Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Dark Souls III: The Ringed City

Dark Souls III: The Ringed City

Informacje o grze

dots Nazwa gry: Dark Souls III: The Ringed City
dots Gatunek: action RPG
dots Producent: FromSoftware
dots Dystrybutor: Cenega
dots Cena: 59,99 PLN
dots Recenzent: „Ignis”
dots Ocena: 95%
Dark Souls III: The Ringed City


„Git gud” towarzyszyło mi przez większość czasu w The Ringed City, drugim i ostatnim płatnym rozszerzeniu do Dark Souls 3. Zwrot ten jest celowo błędnie utworzony od angielskiego „get good” i bardzo chętnie wykorzystywany przez społeczność graczy zgromadzoną wokół serii. Ostatni z duetu dodatków wyciąga poziom trudności Dark Souls 3 na sam szczyt i wymaga od gracza bardzo dużej dawki umiejętności. Ale wszystko po kolei.

Zacznę przewrotnie od końca – a mianowicie końca serii Dark Souls, bowiem The Ringed City właśnie nim jest. Zgodnie z wypowiedzią twórcy i ojca serii Souls – Hidetaki Miyazaki – kolejna część z cyklu Dark Souls nie powstanie, a już na pewno nie będzie ona jego autorstwa. W efekcie The Ringed City jest zwieńczeniem długiego cyklu przygód w mrocznym świecie Dusz – i jak zwykle to bywa, sposób w jaki FromSoftware zdecydowało się na zakończenie tej historii, wywołał dość burzliwe dyskusje w społeczności fanów. Chociażby z tego względu dodatek ten zasługuje na szczególną uwagę każdego, kto ceni sobie serię Souls.

Dark Souls III The Ringed City 172937,1


Ze strony mechanicznej, najnowsze rozszerzenie nie dodaje ani nie zmienia nic w podstawce, podobnie jak to miało miejsce w przypadku pierwszego dodatku, Ashes of Ariandel. Jednakże w odróżnieniu od wspomnianego poprzednika, dostęp do zawartości oferowanej przez The Ringed City uzyskujemy dopiero przed samą walką z finalnym bossem w Dark Souls 3 lub w przypadku posiadania poprzedniego rozszerzenia, po ukończeniu Ashes of Ariandel. To rozwiązanie automatycznie sugeruje, że spacer po nowych lokacjach nie będzie przyjemny i gracz musi przygotować się na niemałe wyzwanie.

Czysto matematycznie The Ringed City wypada mniej więcej dwa razy lepiej niż pierwsze rozszerzenie, gdyż oferuje około dwa razy więcej zawartości w tej samej cenie.. Do eksploracji twórcy przygotowali dwie rozległe i zróżnicowane lokacje. Pierwsza z nich wygląda jak wysypisko śmieci i jest zbitką różnego rodzaju ruin i pogorzelisk, a nie zabrakło też mokradeł (bo, jak to mówią, nie ma Dark Souls bez bagna). Od samego początku witają nas zapierające dech w piersiach widoki, niemiłe niespodzianki i nowi przeciwnicy. Tych jest w całym dodatku ponad dziesięć (standardowo, niektórzy występują w kilku odmianach). Niestety już pierwszej lokacji natrafiłem na jeden z dwóch problemów, które doskwierały mi podczas gry – jest nim słaba optymalizacja właśnie pierwszego poziomu z rozszerzenia. W efekcie w wielu miejscach liczba generowanych klatek na sekundę spadała poniżej grywalnego poziomu, mimo że ten problem nie miał miejsca w żadnej innej lokacji w Dark Souls 3 ani w Ashes of Ariandel. Przez to czasem gra bywała trudniejsza niż być powinna, gdyż brak płynności ruchów mógł oznaczać ekspresowe spotkanie z kostuchą. Koniec tej lokacji zwieńczony jest obligatoryjną walką z bossem.

Dark Souls III The Ringed City 172937,2


Druga lokacja to tytułowe miasto, Ringed City. W mojej opinii to poniekąd tutaj ma miejsce prawdziwy początek dodatku, to tutaj na eksploracji i walce spędziłem większość czasu. Żeby tradycji stało się zadość, małe bagienko znajdzie się i w tym miejscu. Poza tym lokacja składa się z kilku różnych sekcji, które są ciekawie zaprojektowane, a także oferują wiele sekretów i arcytrudnych spotkań z przeciwnikami. Na tym poziomie spotykamy łącznie trzech bossów, z których dwóch jest obowiązkowych do ukończenia dodatku, a jeden opcjonalny. Właśnie ten jeden, nieobowiązkowy antagonista jest chyba najtrudniejszym bossem w całym Dark Souls 3. Można go kochać, można go nienawidzić – ale spotkanie z nim zdecydowanie zapada w pamięć.

Dodatek oferuje całą gamę nowych zabawek do wypróbowania, w tym ponad dwadzieścia rodzajów oręża i tarcz, prawie dziesięć zestawów pancerzy (plus parę luźnych części), sześć nowych czarów i kilkanaście innych przedmiotów. Jest tego naprawdę sporo i warto się trochę natrudzić, aby znaleźć wszystkie nowe rzeczy oferowane przez rozszerzenie. Czas potrzebny na ukończenie zawartości to około 8 godzin, oczywiście zależnie od ilości czasu poświęconego na ginięcie w międzyczasie.

Dark Souls III The Ringed City 172937,3


Zmierzając do końca, wspomnę o jeszcze jednej zalecie i jeszcze jednej wadzie The Ringed City. Zaletą jest muzyka, która idealnie komponuje się do zawartości, a ścieżkę dźwiękową z walk z bossami lubię sobie nadal słuchać poza grą. Wadą – moim zdaniem trochę leniwe podejście do zaprojektowania dwóch rodzajów wrogów, których trudność polega na tym, że poniekąd (do czasu) nic nie można im zrobić i należy się przed nimi chować, bądź uciekać. W mojej ocenie jest to sztuczne zawyżanie poziomu trudności, niegodne wręcz takiej gry jak Dark Souls.

The Ringed City jest dokładnie tym, czego mógłbym oczekiwać od zamknięcia historii zarówno Dark Souls 3, jak i całej serii. Dodatek stawia przed graczem mnóstwo wyzwań, a na koniec raczy dość zagadkowym i otwartym zakończeniem, a każdy może niejako dopowiedzieć sobie co się faktycznie wydarzyło. W ten sposób Miyazaki rozlicza się z fanami i żegna z serią Souls, a co będzie dalej – czas pokaże. Jedno jest pewne – The Ringed City jest fenomenalnym ukoronowaniem serii Dark Souls, a jego ukończenie czymś wyjątkowym dla osób lubiących serię. Z całym przekonaniem polecam, ja się nie zawiodłem.

Metryczka
Grafika 80%
Muzyka 95%
Grywalność 95%
Trudność 100%


Ocena końcowa
95%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots fabuła i klimat
dots świetne zakończenie serii
dots przemyślane lokacje
dots dużo nowego ekwipunku
MINUSY
dots optymalizacja w pierwszej lokacji
dots początek zdecydowanie słabszy niż reszta
dots miejscami sztucznie zawyżony poziom trudności
Wymagania systemowe
Intel Core i3-2100 3.3 GHz / AMD FX-6300, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti / ATI Radeon HD 7950, 25 GB HDD, Windows 7 SP1/8.1/10 64-bit



„Ignis”
Autor: Ignis


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow