Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Vampire The Masquerade: We Eat Blood i Mage The Ascension: Refuge zadebiutowały na rynku
Gdy miesiąc temu zapowiadano Werewolf: The Apocalypse, szef będącej właścicielem marki firmy White Wolf dał do zrozumienia, że w przyszłości możemy spodziewać się wielu innych gier osadzonych w realiach tzw. Świata Mroku. Okazuje się, że na pierwsze z nich nie musieliśmy długo czekać. Do sprzedaży trafiły bowiem dwie przygodówki - Vampire The Masquerade: We Eat Blood oraz Mage the Ascension: Refuge. Obie można kupić samodzielnie na mobilnych systemach iOS i Android, gdzie każda z nich kosztuje ok. 25 zł. Natomiast na PC wypuszczono kosztujący 43 złote zestaw World of Darkness Preludes: Vampire and Mage, zawierający obie produkcje.

Zgodnie z tytułem, Vampire The Masquerade: We Eat Blood oparte jest na stołowej grze fabularnej, która w Polsce ukazała się pod tytułem Wampir: Maskarada. Produkcja pozwala na wcielenie się w świeżo przemienionego krwiopijcę. Początkowo nie wie co dokładnie się z nim dzieje. Czuje jedynie coraz ostrzejszy głód i z przerażeniem zaczyna dostrzegać dziwne zmiany w swoim ciele.

Vampire The Masquerade: We Eat Blood ma dosyć nietypową formę. Cała gra udaje bowiem system operacyjny współczesnego smartfona. Za jego pomocą śledzimy fabułę, odkrywamy nowe wątki oraz porozumiewamy się z postaciami. Wszystko to zaprojektowano tak, aby stworzyć iluzję, że to my sami jesteśmy bohaterami tej historii.

Gra jest mocno nieliniowa i podejmowane przez nas decyzję w istotny sposób kształtują dalszy rozwój historii. Możemy kurczowo trzymać się człowieczeństwa, przeobrazić się w nieludzką bestię lub też spróbować znaleźć kompromis między tymi dwoma ekstremami.

Mage the Ascension: Refuge również bazuje na stołowej grze fabularnej (u nas wydanej jako Mag: Wstąpienie) wchodzącej w skład Świata Mroku. Scenariusz wyszedł spod ręki szwedzkiej pisarki Karin Tidbeck i akcja toczy się współcześnie, w jej ojczyźnie.

Wcielamy się młodą kobietę, która niedawno dowiedziała się, że jest magiem i dopiero zaczyna odkrywać moce oraz wiedzę pozwalające kształtować otaczającą ją rzeczywistość. Niestety, nie ma szansy na spokojne zgłębianie nowo zdobytych talentów, gdyż różne frakcje mają ochotę wykorzystać dziewczynę w wojnie o władzę nad magicznym społeczeństwem.

W przeciwieństwie do Vampire The Masquerade: We Eat Blood gra Mage the Ascension: Refuge nie udaje smarftona i mamy tutaj do czynienia z bardziej tradycyjną narracyjną przygodówką tekstową. Całość jest jednak tak samo nieliniowa i oferuje system decyzji oraz konsekwencji.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2017-02-19 18:57:42
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow