Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Disco Elysium - uzależnienia i klepanie biedy w trybie hardcore
Gra Disco Elysium doczekała się aktualizacji wprowadzającej dodatkowy poziom trudności, zaprojektowany z myślą o osobach pragnących większych wyzwań. Podobnie jak inne elementy tej produkcji, ta nowość została zrealizowana w mocno nietypowy sposób. Patch dodaje także wsparcie dla monitorów Ultrawide.

Wprowadzanie nowych poziomów trudności nie jest niczym nowym w RPG-ach. Większość z nich koncentruje się na walce, więc wystarczy, aby deweloperzy np. zwiększyli siłę i wytrzymałość przeciwników. W przypadku Disco Elysium takie podejście nie było jednak możliwe, gdyż najważniejszym elementem rozgrywki są konwersacje, dlatego autorzy musieli wykazać się większą kreatywnością.

Tryb nazwano Hardcore True Detective Mode. Bawiąc się w nim, będziemy częściej ponosili porażki, gdyż podniesiono trudność dla wszystkich testów umiejętności. Bohater jest także biedniejszy – postacie w grze płacą gorzej, przez co ciężej jest podreperować własne finanse. Dlatego konieczne jest gromadzenie wszystkiego, co wpadnie nam w ręce, aby potem sprzedać to w lombardzie.

Znacznie gorzej wygląda także sprawa lekarstw. W nowym trybie są one droższe i mniej skuteczne. Wymusza to częstsze korzystanie z papierosów, alkoholu oraz narkotyków, a przy okazji łatwiej jest się od tego wszystkiego uzależnić. Bardziej też musimy dbać o ubrania.

Zmieniono także zasady funkcjonowania Thought Cabinet, czyli mechaniki symulującej proces myślowy bohatera. Mocniej karani jesteśmy np. za bezproduktywne fantazjowanie, co wymusza oszczędne gospodarowanie zasobami umysłowymi postaci. Autorzy mają nadzieję, że zmusi to nas do podążania innymi ścieżkami podczas przechodzenia gry niż w poprzednich sesjach.

Aby gracze nie popadli w rozpacz, jeden element rozgrywki został ułatwiony – lekko zwiększono tempo rozwoju bohatera. Otrzymujemy trochę więcej punktów doświadczenia za wypełnione zadania i szybciej awansujemy na nowe poziomy.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2020-01-24 16:30:33
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow