Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Shadowrun: Hong Kong

Shadowrun: Hong Kong

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Shadowrun: Hong Kong
dots Gatunek: cRPG
dots Producent: Harebrained Schemes
dots Dystrybutor: brak
dots Cena: 19,99 €
dots Recenzent: Piotr „Klemens” Kociubiński
dots Ocena: 75%
Shadowrun: Hong Kong


Szokująco niedługo kazali graczom czekać na premierę swojej produkcji autorzy gry Shadowrun: Hong Kong – od zakończenia zbiórki na rzeczoną produkcję do jej powszechnego udostępnienia minęło raptem pół roku. Czy nie odbiło się to jednak aby na jej jakości?

Już pierwsze minuty obcowania z przedmiotową pozycją tłumaczą, skąd taki stosunkowo niedługi okres developingu – gra opiera się bowiem na szkielecie znanym z Shadowrun Returns, można by więc pomyśleć, że mamy do czynienia z (samodzielnym) dodatkiem i refleksja ta nie byłaby obraźliwą ani stanowiącą nadużycie.

Shadowrun Hong Kong 163135,1
Patrząc już można sobie wyobrazić muzykę w tle


Nawiązania do poprzedniczek znajdziemy już w warstwie fabularnej – nasza postać wywodzi się z Seattle, w którym rozgrywała się akcja pierwowzoru, z kolei jedna z postaci (szybko) spotykanych wywodzi się z Berlina, czyli miejsca fabuły Dragonfalla. Od razu jednak warto zaznaczyć, że znajomość wcześniejszych odsłon cyklu w ogóle nie jest potrzebna do czerpania satysfakcji z Hong Kongu.

Właściwie nie uległ jakimkolwiek modyfikacjom mechanizm kreacji postaci, czemu zresztą trudno się dziwić zważywszy na fakt zakorzenienia serii w znanym świecie rpg. Wbrew pozorom, jakkolwiek nie jest on irrelewantny, to tak naprawdę nie ma aż tak wielkiego znaczenia dla późniejszej rozgrywki – potencjalne braki można uzupełnić, zaś liczba opcji dialogowych uzależnionych od konkretnych cech i statystyk nie jest aż tak wielka, jak można by było oczekiwać.

Shadowrun Hong Kong 163135,2
Rosjanie zupełnie niepoprawni


Tego rodzaju utyskiwań i stęknięć można wymienić więcej – cóż bowiem chociażby stało na przeszkodzie zwiększeniu liczebności drużyny wysyłanej na misję? Nieodmiennie jest ona sztuczna (4) i ten brak logiki daje o sobie znać chociażby przy okazji starcia z inną drużyną shadowrunnerów, o dziwo liczącej sobie więcej osób…

Wbrew pozorom nie jest jednak źle – Hong Kong doczekał się bowiem kilku wcale sensownych modyfikacji. Przy poprzedniej okazji narzekałem na miałkość włamań hakerskich – w istocie, już po pierwszym wiedziało się właściwie wszystko o kolejnych, a gracz nie mógł się doczekać jak najszybszego ich ukończenia, w celu przejścia do „prawdziwej” rozgrywki. Tym razem zaś autorzy niczego nie ujmując dodali kolejne opcje z tym związane i nagle „decking” stał się całkiem ciekawym elementem wymagającym odrobiny logiki i szybkiego oka.

Shadowrun Hong Kong 163136,3
Nie tylko cienie i szarości


Również oprawa wizualna zasługuje na pochwałę – choć właściwie i ona nie uległa żadnych większym zmianom. Klimat Hong Kongu jest jednak namacalny, czemu znakomicie służy także muzyka, stanowiąca nieodmiennie jeden z najmocniejszych punktów serii.

Shadowrun: Hong Kong nie jest grą na długie godziny, gdyż jest – przynajmniej takie odniosłem wrażenie – mniej rozbudowany niż wspomniany Dragonfalla, lecz stanowi przejaw troski autorów o rozwój bez ryzyka zepsucia czegokolwiek. To raczej mały kroczek niż wydłużony krok, o skoku nie wspominając, lecz kroczek we właściwym kierunku.

Metryczka
Grafika 70%
Muzyka 85%
Grywalność 75%


Ocena końcowa
75%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots mały krok naprzód
dots ciekawszy decking
dots oprawa audiowizualna
dots ulepszenia to tu, to tam
MINUSY
dots budżetowość jest jednak widoczna w niejednym elemencie
dots jednak mniejszy od Dragonfalla
Wymagania systemowe
Intel Core 2 Duo 1.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB Intel HD 3000 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7



Piotr „Klemens” Kociubiński
E-mail autora: klemens(at)sztab.com
Autor: Klemens


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow