Bethesda zdecydowanie nie ułatwiła sobie życia wypuszczając na rynek Fallouta 76. Tytuł sprawiał problemy od dnia premiery, a nawet wcześniej, bo niepokojące doniesienia napływały do sieci już z etapu testów wersji beta. Ostatecznie przełożyło się to na słabe recenzje i ogólne rozczarowanie fanów. Prawie półtora roku po debiucie produkcja nadal miewa kłopoty. Warto dodać, że Fallout 76 był pierwszym tytułem wieloosobowym, za którego produkcję wzięła się Bethesda (The Elder Scrolls Online jest dziełem Zenimax Online).
Pete Hines uważa, że mimo wszystkich problemów gry, warto było spróbować czegoś nowego. Wiceprezes
Bethesdy ds. globalnego marketingu i komunikacji był gościem w programie We Have Cool Friends na kanale Kindu Funny w serwisie YouTube. Tam opowiedział co nieco o przeszłości i przyszłości
Fallouta 76:
Próbowaliśmy czegoś, co było sporą zmianą kierunku dla studia. A to, iż ostatecznie nie poszło za dobrze, nie oznacza, że nie powinieneś tego robić. To znaczy tylko, że musisz wyciągnąć lekcję z tego, co finalnie nie wyszło, by następnym razem spróbować czegoś zupełnie innego w nadziei, że unikniesz niektórych z tych problemów.
Pete Hines zauważa również, że deweloperzy
Bethesdy chcieli zwyczajnie nieco rozszerzyć swoją działalność i spróbować swoich sił w projekcie innym, niż to, co robili do tej pory. Nie oznaczało to jednak odcięcia się od typu produkcji, z których byli najbardziej znani, czyli nastawionych na eksplorację gier RPG dla jednego gracza:
Dlatego ogłosili Starfield. Chcieliśmy dać do zrozumienia graczom, że zamierzamy stworzyć kolejną epicką grę role playing dla jednego gracza. Nie skończyliśmy z tym. Chcieliśmy tylko spróbować czegoś, co byłoby bardziej wspólne i online, by zobaczyć jak to jest.
Hines na potwierdzenie swych słów przywołał przykład
Horizon: Zero Dawn. Twórcy tytułu, czyli
Guerrilla Games, byli znani przede wszystkim z serii
Killzone. Ostatecznie jednak odważyli się zrobić krok w nieznanym kierunku i stworzyć grę akcji TPP z otwartym światem i elementami RPG. Oczywiście jakość i odbiór
Fallouta 76 i przygód Alloy były zdecydowanie inne, ale zarówno
Guerrilla, jak i
Bethesda chciały spróbować czegoś nowego.
Źródło:
"Serek" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-03-08 14:29:38
|
|