Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut
dots Gatunek: cRPG
dots Producent: Harebrained Schemes
dots Dystrybutor: brak
dots Cena: 14,99 €
dots Recenzent: Piotr „Klemens” Kociubiński
dots Ocena: 70%
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut


Po dość udanym Shadowrun Returns twórcy tej gry złapali odrobinę finansowego oddechu, w związku z czym postanowili nieco docyzelować swoją produkcję, a przy okazji wcielić w życie kilka dodatkowych pomysłów, na które wcześniej zabrakło czasu i funduszu. Niepostrzeżenie powstała w ten sposób nowa gra, a mianowicie Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut.

Nazwanie rzeczonej pozycji nową produkcją jest jednak pewnym moim nadużyciem, z którego dla recenzenckiej rzetelności czym prędzej pragnę się wytłumaczyć – gra ta jest oficjalnie „tylko” dodatkiem do pierwowzoru i wymaga jego posiadania dla uruchomienia. Z drugiej strony jednak, jest to aplikacja znacznie bardziej rozbudowana od Returns, mój steamowy licznik wprost mnie informuje, że przy tej pozycji spędziłem ponad dwukrotnie więcej czasu.

Shadowrun Dragonfall   Directors Cut 072031,1
Moritzplatz - i wiadomo już, gdzie jesteśmy


Akcja Dragonfalla rozgrywa się zupełnie niezależnie od tej właściwej dla „jedynki” – zapominamy o Seattle i trafiamy do Berlina, tworząc zupełnie nową postać, o nowym gronie przyjaciół, ale też i wrogów. Dość szybko też się przekonujemy, iż mamy więcej broni do użycia, więcej czarów do opanowania, większą ilość stworów do przyzwania.

Dla mnie jednak głównym atutem Dragonfalla jest odejście od liniowego rozwoju fabuły – w końcu odkrywamy, że mamy na coś wpływ – jedne postacie możemy do siebie zrażać, u innych zaś możemy zaskarbiać sobie względy – albo na odwrót. Co więcej, czasami dane nam będzie uniknąć nawet zdawałoby się kluczowej dla zadania walki i rozwiązać problem bez przelania kropli krwi.

Shadowrun Dragonfall   Directors Cut 072031,2
Przyszłość przyszłością, ale koksowniki i prowizorki z tektury niezmienne


Również same questy uległy urozmaiceniu – tak jeśli idzie o ich mechanikę, jak też ich samą etyczność. Przydarzą się nam nawet zabójstwa na zlecenie, i to także w sytuacjach, gdy wina ofiary jest więcej niż problematyczna. Przydarzą się – jeśli taką podejmiemy decyzję.

Wciąż jednak znaczna część potencjału pozostała niewykorzystana – nade wszystkie slangi (czy też „etykiety”), które zdają się przydatne nieco częściej niż to bywało w pierwowzorze, nie jest to jednak różnica jakościowa. Zmianie też nie uległa oprawa audiowizualna, choć akurat ona nie była słabszym elementem Returns. No, może pojawiło się kilka nowych utworów.

Shadowrun Dragonfall   Directors Cut 072031,3
Czasami barwy są naprawdę ciepłe


Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut okazał się dodatkiem innym niż zwykło bywać, gdyż prawdziwie odmieniającym charakter rozgrywki, po prostu dużo ciekawszym od oryginału. I jakkolwiek wciąż nie jest to pozycja o aspiracjach nawet zbliżonych ku wybitności, to pozwala wierzyć w talent i zdolność rozwoju twórców.

Metryczka
Grafika 70%
Muzyka 75%
Grywalność 75%


Ocena końcowa
70%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots świat
dots niebanalne dialogi
dots oprawa audiowizualna
dots pewna, wcale niemała swoboda przyznana graczowi
MINUSY
dots budżetowość jest jednak widoczna w niejednym elemencie
dots mało urozmaicone zadanie „w Sieci”
Wymagania systemowe
Pentium 4 1.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7



Piotr „Klemens” Kociubiński
E-mail autora: klemens(at)sztab.com
Autor: Klemens


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow