Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Dreamscaper

Dreamscaper

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Dreamscaper
dots Gatunek: action RPG
dots Producent: Afterburner Studios
dots Cena: 89,99 PLN
dots Recenzent: „tenshi_chan”
dots Ocena: 75%
Dreamscaper


Gra ma dość ciekawą formę, bowiem z jednej strony to oniryczny, niekończący się koszmar, a z drugiej zwyczajne życie w ponurym i nudnym świecie.

Wcielamy się tutaj w Cassidy - dziewczynę cierpiąca na depresję, która chciałaby pokonać swoją chorobę. Próbuje więc nawiązać jak najwięcej znajomości, znaleźć rzeczy, które sprawiają jej radość - ma w zasadzie cały plan na to, który skrzętnie notuje w swoim dzienniku. Mimo jednak chęci walki wciąż widać, że nie ma na nią siły. Jest wycofana, wychodzi do ludzi, ale bardziej sobie to narzuca, niż rzeczywiście ma ochotę.

Dreamscaper 102822,1


Zbliżyć się do niej i ją poznać mamy większe szanse w jej snach, gdzie wspomnienia mieszają się z koszmarami, a te atakują nas z całą swoją mocą. Jednakże w snach sami jesteśmy wyposażeni w niecodzienne umiejętności.

Sny są zawsze o takiej samej tematyce, ale jest ich kilka. Dopiero pokonawszy bossa snu pierwszego, możemy przejść do snu kolejnego, jednakże jeśli zginiemy (czyli obudzimy się) w kolejnym śnie, to i tak w następną noc będziemy musieli zacząć od tego pierwszego. Każdy sen dzieli się na X pomieszczeń/przestrzeni, w których losowo generowani są przeciwnicy, oraz łamigłówki. W każdej tej przestrzeni możemy też znaleźć lepszy ekwipunek, więc warto przeszukać je wszystkie, zanim zejdziemy na kolejny poziom, gdzie przeciwnicy będą trudniejsi.

Dreamscaper 102822,2


No i tutaj pojawia się pierwsza rzecz, która można zaliczyć jako minus gry - otóż gry rougelike zazwyczaj są powtarzalne, ale tutaj wręcz postawiono na farmienie. Tak naprawdę zamiast skupiać się na walce i ulepszaniu swojej broni we śnie, powinniśmy wydawać wszelką walutę na to, co zostanie z nami po obudzeniu się. To oczywiste, że walcząc na malutkich przestrzeniach, z coraz to silniejszymi i liczniejszymi wrogami nie zdołamy przetrwać wystarczająco długo z najlepszą nawet bronią, jeśli wcześniej np. nie ulepszymy sobie zdrowia. W zasadzie to dobrej broni też nie spotkamy, dopóki na jawie nie ulepszymy sobie sklepów występujących w naszych snach. Jest to troszkę irytujące, bo rzeczy potrzebne nam do rozwoju naszej postaci na jawie nie zawsze wypadają i czasem trzeba przejść kilka snów, wiedząc, że jesteśmy skazani na porażkę, zanim uda nam się zdobyć cokolwiek. A to może szybko znużyć, może nie z początku, bo ten progres idzie jednak szybciej, natomiast im dalej w las, tym dłużej łazimy w te same miejsca, bijąc tych samych wrogów, wiedząc, że i tak nam się nie uda.:P Jednakże każda rozgrywka we śnie jest też na tyle zróżnicowana pod kątem tego, co znajdujemy, że za godzinę, dwie możemy mieć ochotę już na kolejną rozgrywkę, także gra robi robotę, bo trudno z niej zrezygnować i zapomnieć.

Dodatkowo z czasem możemy też edytować trochę długość i trudność poziomów, co może zapewnić nam lepsze nagrody, albo szybką i bezbolesną rozgrywkę. Natomiast co jakiś czas możemy też aktywować naszą zdolność specjalną (zawsze taką samą) Lucid Dream - polegającą na zatrzymaniu czasu w aktualnej przestrzeni. Nie trwa to wiecznie i ma długi czas ładowania, ale bywa pomocne w trudniejszych bitwach.

Dreamscaper 102822,3


Wraz z upgrade'ami i pokonywaniem kolejnych bossów nie tylko widoczne są ulepszenia wojowniczki. Cassidy coraz śmielej rozmawia z ludźmi (dialogi między postaciami są naprawdę nieźle napisane!), zaczyna się zaprzyjaźniać... i można odnieść ogólnie wrażenie, że jej stan się poprawia. Więc nie tylko mamy tu kawał dobrego gameplay'u, (powtarzalnego do bólu, ale jednak dobrego) lecz również mocne tło fabularne poruszające trudne tematy. A wszystko to w przeuroczej i nietypowej oprawie wizualnej. Udźwiękowienie, również wpada w ucho i zostało świetnie dobrane do sytuacji.

Także polecam spróbować każdemu, choć nie każdy tu zostanie na dłużej.

Metryczka
Grafika 70%
Muzyka 80%
Grywalność 80%


Ocena końcowa
75%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots oprawa audiowizualna
dots świetnie napisane dialogi
dots ciekawa fabuła
dots dużo ciekawych skilli i przedmiotów
MINUSY
dots powtarzalność do bólu
dots dużo grindu
Wymagania systemowe
Intel Core i5 4 GB RAM karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza 6 GB HDD Windows 10 64-bit



„tenshi_chan”
E-mail autora: mononoke.yos(at)gmail.com
Autor: tenshi_chan


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow