Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Tales from the Borderlands - reżyser gry o komercyjnym zawodzie i kłopotach z produkcją
Pierwszy epizod Tales from the Borderlands, czyli filmowej przygodówki od studia Telltale Games, rozgrywającej się w uniwersum serii Borderlands, zadebiutował pod koniec listopada 2014 roku. Dzięki swojemu klimatowi, kreacji postaci i przede wszystkim humorowi grze udało się zdobyć nie tylko sporą rzeszę fanów, ale również odnieść sukces artystyczny (średnia ocen na Metacritic pecetowej wersji tytułu wynosi 85/100). Najwyraźniej jednak nie przełożyło się to na tryumf w sklepach. Podczas rozmowy z Duncanem Fyfem z Campo Santo, który zaprosił do dyskusji kilku deweloperów pracujących nad Tales from the Borderlands, Nick Herman, jeden z reżyserów gry zdradził, że dla studia Telltale Games okazała się ona komercyjnym zawodem. Cytując jego wypowiedź:

Tales from the Borderlands
stanowiły dwa lata mojego życia, lecz wewnątrz studia uznano je za porażkę. (...) Sprzedaż gry nie była najlepsza. Można ją określić jako „w porządku”, nie przypominam sobie byśmy tracili pieniądze na produkcji tego tytułu, lecz do sukcesu, jakim było The Walking Dead, naprawdę dużo brakowało.

Sprzedaż sporo poniżej oczekiwań odbiła się niestety na procesie produkcyjnym Tales from the Borderlands. W połowie sezonu myślano nawet o znacznym ograniczeniu, lub nawet całkowitym zaprzestaniu prac nad kolejnymi odcinkami. Herman i pozostałe osoby sprawujące pieczę nad grą doszły jednak do porozumienia z zarządem Telltale Games. Na jego mocy z zespołu zajmującego się Tales from the Borderlands przeniesiono do bardziej „rentownych” projektów 95% składu osobowego. Na posterunku zostali jedynie ochotnicy, co najmniej jeden w każdym wydziale (animatorzy, specjaliści od modelowania 3D itp.), którzy chcieli doprowadzić sprawę do końca. Była to niezwykle mała ekipa, której morale dodatkowo dość mocno nadszarpnięto. Lecz jak zdradził Herman, ich główną siłą był fakt, że sami chcieli pracować nad Tales from the Borderlands i stworzyć coś, z czego mogliby być dumni. Ostatecznie to właśnie dzięki tym osobom i ich determinacji gracze mogli poznać finał „opowieści z Pogranicza”.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine
Klemens
2017-08-10 15:06:48
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow