Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Pillars of Eternity 2: Deadfire dostanie tryb turowy
Pod koniec zeszłego roku donosiliśmy Wam, że w Pillars of Eternity II: Deadfire na krótko pojawił się tryb turowy. Okazuje się, że to nie był przypadek – studio Obsidian Entertainment poinformowało bowiem, że 24 stycznia gra otrzyma łatkę (oczywiście darmową) pozwalającą na toczenie starć w systemie przywodzącym na myśl ten z dwóch ostatnich odsłon cyklu Divinity. Przez jakiś czas będzie ona dostępna w wersji beta, gdyż wciąż wymaga solidnego przetestowania. Redakcja serwisu PCGamesN miała okazję porozmawiać na jej temat z deweloperami; ze słów twórców wynika, że jej implementacja nie była tak prosta, jak mogłoby się wydawać.

Zacznijmy od tego, że przygotowanie trybu turowego dla Pillars of Eternity II: Deadfire wymagało między innymi wprowadzenia zmian w interfejsie użytkownika i znalezienia w nim miejsca na listę tur. Poza tym (czy może nawet przede wszystkim) autorzy musieli odpowiednio zbalansować potyczki. Z uwagi na fakt, że wszystko to zostanie wprowadzone w ramach darmowej aktualizacji, warto pochylić się nad tym, co tak właściwie popchnęło autorów do takiego przedsięwzięcia.

Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje finansowy sukces gry Divinity: Original Sin II, która nie tylko zdobyła wysokie oceny, lecz także świetnie się sprzedawała. Ponadto Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment twierdzi, że jeśli gracze zainwestowali pokaźną liczbę godzin w Pillars of Eternity II, mogą zwyczajnie nie znaleźć chęci na sprawdzenie rozszerzeń, niezależnie od tego, jak wysoki poziom by one prezentowały. Wprowadzenie zmian tego kalibru wnosi jednak olbrzymi powiew świeżości i diametralnie zmienia całą grę (co z kolei może przyciągnąć uwagę „weteranów”). Podczas wewnętrznych testów deweloperzy zauważyli na przykład, że w trybie turowym gracze zdecydowanie bardziej angażują się w mikrozarządzanie, a nawet odkrywają możliwości, o jakich nie mieli pojęcia, bawiąc się w standardowy sposób.

W ramach ciekawostki warto jeszcze zaznaczyć, że w portfolio Josha Sawyera można znaleźć takie pozycje, jak Icewind Dale, Neverwinter Nights 2 czy Fallout: New Vegas. W żadnej z nich nie uświadczymy trybu turowego, choć deweloper przyznaje, że osobiście preferuje właśnie taki styl rozgrywki.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine
Klemens
2019-01-22 20:41:27
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow