Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Sekiro stawia na inną formę narracji niż Dark Souls
W rozmowie z serwisem Game Informer, Yasuhiro Kitao – menadżer komunikacji studia FromSoftware – przedstawił kilka nowych detali na temat kolejnej produkcji dewelopera, czyli Sekiro: Shadows Die Twice. Dowiedzieliśmy się na przykład, że omawiany tytuł wykorzysta nieco inny model narracji niż seria Dark Souls.

Na czym będzie polegała różnica? Znaczenie ma przede wszystkim fakt, że „The Wolf” – jak określana jest postać gracza – nie będzie niemym protagonistą bez własnej historii. To konkretna osoba, motywowana wydarzeniami ze swojej przeszłości, która zaangażuje się w opowieść, m.in. poprzez rozmowy z bohaterami niezależnymi.

Posiadanie tego kluczowego bohatera pozwala nam zbudować wokół niego obsadę postaci, a także jego osobowość i historię – twierdzi Yasuhiro Kitao.

Głównym motywem opowieści przedstawionej w Sekiro ma być zemsta. Menadżer komunikacji podkreśla też, że twórcy nie zamierzają rezygnować z typowego dla Dark Souls przywiązania do detali. Przykładowo, przedmioty będą posiadały dokładny opis, z własną, unikatową historią zaczepioną w uniwersum. Różnorakie smaczki mają pojawiać się także w animowanych scenach. Również świat gry ma być zbudowany na motywach budzących skojarzenia z „Soulsami”.

Sengoku przypomina Dark Souls i tym podobne, ale to bardziej średniowieczna Japonia, co pozwala nam bawić się zarówno tymi rzeczami kojarzonymi ze średniowieczem, jak i tymi bardziej mistycznymi elementami – twierdzi Yasuhiro Kitao.

Co ciekawe, zupełnie inaczej ma wyglądać też aspekt rozgrywki, na który w przypadku poprzednich gier tego dewelopera chyba nikt nie narzekał – walki z bossami. Zmiany zostały wprowadzone dlatego, że bohater Sekiro posiada konkretny zestaw umiejętności, co pozwala twórcom przygotować starcia i taktyki właśnie z myślą o nim.

Sekiro, dzięki stałemu bohaterowi, pozwala nam skupić się na tym doświadczeniu single-player i dostosować bitwy z bossami i inne walki tak, aby brać pod uwagę wszystkie narzędzia, które ma do dyspozycji shinobi. Chcemy, by pod koniec gry gracze wykorzystywali wszystko w swoim arsenale i zestawie umiejętności, a także korzystali z własnej przebiegłości, by podołać naprawdę wymagającym przeciwnikom – czytamy w wywiadzie.

Inny jest też pomysł na rozwój bohatera. Sekiro zostało pozbawione większości elementów RPG, ale nie oznacza to, że nie zdobędziemy żadnych nowych umiejętności czy narzędzi.

Chcemy, aby ludzie mieli to uczucie: „Tak, pokonałem tego bossa, dostałem coś z niego, mogę stać się silniejszy”. To zależy od przeciwnika, ale na przykład, dzięki walce z jednym z bardzo wczesnych bossów w grze, można nabyć przedmiot, który pozwala na restrukturyzację protezy, więc to otwiera całą nową linię dostosowywania postaci – twierdzi Yasuhiro Kitao.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
Klemens
2019-01-18 10:13:54
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow