinąć tylko jedno drzewko i zacząć rozwijać drugie. Wprowadza to dodatkowe zróżnicowanie nawet między postaciami tej samej klasy. Poza tym wpływ na każdą postać ma wyposażenie, którego w grze jest naprawdę mnóstwo, a na dodatek dokładnie widać je na każdym bohaterze, więc trudno spotkać dwie identyczne osoby przemierzające świat.
World of Warcraft
|
|
|
| 1 | 2 | następna >>
|