Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Bards Tale - porady wstępne

The Bard's Tale - porady wstępne

Nie tak dawno temu dostała mi się w ręce gra zatytułowana The Bard’s Tale wydana przez firmę inXile. Jest to gra RPG o dość specyficznym charakterze. Jest bardzo zabawna i przyjemna. Sarkastyczne nastawienie głównego bohatera na świat nieraz przysparza ból brzucha, oczywiście ze śmiechu. Znając podstawowe prawa rządzące w świecie gier RPG nie powinniśmy mieć większych problemów, ale nie wszyscy je znają i to powoduje, że ciężko nam się gra. W rzeczywistości gra jest przeznaczona dla wszystkich, którzy potrafią się cieszyć i bawić. Ten poradnik jest przeznaczony dla początkujących, co wcale nie oznacza, że ci, którzy już niejedną taką grę przeszli nie skorzystają czytając go.

Przede wszystkim zanim zaczniesz grę pomyśl, jak będziesz walczył? Od razu powiem, że mamy do wyboru bronie jedno- i dwuręczne, korbacze, sztylety oraz łuki, a także możemy przyzywać wiele stworów, które będą z nami lub za nas walczyć. Należy tutaj podkreślić fakt, iż jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego! Dlatego proponuje wybrać jedną technikę walki i rozwijać postać względem tej umiejętności. Poniżej omówię kilka technik walki.

Walka mieczem jednoręcznym.
Tu mamy małe ułatwienie, ponieważ od samego początku posiadamy ją. Teoretycznie miecze jednoręczne nie zadają dużo obrażeń, ale rekompensują się w postaci prędkości ataku oraz możliwości wykorzystania drugiej ręki przez tarczę bądź sztylet, ale wtedy to już jest inna technika. Umiejętności, które wspomagają walkę mieczem to: uderzenie krytyczne, ulepszone uderzenie krytyczne, szarża tarczą, uderzenie tarczą. Po czym z czystym sercem możemy rozpocząć naukę innej techniki.

Walka mieczem dwuręcznym.
Tutaj sprawa nieco się komplikuje, ponieważ nasz pierwszy miecz musimy zdobyć, a dokładniej możemy go kupić w pobliskim sklepie. Zainwestowane pieniążki dadzą nam możliwość używania jednej z najlepszej broni. Niestety szybkość nie idzie w parze z ilością zadawanych obrażeń. Jednak ta broń ma jeszcze jedną zaletę, otóż jest ona duża i zasięg jaki posiada jest o wiele większy od zwykłego miecza. Toteż jeśli dostatecznie szybko rozpoczniemy atak z pewnością zakończymy go powodzeniem. Umiejętności wspomagające walkę tym orężem to: bronie dwuręczne, uderzenie krytyczne, ulepszone uderzenie krytyczne, parowanie ciężką bronią, wirujący cios.

Walka sztyletem.
Kiedy zamiast tarczy wybierzemy sztylet, dysponujemy dwoma broniami, mieczem i sztyletem. Zaletą takiego układu jest powiększona ilość zadawanych obrażeń, jednak cała kombinacja ciosów wydłuża się nieznacznie. Podstawowa kombinacja zawiera trzy ciosy, a jako, że my posiadamy dwie to łatwo obliczyć, iż w tym przypadku mamy sześć. Aby wykorzystać w pełni taki atak musimy poświęcić znacznie więcej czasu, a co to oznacza? Oczywiście zagrożenie atakiem, ponieważ kiedy walczymy z kilkoma przeciwnikami i atakujemy jednego, drugi może zaatakować nas z boku. A to dlatego iż ciosy wyprowadzane tym orężem to raczej kłucie, a nie siekanie jak w przypadku dwóch powyższych. Umiejętności wspomagające walkę tym orężem to: oburęczność, uderzenie krytyczne, ulepszone uderzenie krytyczne, szybkie ostrze, riposta.

Walka korbaczem.
Korbacz to nic innego jak tylko kula wielkości pięści, udekorowana kolcami i zawieszona na łańcuchu, który z kolei zamocowany jest do małej pałki, ot tak maczuga. Można jej natomiast używać razem z tarczą. Zadawane przez tę broń obrażenia są porównywalne z obrażeniami od broni dwuręcznej, jednak pierwszy cios trwa zdecydowanie za długo, a kolejne następują dość szybko. A to dlatego, że Bard musi najpierw rozkołysać wspomnianą wyżej kulę zanim przejdzie do właściwego ataku. To przysporzy sporo problemów przy walce twarzą w twarz. Można tą bronią ogłuszać przeciwników. Umiejętności wspomagające walkę tą bronią to: korbacz, uderzenie krytyczne, ulepszone uderzenie krytyczne, tornado, szarża tarczą, uderzenie tarczą.

Walka łukiem.
Łuki zadają największe obrażenia w całej grze, ale naprężenie strzały pochłania nieco czasu, a przede wszystkim przydają się jedynie z dystansu. I tu z pomocą przychodzi magia Barda oraz przywoływane istoty. Zaletą tej broni jest fakt iż mamy mini mapę na której to pokazywani są nasi wrogowie. My wiemy gdzie się znajdują, oni nie, a co za tym idzie? Przy dobrym ustawieniu się tak zwaną błądzącą strzałą możemy delikwenta zlikwidować. Musiał się wdać tutaj mały błąd twórcom gry, gdyż zaatakowane z dostatecznej odległości potwory nie atakują i można je wystrzelać jak kaczki. Taktyka ta niestety nie zawsze się sprawdza i czasami trzeba walczyć wręcz. Umiejętności, które wspomagają walkę z dystansu, to: potężny strzał, uderzenie krytyczne, ulepszone uderzenie krytyczne, deszcz strzał, tresura psa, poszukiwacz skarbów.

I tak dotarliśmy do wyboru współczynników. W zależności od poziomu trudności( tzn. im trudniejszy poziom) tym mniej punktów posiadamy rozpoczynając grę. Proponuję wybrać łatwy poziom i przydzielić punkty w zależności od wybranej techniki walki. To jest jeśli walczymy w zwarciu to przede wszystkim siła oraz żywotność, czyli liczba zadawanych obrażeń oraz punkty życia, a następnie rytm, który powoduje wzrost magicznych umiejętności Barda, a więc przyzywane stwory będą skuteczniejsze. Jeśli jednak wybraliśmy walkę z dystansu to powinniśmy skupić się na rozwoju zręczności i rytmu. Zręczność odpowiada za ilość zadawanych punktów obrażeń przez strzały. W dalszej kolejności możemy popracować nad żywotnością. Na marginesie dodam, iż niewarto rozwijać statystyk powyżej 17 punktów, ponieważ amulety i talizmany, które znajdziemy w dalszej części gry wyrównują tę liczbę do maksymalnej 20. Na dobry początek proponuje wybrać talent Poszukiwacz Skarbów, dzięki któremu będziemy znajdować więcej złota, a mając więcej złota będziemy w stanie lepiej się wyposażyć w sklepach.

To by było na tyle jeśli chodzi o porady ogólne, jeśli zaś chodzi o solucję, innymi słowy jeśli się gdzieś zgubiliście to odwiedźcie poradnik autorstwa MAO:D


E-mail autora: Boolseye
Autor: Boolseye


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow