GreedFall to gra, która zdecydowanie za długo się rozkręca. Ma w sobie wszystko to, czego potrzebuje dobry RPG, natomiast dozuje swoje możliwości bardzo stopniowo. Z początku zamknięci w mieście, do znudzenia prowadzimy nudne rozmowy ludzi z wyższych sfer, byleby tylko wbić kolejny level. Walki jedynie liźniemy przez pierwsze godziny gry, a taktyczna pauza ukryta pod spacją skutecznie nas zirytuje, gdy tylko spróbujemy przeskoczyć jakąś przeszkodę. Długo nie będziemy widzieć w niej sensu, bowiem walcząc okazjonalnie nie odczujemy zbyt dużej potrzeby nieustannego karmienia siebie eliksirami, a zdolności dodatkowych będziemy mieć z początku tyle co kot napłakał. Dopiero z czasem zacznie nam ona ratować tyłek, kiedy zapomnimy przypisać wszystkie przedmioty do skrótów klawiszowych bądź po prostu zaczniemy mieć ich zbyt dużo.
Fabuła z początku też nie powala, ot, jest wstrętna choroba – Malichor - wyruszamy na egzotyczną wyspę, aby sprawdzić czy są może jakieś inne sposoby na jej wyleczenie, bowiem w mieście panuje istna epidemia, a jest to choroba śmiertelna. Będąc legatem kongregacji, jesteśmy na tyle ważną osobą, by chcieli z nami rozmawiać w zasadzie wszędzie i również na wyspie, na którą płyniemy i której podjęto próby kolonizacji, będziemy mieć coś do powiedzenia. Każdy posterunek, frakcja, czy też tubylcy będą liczyć na naszą pomoc, ale to my decydujemy czy i ewentualnie w jaki sposób wykonamy zadanie. Może nie ma tych opcji zbyt dużo, ale i tak wyrażam uznanie, że komuś chciało się robić sensowną rozbudowę nawet zadań pobocznych, które są dość ciekawe. A z czasem również i fabuła główna wzbudzi w nas pewne zainteresowanie.
Jeśli chodzi o rozwój postaci to jest on z pozoru bardzo rozbudowany. Mamy podział na talenty, atrybuty i cechy, jednakże zdobywa się je bardzo powoli, czasem wbicie poziomu pozwala nam na rozwinięcie tylko jednej cechy z tych trzech ról. Więc jeśli jesteś osobą która nie jest do końca zdecydowana, jaką stworzyć postać, to warto mieć na uwadze, że tutaj trudno będzie nam stworzyć bohatera wszechstronnego, chyba że zamierzamy poświęcić się wiecznie nieśmiertelnemu grindowi. Miłośnicy tego sposobu zdobywania poziomów mogą odetchnąć z ulgą - mapy nie tylko są rozległe, ale też za każdym razem ponownego wczytania lokacji znajdziemy w niej co nieco do ubicia. Lokacje nie są zresztą nudne i puste, warto przeszukać każdy kąt, szczególnie, że gra wygląda naprawdę przepięknie.
Muzycznie jest tutaj nieco mocniej ubogo i osobiście muszę przyznać że spodziewałam się większej ilości egzotycznych stworów na egzotycznej wyspie, a tu niestety tłuczemy w większości te same stada - ale im dalej w las, tym trudniej. Czasem jednak mogą pomóc nam wszędobylskie bugi. Wrogowie potrafią się zaciąć, zniknąć, czy po prostu wycofać, jak tylko zrobimy krok do tyłu. Idzie się do tego przyzwyczaić, aczkolwiek jest pewne rozczarowanie, że nie dopracowano takich rzeczy w grze, która stara się reprezentować wysoką klasę. Niektóre rozwiązania tutaj są też nie przemyślane - np. podróżując, przechodząc w nowy obszar, mamy aż dwa ekrany wczytywania, bo najpierw przenosi nas do obozowiska pomiędzy lokacjami, jakby nie mogło ono być stworzone na początku każdej mapy. A że nie zabraknie nam tutaj misji dyplomatycznych każących biegać z jednego krańca świata na drugi, tylko po to by komuś coś przekazać, może okazać się to dość upierdliwe.
Ogółem jednak gra ta została stworzona na kilkaset godzin rozgrywki. Nie tylko dzięki rozbudowanym zadaniom czy ogromnemu światu, ale też przyznaję się bez bicia, że samo tworzenie i ubieranie w nowe ciuchy moją drużynę (chodzimy zawsze z dwoma towarzyszami) bywa niezwykle zajmujące. Każdy znajdzie coś dla siebie. Warto więc dać temu szansę.
Metryczka
Grafika |
90% |
Muzyka |
70% |
Grywalność |
75% |
|
|
Ocena końcowa |
75% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
|
+ / -
Wymagania systemowe
Intel Core i5-4690 3.5 GHz / AMD FX-8300 3.3 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980 / Radeon RX 590 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
|
|
Autor: tenshi_chan
|
|
|