Czasami pasjonująca historia może zostać utkana z zupełnie codziennych wątków, rozmów i gestów bez wielkiego znaczenia, jeśli tylko mają one miejsce w niecodziennych warunkach. To dlatego tak pasjonujące zdają się losy mieszkańców Pompejów tuż przed katastrofą czy różnych społeczności na dzień przed wybuchami wojen. Taką historię przedstawia nam Three Fourths Home.
Naszą alter ego jest dziewczę z Nebraski, które zjechało w rodzinne strony. Fakt ten średnio ją cieszy i usiłuje ona na powrót zakorzenić się w miejscu, które – jak się jej zdawało – już opuściła. Jest to powrót do codzienności, która zdawała się przeszłością, a jednak okazuje się teraźniejszością z widokami na przyszłość.
Zaczynamy koło starej stodoły naszych dziadków, zaczyna padać deszcz i zanosi się nawet nie na burzę, lecz tornado właściwe dla naszego stanu położonego w Pasie Biblijnym.W konsekwencji ruszamy w stronę naszego oddalonego o kilkadziesiąt mil domu, w międzyczasie tocząc rozmowę telefoniczną z naszą rodziną, głównie mamą.
Tylko tyle i aż tyle, łatwo bowiem przekonujemy się, że nawet w rozmowach o głupstwach możemy być zupełnie różnymi ludźmi, tak kulturalnymi optymistami, jak i gburowatymi czarnowidzami, których to cechy mogą się udzielać naszym rozmówcom, a przynajmniej ich ranić.
|
The Road goes ever on and on
|
Oprócz tego gra przewiduje jedną dodatkową historię, stanowiącą niejako prolog do opowieści głównej, co pozwala nieco – nieco – lepiej ją zrozumieć. Co zabawne jednak, rozgrywając go można po prostu całość pominąć.
Najbardziej irytującą cechą produkcji jest konieczność nieustannego trzymania przycisku kontrolera, determinującego nasze poruszanie się samochodem. Trudno ten wymóg uzasadnić w jakikolwiek racjonalny sposób, tak jakby tego rozwiązania analogowego nie można było zastąpić cyfrowym…
Gra posiada bardzo skromną oprawę wizualną, ograniczającą się właściwie do kilku teł utrzymanych w różnych tonacjach szarości, a i muzyka, jakkolwiek nieirytująca, nie jest jakaś porywająca czy zapadająca w pamięć.
Three Fourths Home to pozycja na jedno, góra dwa posiedzenia, przeznaczone na wyciszenie się, chwilowe zabicie czasu. Jak na tak krótki okres oraz wstrzemięźliwość środków potrafi ona jednak być zaskakująco wręcz poruszająca.
Metryczka
Grafika |
30% |
Muzyka |
70% |
Grywalność |
50% |
|
|
Ocena końcowa |
40% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
+ / -
Wymagania systemowe
Procesor 1.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki kompatybilna z DX9, 3 GB HDD, Windows XP lub nowszy
|
|
Autor: Klemens
|
|
|