Twórcy gry Pillars of Eternity, studio Obsidian Entertainment, omówili najważniejsze poprawki, które do gry wprowadzi aktualizacja 3.0.
Istotnych zmian doczeka się poziom trudności. Zdaniem części graczy przeciwnicy w trzecim akcie nie stanowili zbyt dużego wyzwania, a ich duża ilość prowadziła do monotonii całej rozgrywki. W związku z tym deweloperzy postanowili ograniczyć ilość wrogów, odpowiednio podnosząc przy tym ich statystyki. Dla graczy, którzy mimo to nie będą zadowoleni z poziomu wyzwania, przewidziano też opcje związane z jego skalowaniem. Ma być to szczególnie przydatne dla wysokopoziomowych postaci, które ukończyły już przygodę z dodatku
Pillars of Eternity: The White March. Aktualizacja wprowadzi także nową opcjonalną cechę walki – urazy. Jeśli nasza postać zostanie powalona w trakcie starcia, będzie istniało ryzyko, że dozna przy tym rany utrudniającej jej dalsze funkcjonowanie aż do czasu odpoczynku. Dla przykładu skręcona kostka obniży refleks bohatera, co negatywnie wpłynie na wszystkie związane z nim rzuty kością. Podobne rozwiązanie było obecnie między innymi w serii
Dragon Age.
Z drugiej strony osoby, którym nie zależy na wyzwaniach związanych z walką, skorzystają z nowego trybu gry – Story Time. Moduł ten pozwoli na większą koncentrację na odgrywaniu postaci i fabule. Starcia z przeciwnikami pozostaną – tak, aby gracze nie stracili nic z zawartości gry – jednak zmniejszenie ich częstotliwości i poziomu trudności sprawi, że nie będą one inwazyjne dla przeżywanej przygody.
Zmian doczeka się również Twierdza gracza. Oprócz przemodelowanego systemu zarządzania pojawi się w niej szereg nowych zadań z rozbudowaną fabułą, a do naszych bram co jakiś czas zawita wędrowiec szukający pomocy w rozwiązaniu swoich problemów. Modernizacji zostanie poddany także interfejs. Twórcy zdecydowali się na jednoznaczne oddzielenie zdolności, których możemy używać w trakcie walki od tych dostępnych podczas eksploracji. Zdaniem części użytkowników dotychczasowy układ był momentami nieczytelny, co utrudniało rozgrywkę i powodowało, że czasami zapominało się o niektórych z posiadanych przydatnych umiejętności.
Aktualizacja zmodyfikuje także działanie dwóch z nich – atletyki i przetrwania. Rozwinięcie tej pierwszej umożliwi skorzystanie podczas walki ze zdolności leczenia ran. Dzięki drugiej w trakcie odpoczynku będziemy mogli wybrać rodzaj bonusa, którym zostaną obdarzone nasze postacie po jego zakończeniu. Pozwoli to lepiej zaplanować rozgrywkę. Deweloperzy opracowali też nowy ekran bestiariusza, który powinien być bardziej czytelny i przejrzysty.
Nadchodzący dodatek i poprawka nie są jednak końcem rozwoju marki
Pillars of Eternity. Jak podkreślają twórcy, jest to raczej zamknięcie pierwszego rozdziału historii, a deweloperzy pracują już nad kontynuacją. Jak stwierdził Feargus Urquhart, prezes firmy
Obsidian:
Jesteśmy zaangażowani w rozwijanie i wspieranie doświadczenia z grą Pillars of Eternity. Mamy do opowiedzenia wiele historii dziejących się w tym świecie, a to była dopiero pierwsza z nich.
Aktualizacja zadebiutuje na rynku 16 lutego, razem z drugim dodatkiem fabularnym –
Pillars of Eternity: The White March Part II.
Źródło:
"Arantasar" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2016-02-05 14:07:23
|
|