Kilka tygodni temu w sieci pojawi³y siê grafiki prezentuj±ce pierwsz± wersjê gry Diablo 3, nad któr± w swoim czasie pracowa³o Blizzard North. Tymi podzieli³ siê z u¿ytkownikami sieci dawny pracownik studia, Oscar Cuesta, który przy okazji ujawni³ kilka zakulisowych informacji zespo³u z San Mateo.
Okazuje siê, ¿e w czasie, gdy Cuesta do³±czy³ do
Blizzard North, ekipa prowadzi³a jednocze¶nie dwa projekty. Pierwszym z nich by³o
Diablo 3, które szykowano do w³a¶ciwej fazy produkcyjnej, ale sam artysta nie by³ w stanie powiedzieæ, jak d³ugo ekipa pracowa³a nad gr± na tym etapie. Sam Cuesta zosta³ oddelegowany do projektu
Hydra, który powiela³ mechanikê serii
Diablo, ale by³ osadzony w realiach klasycznego fantasy z elfami, smokami itd.
Po jakim¶ czasie
Hydrê anulowano, a Cuesta zosta³ przydzielony do zespo³u, który ponownie korzysta³ z dorobku serii
Diablo, ale sam± grê osadzono w realiach science-fiction i nazywano
Star-blo. By³ to kolejny skasowany pó¼niej projekt, po którym artysta trafi³ ju¿ bezpo¶rednio do ekipy odpowiedzialnej za
Diablo 3, ale te¿ nie zabawi³ w niej d³ugo, gdy¿ wkrótce potem anulowano „to”
Diablo 3, by rozpocz±æ produkcjê alternatywnego projektu w
Blizzard Irvine.
Cuesta ujawni³ przy okazji, ¿e
Blizzard North wci±¿ korzysta³o z silnika
Diablo 2, który usprawniano o lepsze cieniowanie czy o¶wietlenie. Grafik przyznaje, ¿e osobi¶cie bardziej przemawia³a do niego estetyka pierwszego, skasowanego projektu, aczkolwiek trudno zestawiæ tu obie gry, gdy jedn± mamy dostêpn± we wczesnej wersji, a druga doczeka³a siê odpowiednich szlifów. Cuesta zaznacza jednak, ¿e w Irvine nie wykorzystano nawet skrawka zawarto¶ci z projektu, nad którym pracowano w
Blizzard North. Ca³a wizja z San Mateo powêdrowa³a do kosza wraz ze studiem.
¬ród³o:
"LM" - gram.pl
|
Klemens
|
2020-06-01 18:21:50
|
|